BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 00:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 13:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2220
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: M57D30
jiGsaw może źle mnie zrozumiałeś - ktoś wymyślił ale nie bez celu. W czym dopatrujesz się picu. W tym że związki powstające przy spalaniu paliwa są trujące i zmierza się do ich minimalizacji? Niestety coś kosztem czegoś.

Cytuj:
CooS spoko, ale akurat w dielu to trzeba sie baaaaardzo nakombinowac zeby to cos spelnialo normy


W porzo, ale zakładam że to "baaaaaardzo nakombinować" będzie dostosowane do odpowiednich norm mimo wszystko. Niedawno czytałem że BMW skłania się ku jednostkom R4 ze względu na oszczędności w spalaniu ( nie tylko ale to również powód ), więc próba stworzenia serii ///m w ropniaku też mnie zdziwi. A mnie chodzi o zasadę. Gdyby zrobili benzynowe R4 o pojemności 2 litrów z twinturbo i wasdzili do emki to też byłoby nie tak bo przecież to nie R6. Z jednej strony można powiedzieć że nadchodzi koniec motoryzacji jaką znamy bo mamy unifikację,downsizing, wszechobecne restrykcyjne normy spalin a z drugiej strony postęp technologiczny który prowadzi do tego o czym Ty napisałeś Boogie

_________________
" Jeśli Twoje dziecko kręci gwintem to wiedz że coś się dzieje...."


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 13:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Pic jest w tych normach, tak samo jak katalizatory... jedyny sensowny krok w kierunku czystości spalin to benzyna bezołowiowa. Reszta daje efekty nieproporcjonalne do problemów i strat przy takich patentach. No, ale krzykacze mają, co chcieli.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 14:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Żeby nie było - nie jestem przeciwnikiem diesli, wręcz przeciwnie - uważam, że nadają się doskonale do napędzania zwykłych aut, mających szybciej/wolniej, komfortowo/mniej komfortowo przewieźć nas z punktu A do B.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:03 
jiGsaw napisał(a):
Pic jest w tych normach, tak samo jak katalizatory... jedyny sensowny krok w kierunku czystości spalin to benzyna bezołowiowa. Reszta daje efekty nieproporcjonalne do problemów i strat przy takich patentach. No, ale krzykacze mają, co chcieli.


jiGsaw, co Ty pier%@#$$%$ ? :wstyd:

eh, nie ważne :)

akurat dobrze boogie wspomniał o syfie z diesli, tu nie chodzi o normy :)

tak czy siak M-klekot... no cóż, póki nadal benzyna będzie w ofercie świat się jeszcze nie skończy... chyba :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Fryderyk - może i pierdolę, ale zastanawia mnie fakt wykorzystania przepracowanych katalizatorów w samochodach, skoro dopiero po 30km jazdy zaczynają one katalizować (te, które do czegoś się nadają), bo o ile wiem to dopiero przy około 80-90 stopniach zaczynają działać. Napisz co wiesz na ten temat, chętnie poczytam. No i druga sprawa - dlaczego wszyscy patrzą praktycznie tylko na CO2 tak jakby to było jakieś mega zabójstwo? :niepewny:

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 15:58 
Pisałem już o tym, nie chce mi się któryś tam raz pisać. Poza tym, nikt się nie spala o CO2, tylko o CO i inne. CO2 jest m.in. produktem ubocznym działania kata i nie jest to najważniejszy problem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 20:58 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
CO2 prawie wcale nie jest problemem. Emisja CO2 do atmosfery spowodowana jakąkolwiek działalnością człowieka wg różnych danych wynosi 2-4% czyli pikuś.

Co do ///M diesel dla mnie poroniony pomysł.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 21:09 
Poroniony, czy nie, może w końcu coś zamknie gębę VWmaniacom i Audiofilom w kwestii V10 TDi :viva:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 22:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
mnie to w ogóle rozwala... jeżdżące stare samochody z przepalonymi katami to nic, w porównaniu do PKS'u, wystarczy 2 sek jechać za PKS'em a poprostu idzie zdechnąć :cwaniak: jeździ tego mniej ale to w końcu Państwowe...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 15
Posty: 97
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: e39 M5
Kod silnika: S62B50
Tak masz racje i nic z tym nie robią ale po za tym jak była Emka Diesel biorę sznurek i idę się wieszać bo to w końcu oto chodzi żeby Emki Były szybkie i żeby był nie zwykły dźwięk który uzależnia nas wszystkich beemkowiczów :D Głos V8 W Emce e39 jest nie zwykły a w dieslu szkoda słów jeśli inne marki tak robią to nie znaczy że BMW Też musi Bo Bmw To Bmw nasz świat a nie innych a tak wogóle to przejde do tych autobusów masz racje można nawet zdechnąć :)
Pozdrawiam:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 22:53 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 15
Posty: 97
Lokalizacja: Mazury
Moje BMW: e39 M5
Kod silnika: S62B50
A po za tym są katalizatory jeżdżenie przez cały rok na światłach to jest głupota;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 01:37 
a czy gdzieś ktoś napisał "koniec z benzynowymi ///M, teraz TYLKO diesle" ??

Nie.

Więc po co się spalać...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 10:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Fryderyk napisał(a):
a czy gdzieś ktoś napisał "koniec z benzynowymi ///M, teraz TYLKO diesle" ??

Nie.

Więc po co się spalać...


To tak jak diesel w ferrari. Jakos bym tego nie pyknal :mad: Przeciez nie kazdy model Ferrari mialby diesla tylko jeden czy dwa, ale jakos moj podziw dla tej marki zniknalby od razu... Dobrych rzeczy sie nie zmienia, tradycja tez sie liczy. Co bys powiedzial jakby na wigilie rodzina zasiadla przy pisankach i zamiast ryby wcinala schabowego albo pieczonego indyka? Troche nie teges a to tez tylko czesc rzeczy do ktorych od zawsze jestesmy przyzwyczajeni i jakos bez nich te swieta stracilyby urok. Moge sie z toba zgodzic w kwestii zmniejszania pojemnosci, turba czy diesli w samochodach do codziennej jazdy ale poteznego silnika BENZYNOWEGO w serii ///M bede bronil jak niepodleglosci. Jak trzeba bedzie to pozyczam od corki hulajnoge i jade zdobywac Monachium ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 25 lipca 2009, 10:33 przez wnukus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 14:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
Powinni wykonać M w wersji elektrycznej :D
Wyobraźcie sobie że nie trzeba zmieniać biegów nie martwisz się o brak mocy w dolnym zakresie bo praktycznie max moc masz dostępną od chwili wdepnięcia gazu :D przy spalaniu 20l na 100 akumulator wystarczał by na taki sam zasięg tylko gorzej z ładowaniem :P no i brak żyletki z rury wydechowej której nie ma :(

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 14:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Znów jakiś dziennikarzyna się ne popisał. Oryginalnie wypowiedź brzmiała tak:


“With cars like the X5 and X6 M, the torque characteristics of diesel engines would make them the ideal choice, were it not for their unsporting character,” Biermann said.

“I don’t think there’s a proven business case for big diesel-engined performance cars yet,” he said, “but if that changes, we’ll be well placed to take advantage.”

M division is already working to develop performance applications of BMW’s new hybrid technology.

“Battery-assisted performance is something we’re looking into,” Biermann said, “although flywheel-driven ‘flybrids’ look more promising for us.”


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 15:00 
No i baja :)

wnukus napisał(a):
Co bys powiedzial jakby na wigilie rodzina zasiadla przy pisankach i zamiast ryby wcinala schabowego albo pieczonego indyka?


Pomyślałbym, że zmienili wyznanie na protestanckie :P Mi by to nie przeszkadzało, że wcinali by indyka, byle bym miał swój barszczyk, pierogi i kutię :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 15:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
nie mam nic przeciwko temu by w X5 M i X6 M były diesle...

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Fryderyk napisał(a):
byle bym miał swój barszczyk, pierogi i kutię


W sumie to racja ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL