BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 07:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wisko chodzi caly czas,co robic??
PostNapisane: 20 lipca 2009, 15:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Hej,mam taki problem ze wisko chodzi mi caly czas niezaleznie od temp silnika...wyje jak cholera i zauwazylem spadek mocy...jaka moze byc przyczyna i czy koniecznie czeka mnie wymiana sprzegla wiskotyccznego na nowe??
silnik to 330d 204KM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
czujnik do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tonej napisał(a):
czujnik do wymiany

a który czujnik ma Kolega na myśli?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:50 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
temperatury


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
mowisz ze to czujnik temp?? a ile on moze kosztowac i gdzie on sie znajduje?? moze mi go ktos pokazac na bmwfans.info lub chociaz na zaprzyjaznonym serwisie aukcyjnym??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
tak to jest jak piszą ludzie którzy nie mają pojęcia o niczym tylko nabijają sobie posty nie wiem w jakim celu może się z kimś założył czy jak :dobani: :dobani: :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
tonej, wiesz jak działa visco?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 17:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Kolego żaden czujnik, Nie kupuj bo zapłacisz niepotrzebnie. Czujnik nie ma nic do wisko.
Są dwie możliwości
1. wisko się zepsuło i spięło się na stałe ( bardzo niebezpieczne to jest)
2. masz tak brudną chłodnicę że wiatrak nie może zaciągnąć chłodnego powietrza i schłodziś wiskozy.
Moim zdanie wiskoza do wymiany.
Jak będziesz jeździł ze spiętym wiatrakiem to w końcu się urwie i rozwali połowe rzeczy pod maską.

PS. A ty czasem nie jeździsz na klimie i wentylator od klimy nie chałasuje non stop??, co jest zresztą rzeczą normalną.
Wyłącz klimę i napisz czy wycie jest nadal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
wentylator od klimy to swoja droga,to wisko chodzi caly czas razem z obrotami rosnie i predkosc wiskozy:( chlodnice sa czyste...czyli zostaje wymiana sprzegla wiskotycznego na nowe tak?? troche do kitu bo sporo kosztuje:(
sluchajcie a wlasnie czy bardzo niebezpieczne dla silnika itd jest to ze jezdze tak ze spieta wiskoza??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:18 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 18
Posty: 1476
Lokalizacja: WG
Moje BMW: E-36/E-46
Kod silnika: M50B20 S2/M54B30
Garaż: Blaszany
Cytuj:
Jak będziesz jeździł ze spiętym wiatrakiem to w końcu się urwie i rozwali połowe rzeczy pod maską.

Kolega napisał żeby lepiej z tym nie śmigać

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:25 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
Tak jak Ci pisałem na PW... nie ma co oszczędać i kupować jakiś tanich zamienników.
Wydasz raz ok 300zł i będziesz miał spokój na lata.
Ponoć wisko wymienia się tylko raz na całe życie samochodu..jeśli zainwestuje się w oryginalne i co ważne z pewnego źródła np. Behra albo Sachsa.

Napisze tez tu jakie ja miałem przeboje z zamiennikiem wiskozy

Oryginalne/fabryczne wisko padło, silnik się zbytnio nagrzewał w korkach.
Zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym jakieś tanie sprzęgiełko – tzw. „no name” – 150 zł
Wisko nie miał blaszki bimetalowej tylko jakąś nawiniętą spiralkę.
Sprzedawca zapewniał, że jest to dobry towar i ,że nie ma reklamacji.
Zamontowałem to wisko i w końcu usłyszałem przyjemne buczenie spod maski.
Nie miałem zbytnio pojęcia jak ma faktycznie działać wisko więc cieszyłem się nowym nabytkiem……
Ale co się okazało.. Silnik nie osiągał roboczej temperatury , podczas jazdy wyło cały czas, silnik wyraźnie osłabł i zwiększyło się zużycie paliwa! Na padniętym wisku spalanie było w okolicach 12l a na tym wyjcu ok. 15l/100!!!!
Okazało się, że wisko zbyt wcześniej się zasprzęglało i wychładzało płyn. Nie było zblokowane na stałe ale łapało dużo za wcześnie. Myślałem, że to termostat nawala ale na szczęście jest OK. Założyłem nowe wisko BEHR i teraz temperatura stoi elegancko w pionie a wisko zaczyna się odzywać dopiero w korku. Podczas jazdy cisza.. silnik lepiej się wkręca i jest zrywniejszy.
Stare wisko oddałem do sklepu – ciekaw czy producent uzna reklamację ? heh… może


Ostatnio edytowano 22 lipca 2009, 11:13 przez Bartosz_E30, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:41 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Arturro100 napisał(a):
czy bardzo niebezpieczne dla silnika itd jest to ze jezdze tak ze spieta wiskoza??

widziałem kiedyś skutki takiej jazdy
wiatrak się urwał i wmielił się w chłodnicę więc jak chcesz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
andrzej520 napisał(a):
Arturro100 napisał(a):
czy bardzo niebezpieczne dla silnika itd jest to ze jezdze tak ze spieta wiskoza??

widziałem kiedyś skutki takiej jazdy
wiatrak się urwał i wmielił się w chłodnicę więc jak chcesz

Rozwali chłodnicę, pourywa plastiki, poprzecina wszystkie przewody, w najgorszym wypadku pognie maskę. Takie są skutki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
kolega barti, bardzo drastycznie to opisał :hyhy: :hyhy: ale tak może być
choć za każdym razem może być inaczej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 10:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
pompa wody tez moze pasc

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:03 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Przemo85 napisał(a):
pompa wody tez moze pasc
od czego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:05 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
andrzej520 napisał(a):
kolega barti, bardzo drastycznie to opisał

Lepiej przyjąć najbardziej drastyczną wersję wydarzeń :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
andrzej520, od ciaglych duzych obrotow,bylo cos o tym na forum

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
W najgorszym przypadku łopata od wiatraka może uderzyć kierowcę w głowę :wstyd: :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 11:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
Przemo85 napisał(a):
andrzej520, od ciaglych duzych obrotow,bylo cos o tym na forum

a co ma pompa wodna wspólnego z obrotami visko?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL