BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 00:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 18 lipca 2009, 21:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Od jakiegoś czasu borykam się z brakiem mocy w mojej 5tce z benzynowym silnikiem 2.8 na jedym vanosie.
Muł ujawnia się po porzadnym nagzrzaniu silnika (korki, długa jazda w mieście).
Do tego jak już moja piąteczka złapie tego muła po wciśnięciu gazu do deski na 'D' buja się, buja, i wrzuca kolejne biegi już przy 3,5 krp, na 'S' przy 4,5 - podczas gdzy jest świerza, ciepła, ale nie jeździła w korkach (wisko długo nie załączało wentylatora) ciągnie ładnie do wyższych obrotów.
Na kompie 0 błędów.
Co mam sprawdzac i jak? Może to zachowanie automatu jakos naprowadzi mnie na trop. Wróciłem dziś z trasy, której połowę pokonałem z tym pojawiającym się mułem i szlag mnie juz trafia :(
Licze na jakiekolwiek wskazówki z Waszej strony, a tymczasem idę sprawdzić stan cewek i izolatorów ;)

pzdr
LETki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: CK:)
Znam ból- ja co prawda manualem, ale objawy te same. Byłam na kompie- wyskoczył mi czujnik położenia wału korbowego, ale po skasowaniu i sprawdzeniu Buni na obwodnicy:) po ponownym podłączeniu zero błędów. W serwisie powiedzieli mi, że to może być ż czujnik paska rozrządu( chyba dobrze napisałam?), więc teraz czekam na ponowny atak muła, żeby upewnić się, że to napewno to- tak mi bynajmniej polecili.

A i powiem Ci jeszcze, że jak czytałam gdzieś o tym, to kolejnym objawem jest gaśnięcie furki na niskich obrotach :znudzony: Jednym słowem- masakra.

_________________
49 tygodni czekałam na nową Ślicznotę! I jest!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 14:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
werkaa napisał(a):
Znam ból- ja co prawda manualem, ale objawy te same. Byłam na kompie- wyskoczył mi czujnik położenia wału korbowego, ale po skasowaniu i sprawdzeniu Buni na obwodnicy:) po ponownym podłączeniu zero błędów. W serwisie powiedzieli mi, że to może być ż czujnik paska rozrządu( chyba dobrze napisałam?), więc teraz czekam na ponowny atak muła, żeby upewnić się, że to napewno to- tak mi bynajmniej polecili.

A i powiem Ci jeszcze, że jak czytałam gdzieś o tym, to kolejnym objawem jest gaśnięcie furki na niskich obrotach :znudzony: Jednym słowem- masakra.

chyba wałka rozrządu bo ty paska nie masz tylko łańcuchy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Moje spostrzerzenia sa takie, że auto dostaje muła zawsze po osiągnięciu temperatury dobrze dmuchającego wentylatora na wisko.
Potem pomaga mu tylko wystudzenie do zera i objaw ustępuje do następnego zagrzania.
Jest już jakiś trop przynajmniej....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 17:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: CK:)
andrzej520 napisał(a):
chyba wałka rozrządu bo ty paska nie masz tylko łańcuchy


Zgadza się- przepraszam- dokładnie chodziło mi czujnik położenia wałka rozrządu :rotfl:

letki,a masz wrażenie,że podczas takiego "mulastego momentu" komputer tak jakby się zatrzymuje- ja zwykle patrzę na spalanie- jadę jadę, a tu km się nie zmieniają, a gdy odzyska powera mam np. 70km mniej do przejechania. Z tego względu te czujniki wydają mi się prawdopodobne...

_________________
49 tygodni czekałam na nową Ślicznotę! I jest!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
u mnie tak nie ma. za to ekonomizer zwiększa wskazania...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
przez sonde lambda też może być mułowaty

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 18:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: CK:)
letki napisał(a):
za to ekonomizer zwiększa wskazania...

U mnie też zwiększa- i to jak, aż skali brakuje...

_________________
49 tygodni czekałam na nową Ślicznotę! I jest!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 01:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 378
Lokalizacja: Wwa
Moje BMW: E46 328Ci
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 2&start=40
Ostatnio mialem ten sam problem w M52B28TU, na zimnym silniku spoko, na rozgrzanym do momentu zgaszenia też spoko. Dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu jak jeszcze ciepły pojawiał się problem. Diagnoza: czujnik wałka rozrządu - ssący. Oryginalny za 340,- PLN.
Trzeba podpiąć się po kompa.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 07:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: W-wa
Na kompie zero błędów...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 11:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
dolacze sie do tematu
ostaatniio mam te same objawy
. podlaczylem kompa i pisze ze czujnik polozenia walka.
ok wymienilem przejechalem, ok
zgasilem silnik po 5 min odpalam i juz problem przy odpaleniu. znow brak mocy w zakresie 2,5- 3 tys obrotow. na postoju jak przygazuje go na wysokie iobroty to podczas spadania z obrotow gasnie.
nie wiem czy poprostu wystarczy podpiac jeszcze raz pod kompa i skasowac blad czy to cos innego.
jak by sonda walnieta byla to powinno pokazac na kompie.
macie jakies pomysly??

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 12:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 256
Lokalizacja: Parczew
Moje BMW: E36, E39,e46, E46
Kod silnika: M41B18, M52B20, M47,
Może mało prawdopodobne że to jest przyczyną i raczej nie pomoge, ale się dopisze,
u mnie kumpel miał podobnie, odpala zimny i ok po nagrzaniu muł i tak coraz bardziej że na obroty w ogóle nie wchodził, na konieć powodem okazał się zatkany już katalizator, który hamował spaliny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 13:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
Jeffrey napisał(a):
. podlaczylem kompa i pisze ze czujnik polozenia walka.
ok wymienilem przejechalem, ok
zgasilem silnik po 5 min odpalam i juz problem przy odpaleniu. znow brak mocy w zakresie 2,5- 3 tys obrotow. na postoju jak przygazuje go na wysokie iobroty to podczas spadania z obrotow gasnie.


Zależy czy dobry czujnik wymieniłeś na podstawie tego co zinterpretował mechanik !?
Są dwa czujniki wałka i przeważnie opis na odczycie jest taki : camshaft sensor- bank 1 lub 2, Lub EIN i AUS.
Jeśli ktoś nie wie o co biega to pokazuje ten najbardziej popularny (bo występuje w większości modeli), po prawej stronie pod kolektorem. Drugi występuje rzadko, tylko przy modelach z podwójnym vanosem.
Objawy jakie opisujesz wskazywały by na czujnik 2 - czyli wydechowy.
A tak na marginesie .... to dziwne ... Przeważnie czujnik 2, pada w e39. Znowu kilka osób, które znam, miało problem z czujnikiem 1 tyle że zawsze w e46 :-k

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 13:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
tak wlasnie myslalem ze to moze byc ten drugi czujnik.wymienie i dam znac czy jest lepiej.jak naraze dzieki.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 14:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
letki napisał(a):
Na kompie zero błędów...


Najlepiej podjechać na komp, podłączyć na nagrzanym silniku i obserwować nie tylko ale wskazania, szczególnie sondy lambda, położenia vanosa, adaptacje.
Myślę też że warto zajrzeć do skrzyni i popatrzeć również na wskazania.. ale bardziej mi się wydaje że to któryś z czujników silnika zawodzi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] i znowu brak mocy... - do tego dziwne zachowanie autom
PostNapisane: 9 maja 2010, 14:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 284
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: ///M5 e39 FL
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=90722
Jeffrey napisał(a):
tak wlasnie myslalem ze to moze byc ten drugi czujnik.wymienie i dam znac czy jest lepiej.jak naraze dzieki.

:47:

Tez stawiam na wydechowy :cwaniak:

_________________
Galeria moich ex --> 315E21 --> 325E30 --> 328E36 --> 540E39 --> 330CiE46 -->M5E39Obrazek
///M5 GaleriaObrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL