BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 sierpnia 2025, 04:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] kontrolka od poziomu płynu chłodzenia
PostNapisane: 23 lipca 2009, 13:59 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Konin
Witam szanownych kolegów i przepraszam jeśli ten temat już się powtarza ale przeglądałem tematy i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie a chodzi mi o to czy w czasie trasy gdy czas szybkiego dotarcia do celu jest na pierwszym miejscu mogę dolać płynu chłodzącego gdy zapali się kontrolka od jego zbyt małego poziomu czy muszę faktycznie czekać aż silnik ostygnie gdzie w mojej E46 1.9b trwa to około sześciu godzin a jeśli mogę to jak wygląda odpowietrzanie gorącego silnika czy tak samo jak przy uzupełnianiu płynu na zimnym silniku a może ktoś się orientuje jak dużo płynu brakuje w układzie gdy zapala się żółta kontrolka od płynu.Nadmienię że płynu zaczyna brakować po przejechaniu około 400-500km i nie pytajcie się proszę skąd takie ubytki bo nie wiem? Gdy ją kupiłem i pierwszy raz zapaliła się żółta kontrolka to mechanik dolał mi płynu bez odpowietrzania układu[nie wiedziałem wtedy o tym że coś takiego się robi] wtedy wydęło mi chłodnice na dole i były spore wycieki .Wymieniłem chłodnice jak również korek od zbiorniczka wyrównawczego,termostat który tydzień później pękł,pompę wody bo miała już spore luzy i gdy znowu brakowało płynu samochodzik pojechał do mechanika a że mechanik był bardzo skrupulatny to oznajmił mi że żadnych wycieków nie widzi i rozebrał silnik po czym stwierdził że uszczelka pod głowica jest w super stanie i wtedy wymieniliśmy głowice. Niestety problem pozostał a ja się wykasowałem na remont silnika by nie tracić kasy na dolewki płynu i zatoczyłem koło :zly: czas chyba go puścić do ludzi Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 23 lipca 2009, 22:07 przez marek41, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
nie pisz na forum BMW że czas puścić do ludzi uszkodzony samochód bo osobą która go kupi może być ktoś z nas :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 678
:zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
marek41 napisał(a):
czas chyba go puścić do ludzi

chyba raczej czas zmienić mechanika na takiego który znajdzie przyczynę tych ubytków,

a co do dolewania płynu na gorąco to odradzam odkręcenie korka od chłodnicy bo Ci wystrzeli gorący płyn i Cię poparzy

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
a najlepiej zabrać się samemu za szukanie wycieków.
masz mały wyciek ja co 60 km dolewałem 0,5 L wody :kwasny:
a czy ten mechanik uprzedza że uszczelek starych się nie powinno zakładać i czy dodał że jak się zmiena uszczelkę to przydało by się wyrównać głowicę. jak nie to kopnij go w 4 litery i poszukaj innego

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: kontrolka od poziomu płynu chłodzenia
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
marek41 napisał(a):
rozebrał silnik po czym stwierdził że uszczelka pod głowica jest w super stanie i wtedy wymieniliśmy głowice.

paranoja :zdziwko: przecież można sprawdzić czy jest pęknięta a nie od razu wymieniać i ładować się w koszta. nie chcę być wulgarny ale trochę trzepnoł cię po jajkach :P

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 22:03 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Konin
Panowie uszczelka pod głowicą była założona nowa a gdy napisałem że mechanik stwierdził że uszczelka po zdjęciu głowicy była super tzn że nie było przedmuchu. Nowa głowica była splanowana uszczelniona itp: Co do sprawdzenia głowicy to koszt w moich rejonach wynosił 300pln więc wolałem dodać jeszcze 500pln i mieć nową głowice. Nadmienię że na starej głowicy woda ubywała w momencie wysokich obrotów i rozgrzanym silniku jak jazda była spokojna to było ok.Ryszard [czas upchnąć do ludzi] to był krzyk rozpaczy bo szlag mnie trafia jak coś w furce nie działa a autko ma charyzmę i przepiękny wygląd. A co do odkręcania zbiorniczka na gorącym silniku to również ostrzegam i polecam koledze użyć magicznego odpowietrznika przy zbiorniczku to na pewno nie poparzy.Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 16:28 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
marek41 napisał(a):
Ryszard [czas upchnąć do ludzi] to był krzyk rozpaczy

OK Kolego
a czy nie ma w twoim mieście warsztatu gdzie można sprawdzić szczelność układu chłodzenia?
zakładają pompkę z manometrem i pompują ciśnienie
może by coś wylazło?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 23:32 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Konin
I tu mnie zastrzeliłeś! Tylko muszę poszukać jakiegoś dobrego warsztatu gdzie robią takie dmuchanka. Jak znajdę przyczynę wycieku to dam znać.Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 06:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E46 318i
Kod silnika: N42B20
Kolego, podskocz do innego mechanika, to raz.

Zacznij używać przecinków, bo tego co piszesz po prostu nie da się czytać. To dwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 12:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Konin
Kolego jak inteligencją nie błyszczysz i nie wiesz co odpisać na forum to nie czytaj i nie zabieraj głosu względem przycinków bo to nie to forum i nie to pytanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL