BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:48

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] PALIWO W OLEJU
PostNapisane: 21 lipca 2009, 23:24 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E36 318 Touring Mpak
witam,

niedawno zakupiłem swoją BMW no i jak przystaje zacząłem od wymiany filtrów i olei. Zalałem ją Shellem Rimula 10w40 (znajomy mechanik polecił mi ten olej) skusiłem się na tą oliwę ponieważ do autka nie było żadnej książki serwisowej, a pod maską nie było żadnej kartki na temat oleju jakim była zalana. Po jakimś czasie orientacyjnie sprawdziłem jaki jest stan oleju i doznałem szoku na bagnecie nie było 3/4 stanu tak jak wlałem oleju lecz było prawie maksimum. Z korka czuć benzynę! Pytanie jest następujące co jest przyczyną dostawania się paliwa do motoru?? Czy winne są świece tak jak powiedział mi pewien zdolny mechanik??

Jeśli to w jakiś sposób pomoże jest to motor 1,8 115konny

z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lipca 2009, 18:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego przede wszystkim podłącz auto pod kompa i sprawdż czy nie ma błędów
najwyrażniej silnik dostaje za dużo paliwa i nie przepala paliwa podczas diagnozy niech zwrócą uwagę na pracę sondy lambda
poza tym przejedż dłuższy odcinek jazda na zimnym silniku może też prowadzić do takich rzeczy
o tym oleju nie słyszałem ja wolałbym jeżeli już półsyntetyk to Valvoline 10-W40 max live
jeżeli silnik chodzi równo to nie świece benzyna leci pierścieniami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 23:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -nie wiem jak to sie zwie ale jest taka mala puszeczka gdzies przy listwie wtryskowej ktora utrzymuje cisnienie w ukladzie -jesli padnie wtryski leja -stad paliwo w oleju -zaznaczam mialem to w omedze ale po wymianie - gucio


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 00:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
kier4s auto ma normalną moc?? moze uszczelka pod glowica padła (duzy ubytek oleju, palwio w oleju):kwasny: :kwasny: jedz na stacje i sprawdz cisnienie na tlokach ;) ;) a bedziesz wiedzial czy mozna wykluczyc ta najgorszą opcje :)

ryszard55 a czy czasami jazda na krotkich odcikankach nie robi masleka z oleju a nie benzyne w oleju? ja codziennie do pracy dojezdzam okolo 4-5km i nigdy nic takiego przez 3 lata mi sie nie zdazylo.

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 07:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
Jazda na krótkich dystansach też może być powodem pojawienia się wachy w oleju. Poza tym częstą usterką jest pęknięty pierścień.

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 12:21 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E36 318 Touring Mpak
no Panowie i Panie powiem tak jestem po wymianie oliwy i swiec - oliwe zmienilem na shella 10w40 PLUS swiece NGK i.... czekam na efekty :D a na zimnym motorze nie jezdze do pracy mam 20km wiec odpada :D ale co by nie bylo WASZE odp docenie i zachowam na przyszlosc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 12:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
sprawdz sonde tak jak wczesniej napisano do tego czujnik temperatury cisnienie paliwaiprzeplywomiez.ogolnie cale sterowanie wtrysku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 01:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
a dlaczego piszesz ze na zimnym silniku do pracy nie jezdzisz ??przeciez przez 20km spokojnie 2 razy sie zagrzeje(przenosnia :P :P )do odpowiedniej temperatury :) :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:51 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 8
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E36 318 Touring Mpak
dlatego na zimnym nie jezdze :D
Panowie / Panie powiem tak: wymienilem swiece i oliwe zrobilem jakies 400km i... morda sie cieszy - gdyby nie uszy to banan zakrecilby sie wokol glowy :P kazdy z was mial cos prawdy dlatego ... pozdrawiam i dzieki za rady zapamietam na przyszlosc
mozna stwierdzic, ze temat... -> ZAMKNIETY <-


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL