BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 11:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Prąd na wycieraczki
PostNapisane: 19 lipca 2009, 22:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 320D E46
Kod silnika: M47
Sprawa jest taka że zatarł się mechanizm wyrobiły tuleje i jeszcze połamały przy odkręcaniu :kwasny: (wymianka będzie).
No ale podłączyłem sam silnik żeby oblukać czy wszystko ok (auto mam od tygodnia). I dziwne rzeczy się dzieją.
Silnik sam chodzi jak tylko przekręcę kluczyk. Na wszystkich biegach chodzą cięgle (nawet na tym pojedynczym w dół i na wyłączonym też) z tą samą prędkością oprócz najwyższego (tam przyśpieszają).
Zapiąłem z prostownika silnik i dział też dziwnie.
4 piny są (a z kostki dochodzą do nich następujące kable)
1. skrajny, gruby, brąz (chyba masa)
2. gruby w paski (przypuszczalnie bieg 1 i int)
3 też gruby w paski(przypuszczalnie bieg 2)
4 cieniutki kabelek (przypuszczalnie czujnik położenia)
zapinam masę na pin 1 silnika i +12V na pin 2 to chodzi
zapinam masę na pin 1 silnika i +12V na pin 3 też chodzi (szybciej)
zapinam masę na pin 1 silnika i +12V na pin 4 to jest zwarcie lub przerwa w zależności od położenia wałka silnika

jeżeli mierzę kostkę (bez silnika zapiętego) to pomiędzy pinami 1 (masa) i 4 (czujnik) jest cały czas napięcie 12V tak ma być ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:57 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.hella.com/toc/pl/0000VAs9Yzc ... ramesetJsp" target="_blank
kolego tu są schematy
nie ma 316 ale w 318 powinno być tak samo
może to Ci coś ułatwi
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=7328 w pierwszym poście


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 310
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Moje BMW: E34
Kod silnika: M51D25
ja bym stawiał na uszkodzony sterownik lub silnik, jeśli będziesz czegos potrzebował to pisz, bo akurat posiadam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
U mnie jest podobna sytuacja ale nie zawsze tzn: prawdopodobnie jak zamoknie/zaparuje/za cos tam z wodą :) przy silniku to wariuje w ten sposob, ze na czasowce raz przetrze dwa razy potem piec razy a potem juz caly czas wyciera az sie zatrzyma w jednym polozeniu i musze wylaczyc i wlaczyc zaplon zeby wycieraczki wrcily do "startu". Jak jest sucho przez kilka dni to wszystko ok. Wymienilem juz modul sterowania wycieraczek i dalej to samo. prawdopodobnie zamaka instalacja przy silniku lub silnik bo podszybie mam uszkodzone lekko. jedna jest to coupe i dostac sie do mechanizmu wycieraczek to niezla szopka i jeszcze nie "zdementowalem tej plotki o zamakaniu" :)
podsumowujac, sprawdzilbym czy nie zamaka.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
KURE KURE! te duble....

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 22:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 39
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: 320D E46
Kod silnika: M47
no silnik wyciągnięty i jutro jade po nowy wraz z całym mechanizmem który nie przetrwał demontażu. swojom drogą jeszcze go nie rozkręcałem... :chytry:
ale martwi mnie ten silnik że zasuwa cały czas jak głupi.......
i dziwne że to napięcie cały czas jest na 2 piach..........


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL