BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 14:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 330i /330Ci czujnik impulsów wałka rozrządu - częsta u
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Autko straciło trochę mocy i po diagnozie komputerowej okazało się, że winny jest czujnik przy vanosie. Czy to częsta usterka w M54 ? Nowy czujnik kosztuje 400 zł i zastanawiam się nad uzywką z małym przebiegiem, lecz jeśli padają często to nie chcę ryzykować.
Czujnik musiał stracić szczelność, gdyż na wtyczce był olej. Po wyczesczeniu auto śmigało super, lecz po krótkim czasie znowu problem.

Numer 5 na rysunku:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=22

Na Allegro są zamienniki, lecz nie wiem jak to się sprawuje:
http://sklepy.allegro.pl/item621176587_ ... 8_bmw.html

Zauważyłem, że wszystkie wersje E46 mają ten sam czujnik.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 08:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Padający czujnik położenia wałka rozrządu to częsty przypadek w M54, sam miałem z nim problem :) Jak chcesz to sprzedam Ci zamiennik a sobie kupię oryginał :P
Tak poważnie, to nie kupuj zamienników (nie jestem pewien poprawności działania mimo braku błędów na kompie) ani używek, bo nie wiadomo kiedy padnie. Kup ori i ciesz się mocą auta :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Yacek napisał(a):
Autko straciło trochę mocy i po diagnozie komputerowej okazało się, że winny jest czujnik przy vanosie. Czy to częsta usterka w M54 ?

Hmm u mnie porownujac wykresy z hamowni jest taka sama moc co u Ciebie, myslisz ze tez moge miec trafiony ten czujnik? bo bedac na hamowni znajomy podlaczyl mi pod kompa auto i nie wykazalo zadnych błedow w silniku, jakim sprzetem diagnozowali Ci auto?

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Nie kupuj zamiennika ja kupiłem w JC za 150 zł i po jednym dniu znów wyskoczył błąd czujnika, zamienniki to syf!!Kupiłem oryginał i śmiga jak trzeba.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:36 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
Kolego, jezeli rzeczywiscie tak jak mowisz po wytrarciu bylo ok, to moze winny jest oring pod czujnikiem. Oring kosztuje 3PLN. Wymien go, skasuj bledy i zobacz co sie stanie. Jezeli pomoze to fajnie, jezeli nie to poszukaj na allegro czujnika Siemensa (o ile siemens robil fabryczny do twojego autka) i kup tego producenta co dostarcza fabrycznie tylko bez logo BMW. Ja za Siemens VDO do e39 dalem 200 cos zlotych. Oczywiscie jezeli zdecydujesz sie na wymiane czujnika to Oring rowniez wymien.

Pozdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ja tam kupiłem oryginał w ASO i przynajmniej po nocy nie myślę że coś z nim nie hal.
Tak wogóle to podzwońcie po różnych ASO w Auto FUSIe w Wa-wi za ten czujnik dałem 305 pln trzeba się z nimi targować :P

P.S. Condor ma racje, tyle że w moim przypadku wtedy nie można było dostać simensa poza serwisem, a ten z kolei też z Niemiec ściągali i z tydzień czekałem.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 10:49 
Offline
Naczelny killer

Wiek: 14
Posty: 2183
A ASO, a konkretnie BMW zamowilo go w Siemens VDO i poprosilo o obrandowanie znaczkiem BMW... ;))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Santino napisał(a):
Yacek napisał(a):
Autko straciło trochę mocy i po diagnozie komputerowej okazało się, że winny jest czujnik przy vanosie. Czy to częsta usterka w M54 ?

Hmm u mnie porownujac wykresy z hamowni jest taka sama moc co u Ciebie, myslisz ze tez moge miec trafiony ten czujnik? bo bedac na hamowni znajomy podlaczyl mi pod kompa auto i nie wykazalo zadnych błedow w silniku, jakim sprzetem diagnozowali Ci auto?


To stało się ostatnio i moc spadła zauważalnie (tak na oko 50KM), lecz po czyszczeniu miałem wrażenie, że autko było żwawsze niż przed awarią, więc może coś w tym jest. Dam Ci znać jak wymienię, czy będzie lepiej niż przed awarią. Znajomy mechanik ma taki kombajn BOSCHA bodajże do wielu aut, lecz nie znam symbolu.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 maja 2009, 12:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Bosch ten kombajn nazywa KTS :P

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2009, 23:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Czujnik + oring zamówiłem jednak nowy w ASO. Jutro lub pojutrze będzie u mnie i od razu montaż.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Czujnik wymieniony, autko śmiga jak dawniej. Nie ma różnicy w mocy w stosunku do tego co było przed awarią.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2009, 20:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Jest to niewatpliwie bolaczka BMW. Czytajac na pewnym niemieckim forum historie uzytkownika jednego e39 530d dowiedzialem sie ze w ciagu calego uzytkowania auta goosc wymmienil ten czujnik 3 lub 4 razy.Wszystko w ASO. No ale zrobil prawie 1200 000km.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 07:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Obecnie produkowane czujniki mają sporo grubszą część, która wchodzi do silnika - być może to poprawi ich trwałość.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 maja 2009, 07:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Obecnie produkowany czujnik ma większą średnicę części, która wchodzi do silnika, może te nowe są bardziej wytrzymałe.

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 330i /330Ci czujnik impulsów wałka rozrządu - częsta u
PostNapisane: 29 maja 2009, 08:20 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 611
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E90 335d M-Pakiet
Kod silnika: M57N2
Yacek napisał(a):
Autko straciło trochę mocy i po diagnozie komputerowej okazało się, że winny jest czujnik przy vanosie. Czy to częsta usterka w M54 ? Nowy czujnik kosztuje 400 zł i zastanawiam się nad uzywką z małym przebiegiem, lecz jeśli padają często to nie chcę ryzykować.
Czujnik musiał stracić szczelność, gdyż na wtyczce był olej. Po wyczesczeniu auto śmigało super, lecz po krótkim czasie znowu problem.
Numer 5 na rysunku:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=22


A co z czujnikiem nr 18? One też padają? Bo wynika z tego ze ten z numerem 5 i 18 to to samo (tzn ten sam typ czujnika)...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 12:15 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 203
Lokalizacja: BiaÂłogard
Moje BMW: E46 323ci
Podłącze się do tematu

Spaliła mi się wiązka kabli od silnika i elektryk powiedział ze zwarcie zrobił Impulsator wałka rozrządu czy to możliwe wcześniej nie było żadnych spadków mocy czy falowania obrotów więc objawów jaki epowinny być nie było...

Wcześniej wymieniali mi most czy mogli cos uszkodzic i wogóle co o tynm sądzicie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL