BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Płyn się gotuje
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Mam taki problem.Moja 316i po chwili jazdy zagotowuje się.Płyn wybija się przez korek wlewu a wskazowka temp. stoi na srodku.Wisko dziala,glowica i uszczelka sa nowe.Jezdze bez termostatu ale tylko gorna czesc chlodnicy robi sie goraca.Co to moze byc??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Kilka objawów może być:
-zapowietrzony układ chłodzenia silnika.
-uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora (kiedyś miałem 316i wskazówka uciekła mi na maxa, silnik gorący, woda była, a visco działało. Jednak okazało się że kręciło się za wolno, wymieniłem i wszystko wróciło do normy) Jak masz gorący silnik to visco powinno tak wiać że czapki z głów lecą. Zrób taki test na zagrzanym silniku zgaś go i sprawć jak się kręci, jak jest duży opór albo nie da się go ruszyć to jest chyba ok
-sprawdź czy w zbiorniczku nie pojawił sie olej, albo pod korkiem oleju nie robi się kiszka. Nigdy nie masz 100% pewności że po wymianie uszczelki będzie wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Kilka objawów może być:
-zapowietrzony układ chłodzenia silnika.
-uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora (kiedyś miałem 316i wskazówka uciekła mi na maxa, silnik gorący, woda była, a visco działało. Jednak okazało się że kręciło się za wolno, wymieniłem i wszystko wróciło do normy) Jak masz gorący silnik to visco powinno tak wiać że czapki z głów lecą. Zrób taki test na zagrzanym silniku zgaś go i sprawć jak się kręci, jak jest duży opór albo nie da się go ruszyć to jest chyba ok
-sprawdź czy w zbiorniczku nie pojawił sie olej, albo pod korkiem oleju nie robi się kiszka. Nigdy nie masz 100% pewności że po wymianie uszczelki będzie wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Kilka objawów może być:
-zapowietrzony układ chłodzenia silnika.
-uszkodzone sprzęgło wiskotyczne wentylatora (kiedyś miałem 316i wskazówka uciekła mi na maxa, silnik gorący, woda była, a visco działało. Jednak okazało się że kręciło się za wolno, wymieniłem i wszystko wróciło do normy) Jak masz gorący silnik to visco powinno tak wiać że czapki z głów lecą. Zrób taki test na zagrzanym silniku zgaś go i sprawć jak się kręci, jak jest duży opór albo nie da się go ruszyć to jest chyba ok
-sprawdź czy w zbiorniczku nie pojawił sie olej, albo pod korkiem oleju nie robi się kiszka. Nigdy nie masz 100% pewności że po wymianie uszczelki będzie wszystko ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:23 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 616
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52TU
larencase napisał(a):
albo nie da się go ruszyć to jest chyba ok

Wtedy nie jest Ok :kwasny:
Wentylator ma stawiać wyczuwalny opór ale nie może być zblokowany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Możliwe, napisałem tylko co wiem od innych. I gdy silnik jest zimny to na pewno chodzi dużo lżej niż na gorącym silniku. Albo jeszcze inaczej. Ja potrafiłem wtedy na gorącym silniku zatrzymać wentylator ręką. Gdy visco jest sprawne, a silnik goracy nie ma szans żeby ja złapać, prędzej to one złapie nasze palce :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: Rogozno
Wisko jest nowe wiec odpada.Uklad odpowietrzalem juz kilka razy i dalej sie zapowietrza.Plyn jest czysty nie ma sladow oleju.Takze na korku oleju jest czysto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL