BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 23:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Problem z 520d
PostNapisane: 20 lipca 2009, 09:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam
Mam problem z moim e39 520d z 2000r. Objawia sie tym iż samochód przyspiesza całkiem fajnie ale przy okolo 140 km/h dostaje jakby odcięcia. Ekonomizer pokazuje spadek spalania na 5 biegu 8l/100 na 4 biegu okolo 10l/100. Moge dusić gaz ale nie chce nawet grama szybciej.Gdy "odetnie " i probuje go dusić to jak odpuszcze to wtedy przez chwile samochód jest jakby zamulony jakby sie zapowietrzył.
Jezeli jade z gorki problem pojawia sie przy okolo 150km/h. Pod gorkę potrafi nawet przy 120 km/h odciąć.
Na pozostałych biegach wszystko jest ok.
Wyczyściłem zaworki turbiny i erg. Myslałem ze moze to przepływka i ja odłączyłem i spróbowałem ale nadal ten sam problem.
Podłączyłem do kompa auto i carsoft pokazał nastepujące błędy:
52 engine ventilator actuation
65 charge pressure regulation
31 Air volume control wheel

Jakbyście mieli jakies sugestie to proszę o pomoc.
Pozdrawiam TOMEK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 13:00 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
52 sterownie wentylatorem silnika
65 ciśnienie doładowania
31 ciśnienie kół
zapowietrzony jest :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 13:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
co do 2 pierwszych błędów to się zgodze ale ostatni air volume control wheel to błąd z klimatyzacji wiec raczej nie chodzi o kolo tylko chyba o kołko na desce do sterowania nawiewem powietrza na środkowym wylocie
co sądzicie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 14:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Kolego z opisu usterki jak i z błędu 65 charge pressure regulation wynika jedno -przeładowanie!!!
Inaczej mówiąc przekroczone ciśnienie graniczne (bezpieczne) lub zadane przez ECU..................jak kto woli ;) w kolektorze dolotowym.
Przyczyny przeładowań: niesprawny zaworek podciśnieniowy , zapieczone łopatki zmiennej geometrii w turbinach posiadających ją. Lub niesprawny bajpas w turbinach starszych bez zmiennej....
Nie wiem jaką turbinkę posiadasz, czy tak czy inaczej turbina dmucha na ful bo nie działa poprawnie układ sterujący jej pracą.
Poczytaj na forum w tematach : przeładowanie, zaworek podciśnieniowy, zmienna geometria łopatek. Szukaj usterki w rejonie turbinki.
A.............. sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
Kolego z opisu usterki jak i z błędu 65 charge pressure regulation wynika jedno -przeładowanie!!!
Inaczej mówiąc przekroczone ciśnienie graniczne (bezpieczne) lub zadane przez ECU..................jak kto woli ;) w kolektorze dolotowym.
Przyczyny przeładowań: niesprawny zaworek podciśnieniowy , zapieczone łopatki zmiennej geometrii w turbinach posiadających ją. Lub niesprawny bajpas w turbinach starszych bez zmiennej....
Nie wiem jaką turbinkę posiadasz, czy tak czy inaczej turbina dmucha na ful bo nie działa poprawnie układ sterujący jej pracą.
Poczytaj na forum w tematach : przeładowanie, zaworek podciśnieniowy, zmienna geometria łopatek. Szukaj usterki w rejonie turbinki.
A.............. sprawdź czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Pozdrawiam Krzysiek

miałem to samo--przeładowanie-- po wyczyszczeniu filtra zaworka od turbiny oraz wymianie kompletnego sterowania podcisnieniem wszystko wróciło do normy-znów przekracza 210km/h (znalazłem poobcierane węzyki oraz łącznik cienkiej rurki podcisnienia na którym słabo sie trzymało oraz luzny wąż na vakum pompie(nowa opaske dałem) aha --znalazłem jeszcze w węzyku łączacym zawór AGR z Agr kulke od łozyska !!(wywaliłem ją) ???? do czego ona była ?
[quote="ROGER-NYSA"] który z elementów odpowiadał za przeładowanie -twoim zdaniem ?

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Mam pytanko panowie.
W celu wyeliminowania uszkodzenia czujnik chciałbym go odłączyć i sprawdzic wtedy czy problem zniknie. Czy mozliwe jest zebym wywołał przez to jakas usterkę silnika tzn np czy nie rozerwie mi kolektora ssącego??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Odpięcie spowoduje błąd i tryb awaryjny. (obcięcie dawki paliwa)
Wymontowanie czujnika bez odpinania spowoduje że czujnik będzie mierzył ciśnienie atmosferyczne.
ECU nie będzie znało prawdziwego ciśnienia w kolektorze będzie widziało ciśnienie atmosferyczne. Teoretycznie wymusi pracę turbiny na ful ,gdybyś zatkał dziurę po czujniku, w kolektorze na pewno pojawiło by się zdecydowanie za wysokie ciśnienie.
Co teoretycznie może się stać w takiej sytuacji : rozerwać intercooler, rozerwać kolektor dolotowy, ale najbardziej prawdopodobne jest odkształcenie denka tłoka lub łopatek turbiny od wysokiej temperatury spalania i spalin.
Nie jest to sposób na sprawdzenie czujnika ani na znalezienie usterki.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Kentos napisał(a):
aha --znalazłem jeszcze w węzyku łączacym zawór AGR z Agr kulke od łozyska !!(wywaliłem ją) ???? do czego ona była ?


Kulka od łożyska spowodowała że układ sterujący AGR-m nie mógł wpuszczać spalin do kolektora dolotowego. Ktoś kto ją tam dał wiedział co robi. Drobna sugestia daj ją tam gdzie była.

Nie wiem co było przyczyną usterki w twoim aucie ........ zawór ?
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 21:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Przasnysz
Witam.
Panowie czy jest jakas mozliwość sprawdzenia tego czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym. Mianowicie sprawdzalem dzis czy dziala sterowanie lopatkami turbiny i chyba pracuje wszystko. Cieglo ktore steruje lopatkami rusza sie okolo 1,5 cm wraz z dodaniem gazu. Moze podpowiecie cos koledzy??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
tomek_pszczola napisał(a):
Panowie czy jest jakas mozliwość sprawdzenia tego czujnika ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Witam
Czujnik można sprawdzić podłączając się komputerem. Sprawdzamy ile mierzy przy wyłączonym silniku , tylko zapłon powinno być ciśnienie atmosferyczne.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL