BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Jak zdemontować instalację zubażania mieszanki?
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
Jak w temacie , niemiaszek założył instalację zubażania mieszanki , wygląda to tak :
Obrazek
Obrazek
jak się tego pozbyć ?


Ostatnio edytowano 20 lipca 2009, 19:51 przez seals, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:50 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Najlepiej to olać, w niczym to nie przeszkadza. A jak demontować to po nitce do kłębka.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
słyszałem że to zamula silnik kolega miał to w 320 i po zdjęciu mówił że jest różnica


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Też to miałem w 318i i potwierdzam że po demontażu autko odzyskało sporo mocy. Rozmontowałem to ustrojstwo ale zostawiłem na miejscu (oprócz dwóch wężyków) na wypadek wprowadzenia u nas podatku ekologicznego, ponieważ ten patent podwyższa normę spalin (chyba na euro3). U mnie jeden wężyk był podłączony do podciśnienia a drugi do tego elementu ze śrubką, oba zaślepiłem a podciśnienie podłączyłem jak dawniej demontując jeden wężyk z trójnikiem do podciśnienia. W zasadzie tyle wystarczy ponieważ reszta zostaje szczelna jakby tego nie było.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:29 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Sporo mocy powiadacie? Ciekawostka.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
TomekB twierdzisz że pozbycie się tego nic nie da ? masz jakieś dowody ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 07:12 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Pisząc sporo mam na myśli że jest zauważalna różnica. Teraz lepiej się zbiera a zwłaszcza powyżej 3-4 tyś obr./min. Nie jest mułowaty jak wcześniej.
Niektórzy piszą, że samochód odzyskuje moc po resecie kompa odłączając klemy itd. a mnie się wydaje że moc odzyskał po demontażu wyżej wspomnianego urządzenia.
W ogóle jest mało postów na temat tych urządzeń, ale z tego co znalazłem wcześniej szukając, to są sami przeciwnicy tych patentów. Seals odłącz, sprawdź i sam zdecyduj. Nie musisz tego od razu wywalać (ja to mogę ponownie podłączyć w 30 sekund).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 08:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
szczepan03 czyli ten cienki wężyk który przychodzi do silnika na drugim zdjęciu zdjąć i zaślepić ? a ten gruby co idzie do trójnika tak samo ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
szczepan03 napisał(a):
Pisząc sporo mam na myśli że jest zauważalna różnica. Teraz lepiej się zbiera a zwłaszcza powyżej 3-4 tyś obr./min. Nie jest mułowaty jak wcześniej.

Też tą zabawke miałem jak auto sciągnąłem z raichu, wnerwiało mnie to, że na zimnym silniku po odpaleniu przez jakieś 30 sekund falowały obroty, na dzień dobry to zdemontowałem przywracając stan fabryczny, obroty się ustabilizowały a co do mocy nie ma różnicy czy z tym czy bez tego auto ciągnie tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 10:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
seals napisał(a):
TomekB twierdzisz że pozbycie się tego nic nie da ? masz jakieś dowody ?


Dowodem moze byc zasada dzialania tego prostego urzadzenia.
Chetnie za to uslysze uzasadnienie tej *znacznej poprawy* po usunieciu tego urzadzenia :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 11:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
Skoro to tak genialne urządzenie to dlaczego w fabryce nie wpadli na to żeby je montować ? Jak masz chwilę to napisz na jakiej zasadzie to działa i to nie jest sarkazm , poprostu chciałbym wiedzieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 12:09 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W fabryce nie wpadli bo nie bylo to wymagane. Tak samo jak wczesniej nie wpadali na to zeby wsadzac katalizatory czy sondy lambda. Przed wprowadzeniem normy Euro-2 nie bylo wymagan odnosnie skladu spalin na zimnym silniku wiec chulaj dusza, zanim katalizator i sonda osiagaly temperature pracy silnik pracowal na bogatej mieszance w efekcie dajac wiecej zanieczyszczen.

To urzadzenie robi tyle ze zubaza mieszanke podajac dodatkowe "lewe" powietrze do kolektora ssacego. Taki zabieg pozwala na szybsze osiagniecie temperatury pracy i wydzielanie mniejszych ilosci szkodliwych substancji - co w efekcie pozwala autom na spelnianie normy Euro-2 i tym samym lapanie sie w inne widelki podatkowe w krajach gdzie sa te podatki zalezne od norm.

Jak dobrze przyjzysz sie calej instalacji to zobaczysz ze zaworek jest wpiety w obieg wody i sterowany poprzez temperature tejze. Poprostu na cieplym silniku powinien byc juz zamkniety i zadne "lewe" powietrze nie dostanie sie do dolotu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 12:29 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Panowie, na logikę. Co robi urządzenie do zubażania mieszanki?
Zubaża mieszankę...

Jest jakiś określony stosunek paliwa do powietrza stanowiący mieszankę paliwowo-powietrzną.
Jeżeli zmienimy go w którąś stronę, spalanie się tej mieszanki przestaje być optymalne, czyli nie generuje określonej mocy - jednym słowem osłabia samochód.

W związku z tym że to paliwo lejemy do baku a powietrze jest za friko zubażamy mieszankę tak aby podać mniej paliwa.

Zubożenie mieszanki, tzn zmniejszenie dawki paliwa zwiększa ryzyko zaistnienia spalania stukowego i wypalania gniazd zaworowych.

Tego typu urządzenia, moim zdaniem trzeba wymontować, niekorzystnie wpływają na silnik i osiągi, generując niewielką a pozorną oszczędność w paliwie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 12:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Kyokushin napisał(a):
Jeżeli zmienimy go w którąś stronę, spalanie się tej mieszanki przestaje być optymalne, czyli nie generuje określonej mocy - jednym słowem osłabia samochód.


Problem w tym, ze te zubazanie dziala tylko na zimnym silniku. A wtedy i tak optymalna mieszanka nie jest. Przy normalnej pracy silnika te urzadzenia nie maja na nic wplywu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 15:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 42
Posty: 268
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47N
Garaż: Było E36 318i M43b18, E39 520i M52b20
Jest E46 320d M47N
Seals u mnie jest inny silnik i jeden z kabelków był wpięty w podciśnienie a drugi (ten z tym owalnym białym plastikiem) do tego zaworka ze śrubką, oba są połączone pod dolotem. Od dołu gruby przewód z takim dziwnym filterkiem (zaślepiłem ten od podciśnienia i ten z tym plastikiem). Podciśnienie podnosiło membranę i wtedy dostarczane było dodatkowe powietrze (tą śrubką można starować skok tłoczka który puszcza powietrze). Nie wiem czy ma coś to wspólnego z obiegiem wody, ale na pewno u mnie działało to bez względu na temperaturę silnika. Jeśli chcesz to mogę zrobić foto jak było podłączone i jak jest obecnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: lubuskie
szczepan dzięki za pomoc myślę że dam sobie rade bez fotek ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 12:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
U mnie wyglada to tak. Nie wiem gdzie idzie ten najgrobszy wezyk podczepiony od dolu na 3 zdjeciu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak zdemontować instalację zubażania mieszanki?
PostNapisane: 26 lutego 2011, 15:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43
W swoim samochodzie E36 1.6i także posiadam taką instalację zubożania mieszanki. Chciałbym dowiedzieć się, czy nie będzie miała ona wpływu na działanie instalacji gazowej, czy może lepiej zdemontować ją zanim założy się LPG?

http://img839.imageshack.us/img839/8530/18690512.jpg

http://img832.imageshack.us/img832/4646/35252189.jpg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak zdemontować instalację zubażania mieszanki?
PostNapisane: 27 lutego 2011, 08:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
bergizel, nie będzie miała ona żadnego wpływu, zakładaj śmiało.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Jak zdemontować instalację zubażania mieszanki?
PostNapisane: 27 lutego 2011, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E36 compact
Kod silnika: M43
lupanet, wiesz to z własnego doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL