BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 27 czerwca 2025, 21:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Przy zimnym silniku klopot z obrotami. Prosze o pomoc!
PostNapisane: 20 lipca 2009, 19:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Witam! Mój kłopot polega na tym ze po zatankowaniu ok 12L gazu na pewnej stacji samochód zaczął się mulić, był kłopot z wolnymi obrotami, utrzymaniem silnika przy pracy. Pomyślałem że wina stoi po stronie niskiej jakości gazu, lecz po zatankowaniu gazu na zaufanej stacji problem pozostał. Wiec, gdy odpalę samochód, gdy jest zimny, silnik nie chce wkręcać się na obroty, by go wkręcić na obroty trzeba się wiele na trudzić, idzie mu to strasznie opornie, również potrafi zgasnąć, a jeśli utrzyma obroty, są to obroty rzędu 250-400 obr/min(przy zimnym silniku). Rzecz się dzieje jak i na benzynie jak i również na gazie. Posiadam II-gą generacje gazu ze sterownikiem STAG-50 (kontroler sondy lambda). Przy tych objawach pojawiło się również większe spalanie (dochodziło nawet do ok. 17 litrów na 100). Pojechałem Becią do gazownika by ustawił mi gaz, i powiedział mi ze coś jest nie tak silnikiem (podejrzewał sondę lambda) ale jakoś mi ustawił mi tą instalacje no i pali mniej, lecz to problemu nie rozwiązało. Dodam również że gdy Becia się chociaż trochę rozgrzeje problem znika i silnik pracuje normalnie. Pomóżcie, z góry dziękuje!


E30 318is m42b18 coupe luty 1990r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Ponawiam temat, bardzo proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 09:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Ponawiam temat, bardzo proszę o pomoc!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 09:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
na 90 % wysiadła sonda lambda a konkretniej jej podgrzewanie z tąd te objawy sąda potrzebuje temperature pracy ponad 300 stC. inaczej nic nie pokazuje. sprawdx jeszcze przepływomierz odpal sinik i odłącz przepływomierz jak bedzie sprawny to silnik będzie chodził gorzej, sonde też tak możesz sprawdzic ale musisz wjechac na kanł( bynajmniej ja musze bo złącze jest przy skrzyni biegów)

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Dobra sprawdzę ta przepływke, a powiedzcie mi jeszcze czy jeśli to sonda lambda jest uszkodzona czy można ja dobrać z innego samochodu (tańszym kosztem) jeśli tak to z jakiego samochodu??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
nie kombinuj kup nową (zamienniki są mało polecane bo często padają po paru miesiącach) ewentualnie kup sprawną orginalną sonde ale używaną od twojego auta. z innych aut nie bedzie raczej pasować bo wtyka sądy jest dedykowana do danego modelu auta może podpasować sonda od e36 z tym samym motorem

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
oryginalnej raczej nie dostane bo dzisiaj sie pytalem w bardzo dobry sklepie gdzie pracuja naprawdze dobrzy ludzie ktorzy sie znaja na rzeczy i wlasnie powiedzieli mi ze nie ma za bardzo oryginalnej tylko zamiennik (koszt ok 150-220zl) znaczy sie znalazl orginal ale nie ma go na stanie w firmie u ktorej zamawiaja (ok 310zl), zamiennik bedzie odpowiedni?? mozna polegac na takich zamiennikach??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
oryginalnej raczej nie dostane bo dzisiaj sie pytalem w bardzo dobry sklepie gdzie pracuja naprawdze dobrzy ludzie ktorzy sie znaja na rzeczy i wlasnie powiedzieli mi ze nie ma za bardzo oryginalnej tylko zamiennik (koszt ok 150-220zl) znaczy sie znalazl orginal ale nie ma go na stanie w firmie u ktorej zamawiaja (ok 310zl), zamiennik bedzie odpowiedni?? mozna polegac na takich zamiennikach??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Przepraszam ze podwójnie wysyłam posty ale coś mi się dzieje z kompem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 11:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Ja tobie nie polecam zamiennika jesli chodzi o sonde. Mi wsadzili zamiennik było pieknie przez 3-4 meisiace potem katastrofa. Silnik chodził nie rowno masakrycznie duzo palił. Sprawdź tez przepływomierz jak kolega wczesniej napisał , przeczyśc silniczek krokowy oraz sprawdź czy guma czasem nie pękła. Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: pomorskie
Odradzam zamienniki. Prędzej czy później odbije się to na twojej kieszeni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 16:52 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
o ile dobrze pamiętam to sonda na gazie nie działa ale nie wiem czy we wszystkich instalacjach
u mnie w diego na pewno nie działa, tylko na benzynce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
Sprawdzając przepływomierz jak kolega wcześniej radził, odłączyłem go, silnik zaczął pracować na większych obrotach i troszeczkę równiej, obroty to jakieś 1200obr/min. Czy powinienem sprawdzić ten przepływomierz na zimnym silniku czy na ciepłym a może nie ma to za bardzo różnicy?? A sprawdzałem go na już zagrzanym silniku. Zrobiłem teraz nim dłuższa trasę tj. ok. 400 km i to była naprawdę spokojna jazda i spalanie mi wyszło jakieś 10l gazu na 100km.

A jeśli chodzi o instalacje gazowa to pobiera ona informacje z sondy lambda ponieważ mam II generacje instalacji i komputer sterujący korzysta z sygnału z sondy.


Ostatnio edytowano 26 lipca 2009, 21:13 przez janekmariano, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
sprawdź na zimnym jak falują obroty iczy po odłączeniu jest lepiej

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: RzeszĂłw
Moje BMW: 318iS
Kod silnika: M42B18
A teraz pytanie jak się zachowuje silnik gdy jest przepływomierz uszkodzony, jakie są objawy dokładnie?? Oczywiście na przykładzie sprawnego silnika bez żadnych innych usterek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 17:26 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Nierówna praca silnika, również pod obciążeniem, dławienie się auta, większe zużycie paliwa, spadek osiągów.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL