BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 20 czerwca 2025, 17:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Wolne obroty
PostNapisane: 23 lipca 2009, 16:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: okolice Warszawy
Otóż objaw jest taki:
zimny silnik - trzyma 800 obrotów (licznik obrotomierza jest w pozycji poziomej)
jak tylko silnik się nagrzeje obroty spadają do 550-600 i czuć ze jest to trochę za mało, samochód lekko się trzęsie.

wymienione:
- kable WN
- świece
- palec rozdzielacza
- kopułka rozdzielacza
- czujnik temperatury (do komputera)

Sprawdzone
- krokowy (na 3 inne)
- przepływka
- szczelność dolotu (bardzo dokładnie, różnymi metodami: wizualnie, gazem w aerozolu, pędzelkiem nasączonym benzyną)
- czujnik położenia przepustnicy (wyregulowany tj. zamknięta przepustnica na dwóch pinach 0, po otwarciu skacze do nieskończoności a przy maksymalnie otwartej, na dwóch pozostałych pinach 0)
- czujnik położenia wału

np. próbowałem zrobić takie coś, bo na przepustnicy jest taka śrubka którą można ustawić pozycje przepustnicy w pozycji spoczynkowej, i po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy, udało mi się wyregulować na mniej więcej około 850 obrotów, no ale nie jest to rozwiązanie, tylko obejście problemu

Dodam że jest to bardzo nie przyjemne, bo np. nie da rady jechać np. na jedynce bez dodawania gazu, samochodem szarpie i mam wrażenie ze zaraz zgaśnie, tak samo hamowanie silnikiem, jest bardzo "drastyczne" .

Wszystko to nie ma miejsca jak używam mojego obejścia, ale mimo wszystko chciałbym zdiagnozować problem i go usunąc.

pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:15 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego te krokowce wymieniałeś ale czy sprawdzałeś ich pracę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 18:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
może być uszczelka pod kolektorem ssącym! sprawdź to

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: okolice Warszawy
ryszard55 napisał(a):
Kolego te krokowce wymieniałeś ale czy sprawdzałeś ich pracę?


jeden byl wyjety z samochodu, ktory chodzil przy mnie perfekcyjnie na jalowym, po przelozeniu faktycznie obroty byly "rowniejsze" ale za nisko (600 obr)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lipca 2009, 23:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: okolice Warszawy
ryszard55 napisał(a):
Kolego te krokowce wymieniałeś ale czy sprawdzałeś ich pracę?


jeden byl wyjety z samochodu, ktory chodzil przy mnie perfekcyjnie na jalowym, po przelozeniu faktycznie obroty byly "rowniejsze" ale za nisko (600 obr)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 16:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
u mnie jak patrzę na obrotomierz to też wydaje się że jest około 600br.
ale jak podłączę do kompa to widać że jest 700 parę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 20:45 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
czujniki temperatury sprawdz!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 14:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: okolice Warszawy
czujnik temp od komputera jest nowy z ASO


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL