BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 12:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Sekwencja Europegas - spalanie i spadek mocy
PostNapisane: 19 lipca 2009, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam serdecznie. Kupiłem jakiś tydzień temu bmw e36 1.8 touring z 1996r z założoną sekwencją firmy Europegas. Po tych kilku dniach jazdy nasunęło mi się kilka pytań/problemów:
1. Oczywiście na początku sprawdziłem spalanie tego gazu. Na trasie przy raczej oszczędnej jeździe, ale w 4 osoby i z klima cały czas włączoną spalił dokładnie 9 litrów. Nie wiem czy to prawidłowe spalanie. Natomiast pojeździłem po mieście na pełnym zbiorniku. Zrobiłem 100km i na stacji weszło 19 litrów (szok). Tutaj jestem raczej przekonany że jest to dużo za dużo (jazdza bez szaleństw i deptania). No i wydaje mi się trochę dziwna taka rozbieżność aż 10 litrów między pomiarami trasa/miasto. I tutaj pierwsze pytanie: Co zrobić aby jakoś porawić te wyniki. Co nalezy wymienić w instalacji aby było oszczędniej. Napewno jakaś regulacja będzie potrzebna. To moje pierwsze auto z gazem wię jestem raczej laikiem. U gazownika jeszcze nie byłem.
2. Jak wspomniałem gaz jest od firmy Europegas. Od poprzedniego właściciela dostałem kartę gwarancyjną, jednak nie wpisano w niej na jaki okres jest gwarancja. Mam oczywiście też fakturkę montażu. Ile Europegas daje gwarancj na swoje instalacje? 2 lata? Jeśli się okaże, że mam jeszcze gwarancję to najlepiej z ta instalacją podjechać do jakiegoś autoryzowanego punktu i oni mi te wszystkie regulacje porobią w ramach gwarancji? Czy szukać jakiegoś dobrego innego gazownika?
3. Zauważyłem, że czasem podczas jazdy przełączy się samo na benzynkę. Tzn narazie raz mi się tak zdażyło, ale w sumie to nie wiem dlaczego.
4. Podobno jest ustawione że na gaz ma się przełączać przy 50 stopniach. Czy to prawidłowe ustawienie? Szczerze to bardzo szybko wskazówka od temperatury idzie do pionu, ale go nie przekracza więc to chyba dobrze (był wymieniamy termostat) i auto przełącza sie na gaz baardzo szybko po ok 1km przejechanym.
5. Wczoraj wieczorkiem sobie troche jeździłem na benzynce i odczułem że na gazie auto jest wyraźnie słabsze. Dopiero na benzynie poczułem przyspieszenie w mojej beemce (mimo że to tylko 1.8 i to w kombi, ale nigdy nie miałem mocniejszego auta). A na gazie tak jakby nie było równomiernego przyspieszania w różnych zakresach obrotów. Czyli np. na dwójce obroty idą ładnie do 2,5 tys-3tys a powyżej jakby bardziej ociężale. Na wyższych niegach i prędkościach podobnie. A wyczytałem, że na gazie sekwencyjnym nie powinno się odczuwać spadków mocy, a jeśli już to minimalne.
6. I ostatni problem, ale nie wiem czy to zależy od instalacji. Przy ruszaniu na jedynce zdaża się, że auto szarpie. Można powiedzieć, że w połowie przypadków szarpało a tak to ładnie ruszał. Dałem się ostatnio przejechać komuś kto nigdy beemką nie jeździł i ładnie ruszył z jedynki płynnie. Więc nie wiem czy jeszcze dobrze nie opanowałem sprzęgła, czy jest coś nie tak. Czy na ruszanie i to szarpanie mogą mieć wpływ jakieś nieprawidłowości w instalacji gazowej?

A teraz podam co to wogóle za instalka, żeby było wam łatwiej coś mi odpowiedzieć (dane podaję z wyciagu z homologacji):
reduktor: ML250
zawór gazowy: Tomasetto
zbiornik: poj./śr 53/630 Stako
wielozawór: Tomasetto
obudowa wielozaworu: Stako
zawór tankowania: Tomasetto
Przełącznik/Centralka: Vector
Układ elektroniczny: Vector
I taki dopisek: osiąga przy zasilaniu gazem następujące wyniki emisji toksycznych spalin:
CO/HC przy prędkości obrotowej biegu jałowego (%/ppm): 0,16/21
CO/HC przy podwyższonej prędkości obrotowego biegu jałowego (%/ppm): 0,21/31
oraz współczynnik nadmiaru powietrza lambda odpowienio: 1,0/1,0

... aha jeszcze jedno: do mojej butli 52 litry ile powinno wejść gazu. Na rezerwie weszło 36 litrów, ale nie wiadomo też ile tam w zbiorniku jeszcze było. Podobno wczodzi 80% pojemności czyli ok 41 litrów więc jest chyba ok.

Ależ się rozpisałem, ale mam nadzieję że odpowiecie na te nrtujące mnie pytania. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 21 lipca 2009, 11:30 przez jimmy86, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 13:18 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
sekwencje zawsze mozna sprawdzic na kompie , moze cos ci sie rozregulowało, u mnie tez narazie pali w cholere :/ i chodzi tragicznie bo tez mi szarpie i nie tylko na 1szym biegu ale i na innych jak obroty spadną mi ponizej 2tys, okropnie denerwujące, a jeśli chodzi o pojemnosc butli to masz ok , dziwne by dopiero było jakbys zatankował 52 litry gazu :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 19:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Właśnie przejechałem jakieś 15km i jakoś długo przełączał się na gaz. A jak się już przełączył to za chwile z powrotem przełączył sie na benzynę. Czym może być spowodowane takie przeskakiwanie? Jak już osiągnął silnik temperature i zmieniło sie na gaz to chyba nie powinno w czasie jazdy sie przelaczyc na pb, mam racje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 21:47 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
przełącza sie jak osiągie daną temperature i pozniej nie powinno sie przełączac na gaz(chyba ze masz juz pustą butle/resztki rezerwy), mówie ci sprawdz na kompie, cos masz rozregulowane z tym gazem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
no trzeba na kompa jechac. Może mi ktos polecic jakis dobry zaklad ktory zajmie sie moją instalacja z Łodzi? Polecana była Rzgowska 44, tylko nie wiem czy ten zaklad nie zostal przeniesiony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 13:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
oto zdjęcia mojej instalacji. Zerknijcie czy według was jest to założone poprawnie. Mi sie wydaję że coś jest nie tak z wtryskami i tymi wężykami (za długie), ale pytam fachowców
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jade z tym w poniedziałek do gazownika. Jak myślicie co mi zaproponuje i co wy mi możecie podpowiedzieć. Coś wymienić bo zużyte, czy może wyczyścić wystarczy? A może najlepiej wymienić jakieś elementy bo poprostu są źle dobrane i nie spełniają swojego zadania wystarczająco dobrze? (tak jak pisałem wcześniej za duże spalanie gazu, mało mocy na tym gazie i czasem przełącza samo na benzyne, albo wogóle nie chce się przełączyć na gaz, no i według mnie wtryski głośno pracują-takie głośne cykanie). I tutaj mam pytanie czy można tak poprostu wymienić sobie niektóre części instalacji i zawsze będzie wszystko pasowac i nie będzie problemów? Bo wyczytałem że te Valteki szybko padają, albo że ten reduktor jest mało wydajny. Jak wsadziłbym tu wszystko innej fimy to będzie ok? Na jednym ze zdjęc widać czujnik ciśnienia od AC. Czy jest on wporzadku? Jak widzicie mam mnóstwo pytań i wielu rzeczy nie wiem, a przed wizyta u gazownika chciałbym być trochę mądrzejszy. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
jimmy86 po kolei:

Ad.1

Rozbieżności w spalaniu i jeździe PB,LPG mogą wynikać z następujących rzeczy:

-Rozregulowana instalacja - są wprowadzone złe mapy paliwowe dlatego auto dziwnie pali i jeździ jakby chciało a nie mogło.Różnice odczuwalne w jeździe między LPG a PB a dobrze ustawioną sekwencją powinny być w zasadzie nieodczuwalne.
-brudne filtry lotny i ciekły
- Ewentualnie uszkodzona sonda lambda która podaje nie właściwe wartości dla PB a więc i LPG chodzi gorzej.

Rada:

Tak jak wcześniej koledzy wspomnieli tylko i wyłącznie komputer i sprawdzenie błędów. Wyjdzie co jest nie tak, będzie można ustawić mapy itp.
Ewentualnie warto zrobić czyszczenie wtrysków po większych przebiegach - mowa o wtryskach LPG.

Orientacyjne ceny:
Regulacja,wymiana filtrów w instalacji to ok 80 - 110 pln - tego gwarancja nie obejmuje to są materiały eksploatacyjne.
Koszt sondy lambda gdyby trzeba było ją wymienić to mniej więcej od 200 do 350 pln za oryginał.

Ad.2
Problem przełączania się auta samoczynnie z gazu na PB, poza oczywiście brakiem paliwa ;) , może być związany albo z samą instalacją i wyjdzie to przeglądzie opisanym powyżej, albo może się okazać prozaiczny.... Żeby cała ta maszyneria działała parownik musi być rozgrzany a rozgrzewany jest płynem chłodniczym.Wobec czego niski stan płynu w zbiorniku wyrównawczym może powodować opisane przez Ciebie objawy czyli niedogrzanie parownika. Sprawdź ile masz płynu chłodzącego, ewentualnie uzupełnij braki i być może problem minie jeśli taka będzie przyczyna.

Ad3.

Jeśli chodzi o montaż to tak na moje oko jest oka, choć gazownikiem nie jestem, węże od wtrysków są oka, jedynie ten długi z filtrem od parownika mógłby być krótszy nieco, tak mi się wydaje ale nie jest toi raczej coś co powinno wpływac na którekolwiek z opisanych przez Ciebie problemów.

Na spokojnie podejdź do sprawy i daj Panom gazownikom podać sobie przyczynę awariI a nie wyrywaj się że jesteś laikiem bo równie dobrze możesz wymienić na raz wszystkie elementy instalacji. ;)

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Ostatnio edytowano 21 lipca 2009, 16:25 przez CiOoS, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 16:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
jimmy86 napisał(a):
a przed wizyta u gazownika chciałbym być trochę mądrzejszy.


od gazownika?

ile jest kilometrów przejechane na tej instalacji? Ile na filtrach? Ile od ostatniego przeglądu? Jeśli Valteki juz nie cykają a stukają to znaczy że prawdopodobnie mówią papa i trzeba je zregenerować. To może byc przyczyną gaśnięcia i dużego spalania. Listwa Valtek i wszystkie valtekopodobne mają tą wadę że jeśli się nie wymienia filtra fazy lotnej mniej więcej co 10tys km to zaraz się zakleją lub wytłuką na naszym gazie. Co do przełączania na gaz i spowrotem na benzynę to albo sie coś pokopało w sterowniku alebo w czujnikach ew. w ustawieniach. Może być też tak że ciśnienie/temp. gazu spada poniżej minimalnej ustwionej i i przez to nie chce się przełączyć na gaz/przełącza spowrotem na benzynę.

wężyki od listwy są ok, krótszych się nie da zrobić w tym silniku no chyba że kupisz wtryski np. zavoli za 200zł sztuka to gazownik Ci je wsadzi 5cm od kolektora.

Reduktor jest kiepski ale wystarczający do tego silnika. Problemem może być jego awaryjność bądz niedogrzanie.

jimmy86 napisał(a):
Na jednym ze zdjęc widać czujnik ciśnienia od AC. Czy jest on wporzadku?


czujnik to czujnik... ze zdjęć Ci nie powiemy czy jest sprawny.


Ostatnio edytowano 21 lipca 2009, 16:42 przez Arek_J, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 12:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Przede wszystkim dziękuję za te jakże cenne rady i uwagi.
CiOoS napisał(a):
-brudne filtry lotny i ciekły

Można je czyścić czy lepiej wymienić na nowe? Pewnie nie są drogie tak jak napisałeś, więc raczej je wymienię ale tak z ciekawości pytam.

CiOoS napisał(a):
Ewentualnie warto zrobić czyszczenie wtrysków po większych przebiegach - mowa o wtryskach LPG.

Myślisz, że czyszczenie? Ja po poczytaniu kilku for o tematyce lpg pomyślałem, że warto by wymienić te wtryski na matrixy hd344, albo na magicjety bo podobno Valteki się szybko rozkalibrowują i wogóle że nie są najwyższych lotów. Co o tym sądzisz? W tej konfiguracji, którą mam będą dobrze działały matrixy albo magicjety? Czy przy tej elektronice Vectora będzie coś nie tak. Pytam bo jeśli byłaby konkretna poprawa przy wymianie elektroniki (Stag4) to też rozważam taką możliwość.
CiOoS napisał(a):
Ad.2
Problem przełączania się auta samoczynnie z gazu na PB, poza oczywiście brakiem paliwa ;) , może być związany albo z samą instalacją i wyjdzie to przeglądzie opisanym powyżej, albo może się okazać prozaiczny.... Żeby cała ta maszyneria działała parownik musi być rozgrzany a rozgrzewany jest płynem chłodniczym.Wobec czego niski stan płynu w zbiorniku wyrównawczym może powodować opisane przez Ciebie objawy czyli niedogrzanie parownika. Sprawdź ile masz płynu chłodzącego, ewentualnie uzupełnij braki i być może problem minie jeśli taka będzie przyczyna.

No to by się zgadzało, bo u mnie z tym płynem właśnie cieniutko, ale dzisiaj będzie wymiana więc zobaczymy jaka będzie różnica. Swoją drogą nie pomyślałem że może to mieć znaczenie dla instalacji gazowej. Parownik to inaczej reduktor?

CiOoS napisał(a):
Na spokojnie podejdź do sprawy i daj Panom gazownikom podać sobie przyczynę awariI a nie wyrywaj się że jesteś laikiem bo równie dobrze możesz wymienić na raz wszystkie elementy instalacji.

Tak też zrobię. Zobaczymy ajpierw co mają do powiedzenia. Dzięki za odpowiedź

upbeat napisał(a):
jimmy86 napisał(a):
a przed wizyta u gazownika chciałbym być trochę mądrzejszy.

od gazownika?

Oczywiście że nie od gazownika, ale od samego siebie z wiedzą sprzed ok 10 dni kiedy to nie wiedziałem prawie nic :P
upbeat napisał(a):
ile jest kilometrów przejechane na tej instalacji? Ile na filtrach? Ile od ostatniego przeglądu? Jeśli Valteki juz nie cykają a stukają to znaczy że prawdopodobnie mówią papa i trzeba je zregenerować.

na instalacji jest przejechane ok 38 tys km. Na filtrach nie mam pojęcia. Być może tyle samo :szok: bo za bardzo nie wiem na czym polegała eksploatacja przez poprzedniego właściciela. Czy coś się wogóle dotykał do tego. I tak samo nie wiem kiedy były robione przeglądy. A Valteki albo bardzo głośno cykają, albo stukają. Nie wiem które określenie lepsze ale napewno pracują według mnie zdecydowanie za głośno i stąd moje zamiary wymiany listwy z wtryskami.
upbeat napisał(a):
czujnik to czujnik... ze zdjęć Ci nie powiemy czy jest sprawny.

Ok. Narazie go nie ruszam.

Dzisiaj czeka mnie wymiana płynu chłodniczego więc oczekuję jakiejs poprawy. A po wizycie u gazownika dużej poprawy. Obym się nie przeliczył. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 12:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Regulacja,wymiana filtrów w instalacji to ok 80 - 110 pln =>Można je czyścić czy lepiej wymienić na nowe? Pewnie nie są drogie tak jak napisałeś, więc raczej je wymienię ale tak z ciekawości pytam.
=> odpowiedz jest jednoznaczna - wszelkiego rodzaju jednorazowe filtry się wymienia nie czyści :hyhy:

Cytuj:
Przede wszystkim dziękuję za te jakże cenne rady i uwagi.


Nie dziękuj, kilkaj pomógł ;)

Cytuj:
Myślisz, że czyszczenie? Ja po poczytaniu kilku for o tematyce lpg pomyślałem, że warto by wymienić te wtryski na matrixy hd344, albo na magicjety bo podobno Valteki się szybko rozkalibrowują i wogóle że nie są najwyższych lotów. Co o tym sądzisz? W tej konfiguracji, którą mam będą dobrze działały matrixy albo magicjety? Czy przy tej elektronice Vectora będzie coś nie tak. Pytam bo jeśli byłaby konkretna poprawa przy wymianie elektroniki (Stag4) to też rozważam taką możliwość.


Generalnie nie jestem gazownikiem tak jak Ci napisałem. Co do wtrysków mówie szczerze że nie wiem, prędzej popytaj na forum LPG jeśli chodzi o ich rodzaje.Jeśli chodzi o czyszczenie to w moim przypadku w poprzednim aucie przyniosło to poprawę kultury pracy nie mniej jednak jeśli Twoje wtryski będą na wykończeniu, a z tego co mówisz i co napisał inny user tak może być, to i tak czeka Cię ich wymiana.

Cytuj:
Parownik to inaczej reduktor?


tak ;)

Jeśli chodzi o zmianę komputera sterującego i wtrysków, to w przypadku tego pierwszego może się okazać że w Twojej okolicy na przykład nie znajdziesz nikogo kto będzie w stanie Twoją instalację serwisować - nie będą mogli wczytać się w kompa etc. to zmiana komputera sterującego ma sens bo i łatwiej Ci potem serwisować u Ciebie w okolicy a i z częściami problemów mieć nie będziesz.Natomiast jeśli instalacja po przeglądzie będzie chodziła prawidłowo i da się ustawić to jest sens zmieniać cokolwiek? Wtryski jak są padnięte owszem ale jak wszystko da radę wystroić na tym sofcie co masz to myślę że to skórka za wyprawkę.Chyba że stwierdzisz że chcesz mieć konkretny komputer sterujący i konkretne wtryski bo tak :D

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
CiOoS napisał(a):
Regulacja,wymiana filtrów w instalacji to ok 80 - 110 pln =>Można je czyścić czy lepiej wymienić na nowe? Pewnie nie są drogie tak jak napisałeś, więc raczej je wymienię ale tak z ciekawości pytam.
=> odpowiedz jest jednoznaczna - wszelkiego rodzaju jednorazowe filtry się wymienia nie czyści :hyhy:

okej ;)

CiOoS napisał(a):
Nie dziękuj, kilkaj pomógł ;)

Jasna sprawa. Już klikam :D

CiOoS napisał(a):
Cytuj:
Myślisz, że czyszczenie? Ja po poczytaniu kilku for o tematyce lpg pomyślałem, że warto by wymienić te wtryski na matrixy hd344, albo na magicjety bo podobno Valteki się szybko rozkalibrowują i wogóle że nie są najwyższych lotów. Co o tym sądzisz? W tej konfiguracji, którą mam będą dobrze działały matrixy albo magicjety? Czy przy tej elektronice Vectora będzie coś nie tak. Pytam bo jeśli byłaby konkretna poprawa przy wymianie elektroniki (Stag4) to też rozważam taką możliwość.


Generalnie nie jestem gazownikiem tak jak Ci napisałem. Co do wtrysków mówie szczerze że nie wiem, prędzej popytaj na forum LPG jeśli chodzi o ich rodzaje.Jeśli chodzi o czyszczenie to w moim przypadku w poprzednim aucie przyniosło to poprawę kultury pracy nie mniej jednak jeśli Twoje wtryski będą na wykończeniu, a z tego co mówisz i co napisał inny user tak może być, to i tak czeka Cię ich wymiana.

Zobaczymy co powie gazownik. Będzie wskazana wymiana to wrzucę coś lepsiejszego :)

CiOoS napisał(a):
Jeśli chodzi o zmianę komputera sterującego i wtrysków, to w przypadku tego pierwszego może się okazać że w Twojej okolicy na przykład nie znajdziesz nikogo kto będzie w stanie Twoją instalację serwisować - nie będą mogli wczytać się w kompa etc. to zmiana komputera sterującego ma sens bo i łatwiej Ci potem serwisować u Ciebie w okolicy a i z częściami problemów mieć nie będziesz.Natomiast jeśli instalacja po przeglądzie będzie chodziła prawidłowo i da się ustawić to jest sens zmieniać cokolwiek? Wtryski jak są padnięte owszem ale jak wszystko da radę wystroić na tym sofcie co masz to myślę że to skórka za wyprawkę.Chyba że stwierdzisz że chcesz mieć konkretny komputer sterujący i konkretne wtryski bo tak :D

No generalnie przy umawianiu sie gazownik powiedział że pod europegas się nie podepną, ale niby mogę podjechać zerkną zrobią taki przegląd i regulację. Tylko właśnie nie wiem na czym będzie polegać ta regulacja bez komputera.

Dzięki za zaangażowanie. Klikam pomógł a jak coś się będzie u mnie zmieniać będę o wszystkim informował.
Powiem tylko że wczoraj wyminiłem płyn chłodniczy i jest dużo lepiej jeśli chodzi o pracę całego auta. Parownik od razu się nagrzewa, a wcześniej był poprostu zimny nawet po kilkunastu kilometrach. Tak więc jest pierwszy postęp. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 11:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
Cytuj:
Tylko właśnie nie wiem na czym będzie polegać ta regulacja bez komputera.


Hehe :D Wymienią Ci filtry bo skoro niepodpeną się pod kompa to nic więcej nie sprawdzą a na oko to chłop w szpitalu umarł ;)

Cytuj:
Powiem tylko że wczoraj wyminiłem płyn chłodniczy i jest dużo lepiej jeśli chodzi o pracę całego auta. Parownik od razu się nagrzewa, a wcześniej był poprostu zimny nawet po kilkunastu kilometrach. Tak więc jest pierwszy postęp. Pozdrawiam


Gut :)

Właśnie o to chodziło. :]

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL