Sądzę, że sondy masz ok. To, że nie pokazują tych samych wartości w tym samym czasie o niczym nie świadczy. Wszystko zależy od tego, która pierwsza się nagrzeje i włączy. I widać, że sonda pracuje. Soft VAG do VW pokazuje pracę pojazdu na wykresach i tam ładnie widać jak sondy śmigają góra-dół. U nas możemy popatrzeć tylko na napięcie ale łatwo z niego wywnioskować sprawność sond. Jak napięcie skacze w przedziale jakim mówiłem to jest ok. Możesz też obserwować w INPA, czy jak depniesz podczas jazdy na gaz i zdejmiesz nogę z gazu to sondy się zatrzymają prawdopodobnie na jakimś niskim napięciu. Wtedy będzie wiadomo, że są drożne. Gdyby tak nie było to ładnie oleju musiało by wylatywać przez kolektor wydechowy.
Ale to scenariusz mało prawdopodobny bo te motory oliwy nie biorą.
Druga sprawa to grzałki. Jak komp nie wywala błędu grzałek to są sprawne. Może mniej wydajne niż nowe ale sprawne i tym bym się nie przejmował. Jak przestaną grzać to komp się upomni odpowiednim błędem. Sondy zmienisz jak będą wisiały. Ale wtedy szybko to zobaczysz bo napięcie będzie stałe lub wahało się w przedziale 0.2v.
Trzecia sprawa to przekroczone Engine Load i Air Use... . u mnie też jest poza normą ale to chyba INPA ma powalone. U każdego znajomego tak jest więc bym się nie przejmował.
Czwarta to wskazanie Vanosa przez INPA. To co tam pokazuje to o 22st za dużo. Wszystkie wersje INPA tak mają. Wystarczy odpalić Carsofta by przekonać się, że na biegu jałowym jest 0st (+/-5st) czyli tak jak ma być.
Po piąte to skąd wiesz, że jest za słaby? Ja też szybko przywykłem do swojego silnika. Robiłem odczyty GTECHem i wszystko jest w normie oprócz ciśnienia na listwie wtryskowej. Reszta jest ok. Jak na moje to wziął bym stoper, pojechał na traske, rozpędził się do 80km/h wbił 4 bieg i gaz do dechy razem ze stoperem. Jak dojdzie do 120km/h a stoper pokaże ok 8.5s to znaczy, że ten silnik jest już dla Ciebie za słaby.
Pozdrawiam