BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E32] Silnik po regulacji zaworów, nagar, ile pojeździć?
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 13:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Witam

Moje M30B35 które odwiedziło wczoraj Pana Tomasza Piotrkowskiego wreszcie odżylo :) Silnik źle odpalał i pracował bardzo nie równo, teraz odpala o wiele lepiej, pracuje równiej a i spalanie wydaje mi się że zmalało (na pewno na biegu jałowym i w trasie chyba też trochę choć jeździłem akurat późno w nocy...). Wszystko to za sprawą regulacji zaworów.

Nie mniej jednak silnik czasem chodzi ładnie a czasem zagada nie równo :( To podobno przez nagar zgromadzony przez źle ustawione zawory. Wydechowe były za ciasno, ssące za luźno, do tego jedna "śróbka" do smarowania dźwigienek była odkręcona i latała sobie po głowicy :(

Ile jeździć by nagar zniknął? Czy może warto zajrzeć pod głowicę? Na zawory itp?


Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 17 stycznia 2007, 14:42 przez michael, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 14:07 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
sam nagar nie zniknie.jedyne co to sciagnac glowice i zrobic wszystko jak nalezy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:17 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Na nagar nie ma rady. Jeżeli jest to nie zniknie bez mechanicznego usunięcia go.
Co do nierównej pracy silnika to jeżeli nie ma już żadnych innych podejrzeń w osprzęcie silnika oraz w sterowaniu to czas pomyśleć o zdjęciu głowicy. To co najczęściej przytrafia się tym silnikom to nieszczelność na gniazdach zaworowych spowodowana ich wypalaniem, wyklepane trzonki zaworowe w wyniku niewłaściwych luzów, wytarty wałek rozrządu oraz dźwigienki zaworowe, puszczająca uszczelka pod głowicą oraz na kolektorach ssącym i wydechowych, uszczelniacze zaworowe.

Za jednym zamachem usuwasz tego typu wątpliwości i za mechaniczną sprawność silnika jesteś pewien.
To czego odradzam w tych silnikach to wymiana pierścieni tłokowych. :P

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
Kornelio napisał(a):
sam nagar nie zniknie.jedyne co to sciagnac glowice i zrobic wszystko jak nalezy...


A sadza? :hyhy:

Bo mechanik powiedział że trzeba pojeździć i zniknie... więc co to? :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:48 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Sadza to nie nagar.
Nagar to spalenizna oleju, który dostaje się do komory spalania i najczęściej zbiera się na powierzchni tłoka oraz grzybkach zaworowych. Sadza natomiast powstaje w wyniku zbyt dużej ilości paliwa w dawce i jest na tyle delikatna że można ją usunąć szmatką, ale ulegnie ona również spaleniu, gdy dawka paliwa wróci do normy. Sadza nie tworzy żadnych konfliktów w pracy silnika, a jedynie to dlaczego powstaje.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 23:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
robertbmw napisał(a):
Sadza to nie nagar.
Nagar to spalenizna oleju, który dostaje się do komory spalania i najczęściej zbiera się na powierzchni tłoka oraz grzybkach zaworowych. Sadza natomiast powstaje w wyniku zbyt dużej ilości paliwa w dawce i jest na tyle delikatna że można ją usunąć szmatką, ale ulegnie ona również spaleniu, gdy dawka paliwa wróci do normy. Sadza nie tworzy żadnych konfliktów w pracy silnika, a jedynie to dlaczego powstaje.


Generalnie to zapytałem mechanika czemu faluje trochę po odpaleniu... a on na to... "falować to on będzie"; "to co robić?"; "pojeździć i powinno być coraz lepiej"...


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 23:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
pojeździć i powinno być coraz lepiej"


Brzmi to jak łyknąć pigułkę i ból głowy przejdzie, ale trzeba poczekać :cwaniak:

Powiedzmy, że dasz mu trochę pojeździc - zobaczymy co dalej :cool:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 23:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
robertbmw napisał(a):
Cytuj:
pojeździć i powinno być coraz lepiej"


Brzmi to jak łyknąć pigułkę i ból głowy przejdzie, ale trzeba poczekać :cwaniak:

Powiedzmy, że dasz mu trochę pojeździc - zobaczymy co dalej :cool:


Silnik pracuje lepiej :) Gada na wszystkie cylindry, odpala ładnie na zimnym. Tylko jeszcze sobie troszke pofaluje i dopiero po 10 sekundach jest spokuj :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 23:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Więc w tej sytuacji daj mu narazie spokój, niech katalizator się przepali (przewietrzy :rotfl: )

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 00:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 154
Lokalizacja: Jaworzno
robertbmw napisał(a):
Więc w tej sytuacji daj mu narazie spokój, niech katalizator się przepali (przewietrzy :rotfl: )


Na to niestety wpływu nie mam... bo nie wiem gdzie on teraz jest; ale pewnie daleko od mojego auta :)


Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL