BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 18:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 2 akumulatory w e36 przy 1.6 czy to dobry pomysł?
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
Witam posiadam silnik 1.6 m43 w samochodzie mam akumulator 108 AH jest w dobrej kondycji ale kiedyś zostawiłem światła w samochodzie i padł chwilę przed poważnym wyjazdem i poleciałem szybko do sklepu i kupiłem drugi 74AH i ten nowiutki zmieści mi się pod maskę bo ten 108AH mam w bagażniku i chciałem ten nowiutki włożyć pod maskę a ten starszy nadal by był w bagażniku to możliwe jakie są wady tego rozwiązania?

_________________
Tylko nie czerwona!


Ostatnio edytowano 23 lipca 2009, 18:23 przez mcclaust, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dodaj drugi alternator, wtedy bedzie mialo to rece i nogi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Po kiego wała ci dwa aku

już lepiej kup mocniejszy alternator, bo seryjnie masz pewnie 70A ja mam 140A z większym aku, chyba 74Ah i jest lalka nawet jak długo chodzi audio, świecą lampki wewnętrzne itp





swoją drogą 108Ah to jak ty chciałes naładować taki akumulator ??

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
qrax napisał(a):
dodaj drugi alternator, wtedy bedzie mialo to rece i nogi.


Jest to możliwe w ogóle? domyślam się, że moc auta spadnie niesamowicie

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
ANDREW E36 napisał(a):
Po kiego wała ci dwa aku

już lepiej kup mocniejszy alternator, bo seryjnie masz pewnie 70A ja mam 140A z większym aku, chyba 74Ah i jest lalka nawet jak długo chodzi audio, świecą lampki wewnętrzne itp





swoją drogą 108Ah to jak ty chciałes naładować taki akumulator ??





108Ah było od zawsze bo wcześniej był silnik 320i, silnik M50

_________________
Tylko nie czerwona!


Ostatnio edytowano 22 lipca 2009, 23:46 przez mcclaust, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
jeju jak do ciezarowki aku :lol:
kup lepiej jakis dobry kolo 65ah lub 75ah i bedzie git (ja bym wzial wlasnie 65ah-tak przewidywalo bmw :] )
Bo ten 100 z hakiem to niedoladowany i dlatego Ci szybko padł.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=30

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
PageUp napisał(a):
jeju jak do ciezarowki aku <lol>
kup lepiej jakis dobry kolo 65ah lub 75ah i bedzie git (ja bym wzial wlasnie 65ah-tak przewidywalo bmw :] )
Bo ten 100 z hakiem to niedoladowany i dlatego Ci szybko padł.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=61&fg=30


Padł bo 3 dni świeciły się światła..

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
a jak to sie w ogole stalo ze masz w r4 aku w bagazniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
tomasz86 napisał(a):
a jak to sie w ogole stalo ze masz w r4 aku w bagazniku?


Mam też tarcze z tyłu a nie bębny :) dlatego że auto miało silnik M50 ale został wydłubany i tam był oryginalnie akumulator, choć co do tarcz to nie ma reguły jak i do szpery którą mam

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
czyli poprostu miałeś taki SWAP z 2.0 na 1.6 :]

daj aku jak przewiduje katalog do 1.6 i bedzie lala a nie jakieś Lochy od tirów jak kolega wcześniej powiedział pakujesz !

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 23:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
ANDREW E36 napisał(a):
czyli poprostu miałeś taki SWAP z 2.0 na 1.6 :]

daj aku jak przewiduje katalog do 1.6 i bedzie lala a nie jakieś Lochy od tirów jak kolega wcześniej powiedział pakujesz !


chce mieć te 2 sztuki i nie martwić się, że po dniu na światłach nie zapali, tylko faktycznie alternator to największy minus akumulatory nie będą doładowane i szybko zdechną, a ile daje taki alternator?

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 01:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
Cytuj:
czyli poprostu miałeś taki SWAP z 2.0 na 1.6 :]

ladne jaja takich rzeczy jeszcze nie widzialem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 01:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
tomasz86 napisał(a):
Cytuj:
czyli poprostu miałeś taki SWAP z 2.0 na 1.6 :]

ladne jaja takich rzeczy jeszcze nie widzialem


Okoliczności przełożenia są mi nie znane ale sądzę, że poprzedni właściciel zakatował go na śmierć

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 09:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
mcclaust napisał(a):
Jest to możliwe w ogóle? domyślam się, że moc auta spadnie niesamowicie


oczywiscie ze jest mozliwe, znam auta z 4 i wiecej alternatorow. Takie przerobki robi sie w car audio, kiedy masz ogromy pobor mocy, kilka akumulatorow no i trzeba je czyms naładowac.

Jednak do normalnego uzytkowania samochodu nie widze takiej potrzeby, jesli zapominasz o swiatlach to zamontuj automatyczny wlacznik swiatel i problem z glowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 10:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
bedzie taniej prosciej i bez druciarstwa :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 11:11 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 194
Lokalizacja: Śląsk
Dziwny temat, gdy rozładowałeś akumulator to nie lepiej było kupic kable rozruchowe i pożyczyć od kogoś prąd? Wyszło by kilkadziesiąt złoty taniej. A dwa akumulatory w aucie :P według mnie to przesada. Po pierwsze musiał być mieć potężny alternator, albo dwa tylko czy da się to zamontować? dodatkowe kable i właściwie do czego by służył ten drugi. Najłatwiej by było go połączyć z drugą baterią tak jak jest to w maszynach rolniczych albo budowlanych. Ja tam nie jestem elektrykiem, ale dla mnie to czarna magia i brakuje mi tutaj sensu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
larencase napisał(a):
Dziwny temat, gdy rozładowałeś akumulator to nie lepiej było kupic kable rozruchowe i pożyczyć od kogoś prąd? Wyszło by kilkadziesiąt złoty taniej. A dwa akumulatory w aucie :P według mnie to przesada. Po pierwsze musiał być mieć potężny alternator, albo dwa tylko czy da się to zamontować? dodatkowe kable i właściwie do czego by służył ten drugi. Najłatwiej by było go połączyć z drugą baterią tak jak jest to w maszynach rolniczych albo budowlanych. Ja tam nie jestem elektrykiem, ale dla mnie to czarna magia i brakuje mi tutaj sensu.



nie było czasu na kable i kombinowanie a sklep z akumulatorem był 20m dalej :) muszę się rozejrzeć za lepszym alternatorem

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
larencase napisał(a):
Dziwny temat, gdy rozładowałeś akumulator to nie lepiej było kupic kable rozruchowe i pożyczyć od kogoś prąd? Wyszło by kilkadziesiąt złoty taniej. A dwa akumulatory w aucie :P według mnie to przesada. Po pierwsze musiał być mieć potężny alternator, albo dwa tylko czy da się to zamontować? dodatkowe kable i właściwie do czego by służył ten drugi. Najłatwiej by było go połączyć z drugą baterią tak jak jest to w maszynach rolniczych albo budowlanych. Ja tam nie jestem elektrykiem, ale dla mnie to czarna magia i brakuje mi tutaj sensu.



nie było czasu na kable i kombinowanie a sklep z akumulatorem był 20m dalej :) muszę się rozejrzeć za lepszym alternatorem

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 264
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: E36
Kod silnika: M43B18
wystarczy jeden :cisza: Nie bierz sie za dodatkowe ladowanie szkoda pieniedzy na takie rozwiazanie, a jak zostawisz auto na swiatlach kolejne 4 dni t ci po prostu 2 padna. A wtedy trzeba bedzie kupic trzeci i znowu wydatek :/
Kup pozadny, konkretny aku z parametrami dla beem,wtedy alternator bedzie odpowiednio ladowal. A do kontroli swiatel jest taki buzzer w bmw. rozejrzyj sie za czyms takim.

_________________
BMW Klub Jelenia Góra --> http://www.bmwklub.jgora.pl
Moja ukochana :) viewtopic.php?p=392599#392599


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 70
Lokalizacja: LUBIN
michalkusaj napisał(a):
wystarczy jeden :cisza: Nie bierz sie za dodatkowe ladowanie szkoda pieniedzy na takie rozwiazanie, a jak zostawisz auto na swiatlach kolejne 4 dni t ci po prostu 2 padna. A wtedy trzeba bedzie kupic trzeci i znowu wydatek :/
Kup pozadny, konkretny aku z parametrami dla beem,wtedy alternator bedzie odpowiednio ladowal. A do kontroli swiatel jest taki buzzer w bmw. rozejrzyj sie za czyms takim.


Buzer mam tylko muzyka głośno grała na na czas jak to pipczało a akumulator ten co kupiłem jest firmy baner i kosztował dwa razy tyle co centra

_________________
Tylko nie czerwona!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL