BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 15:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 12:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Jeśli chodzi o Alfa 156 2,4 JTD to może i V max miała by większy bo i mocy i niutków więcej. Niestety kolego obawiam się że miała by większy apetyt na ropkę. Zapewniam że nie opisywałem niedzielnej przejażdżki , a ten silnik jest 5 cylindrowy i ta pojemność !!!!

Wiesz gdyby ktoś Alfą się przystawił nawet bym nie docisnął ...... Mamy więź emocjonalną z moją małą "bunią " mogła by się obrazić że ja wystawiam do biegu z namiastką auta :D

A tak serio......."Każdy żyd swój kram chwali"
Bądźmy obiektywni!!

kwiatus19 napisał(a):
DO autora postu:
Jak dobrze pamiętam wypowiadałeś się dość mocno w materii diesli i elektroniki, dając tym samym poszlaki wiedzy technicznej.


Coś tam się wypowiadałem ;) ale czy mocno nie wiem (pojęcie względne) . Czasami mam przebłyski wiedzy a czasem zamula mnie strasznie wtedy mam "lag" bez końca i zadaje pytania. Na poważnie, chętnie się dowiem jak INPĄ kolego to można zrobić.
I czekam na jakiś manual z twojej strony. Pewnie nie tylko mi się przyda.

A............ naturalnie że po zatankowaniu wyczyściłem średnie spalanie i wyzerowałem licznik. Fakt kolega jechał za...... i zapewne było mu łatwiej.
Nie wspomniałem że jechałem z żoną........... a on oprócz swojej kobiety maiła dwóch małoletnich synów, myślę że każdy miał z 40 kilo a i jego pani nie jest drobna.

Zresztą nie istotne ....... wystarczy że ma „ chipa” a nikt nigdy tego nie sprawdzał kto wie może Helmut -poprzedni właściciel był zwolennikiem remapingu.

Panowie !!!!!!!!! kolega kwiatus19 opowie nam na forum jak skorygować wskazania komputera pokładowego z poziomu aplikacji o nazwie INPA.
Myślę że po takim poście, w naszym kraju spora ilość aut z koncernu BMW zacznie pokazywać prawdziwe zużycie paliwa a jak będziemy mieli szczęście to może powie nam jak poprawić wskazania prędkościomierza . I na pewno wszyscy zadowoleni chcieli by nacisnąć Mu „ POMÓGŁ”
Ja na pewno to zrobię.

Co do szumu ................ uszczelki !!!!dokładnie się im przyjrzałem myślę że są wygniecione, albo wymiana albo coś będzie trzeba wykombinować.
Nikt nie napisał o tym zjawisku w swoim aucie więc zakładam że to akurat przypadłość mojej sztuki.


Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 12:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Jakiś zwis ..poszło dwa razy zamiotłem :D

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 14:42 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Problem z szumem uszczelki wiem ze w coupe sie zdarza...
kumpel ma e46 coupe i szumi strasznie powyzej 100... :/

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 14:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Cytuj:
Wiesz gdyby ktoś Alfą się przystawił nawet bym nie docisnął ...... Mamy więź emocjonalną z moją małą "bunią " mogła by się obrazić że ja wystawiam do biegu z namiastką auta


Dobre, dobre tym bardziej, że tym JTD staję na linii z 330d...

Gdyby nie Alfa JTD i pewien inżynier z FIATA, który wynalazł common rail to pewnie wsłuchiwałbyś się dzisiaj w pompostryskiwacze "by BMW" i częściami byś się z kolegami z VW zamieniał.


A teraz śmiała teza.

"Każde BMW, któremu komp pokazuje fałszywe spalanie miał GRZEBANY PRZEBIEG"

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 15:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
Jakub napisał(a):
A teraz śmiała teza.

"Każde BMW, któremu komp pokazuje fałszywe spalanie miał GRZEBANY PRZEBIEG"

No to kolego namieszales w glowie nie jednemu i mi rownierz :(
Chociaz trudno mi sie zgodzic z tym bo moja 2002 r i ma prawie 200tys kupina byla z belgi i na ostatnim przegladzie diagnostycznym nie serwis miala wbite 160 wiec ja wierze swojej

BO MUSZE


Ostatnio edytowano 25 lipca 2009, 15:44 przez Maniekk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 15:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
deenbe napisał(a):
na zjebanych wtryskach mialem rzeczywiste spalanie np 7,5litra a pokazywal na kompie 6litrow. teraz pokazuje 7,6-8l(przy rzeczywistym 7,5 litra).


czyli po naprawie wtrysków pali prawie tyle samo ale komputer dobrze pokazuje? dobrze rozumiem?
jeśli tak to wystarczyło skalibrować dobrze komputer w TEST 20.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 15:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ROGER-NYSA napisał(a):
Panowie !!!!!!!!! kolega kwiatus19 opowie nam na forum jak skorygować wskazania komputera pokładowego z poziomu aplikacji o nazwie INPA.

wskazania spalania można skorygować samemu, opisałem to na początku (TEST 20)

ROGER-NYSA napisał(a):
jak będziemy mieli szczęście to może powie nam jak poprawić wskazania prędkościomierza

w którymś z testów jest pokazywana aktualna prędkość i jest wyższa o około 10km od tej pokazywanej przez analogowy prędkościomierz

Cytuj:
"Jakub napisał/a:

A teraz śmiała teza.
Każde BMW, któremu komp pokazuje fałszywe spalanie miał GRZEBANY PRZEBIEG"

g...o prawda, przecież można to samemu skalibrować, gdyby przekłamanie w spalaniu świadczyło o grzebaniu w przebiegu to każdy handlarz bo to skalibrował po cofnięciu licznika, a jeśli się mylę to udowodnij tę tezę.

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 16:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
podol napisał(a):
wskazania spalania można skorygować samemu, opisałem to na początku (TEST 20)

Nie no spoko................ chodziło mi o tą kalibrację z poziomu aplikacji diagnostycznej przez OBD. To będzie bardzo ciekawy temat. Oby ruszył.

A kolega z tej alfy to jakiś wrażliwy wyluzuj..........
A teraz mocna teza.

Z systemem Common rail było tak jak jest w stadzie szczurów (: stado puszcza na nowe żarcie najsłabszego, najmniej przydatnego itd. Jak ten się naje i nie kojtnie to je reszta. Gdyby żarcie było niezdatne poświęcony szczur pada reszta tego nie je . W tym przypadku szczurowi udało się najeść ot i cała prawda .
Niemcy sprawdzili czy to dobre i zrobili swoje :1.2:
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 16:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 46
Posty: 7448
Lokalizacja: Toruń
Moje BMW: e39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: www.tinyurl.com/podol-e39
ROGER-NYSA napisał(a):
A kolega z tej alfy to jakiś wrażliwy wyluzuj..........


ja tam jestem spokojny :cool: tylko nie lubię jak ktoś głupoty pisze i nie potrafić tego poprzeć żadnym argumentem :dobani:

ROGER-NYSA napisał(a):
chodziło mi o tą kalibrację z poziomu aplikacji diagnostycznej przez OBD. To będzie bardzo ciekawy temat. Oby ruszył.

też z chęcią się dowiem jak to zrobić :hyhy:

_________________
Obrazek
Kupię deskę w skórze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 18:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 51
Posty: 474
Lokalizacja: Południowa granica
Moje BMW: E60 530xi
Kod silnika: N53
ROGER: czytam Twoje posty i widze, że za bardzo doszukujesz się jakiś analogii do Twoich poprzednich doświadczeń z samochodami innych marek. BMW nie jest jak cała reszta jest inne :hyhy: ale kazdy licznik przekłamuje jak już Ci napisali, im szybciej tym więcej. To ma też dobre strony bo jak jedziesz 80km/h na 50-dziesiątce raczej nie załapiesz się na fotke z fotoradaru chyba że SM bo te cioty ustawiają czasami nawet margines +10km/h. A co do spalania to u mnie błąd to jakieś 0,1-0,2l/zbiornik czyli jakieś 500-550km więc to raczej masz źle zestrojone u siebie.

BTW: to koleś na BMW-Polska podaje, że jego 530D na trasie wrocław-katowice przy tempomacie na 150km/h spala 6,5l, ja bym się na Twoim miejscu martwił ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 18:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 127
Lokalizacja: waw
jakub
Cytuj:
"Każde BMW, któremu komp pokazuje fałszywe spalanie miał GRZEBANY PRZEBIEG"


tacy jak ty sa zwolennikami teorii samorództwa, wciskaja ludziom kit ze 3.0D albo 3.0 benzyniak w automacie pali tyle co vw lupo tdi, a czasami to paliwa w baku od jazdy przybywa :hyhy:



jestem ciekaw jak jest faktycznie z spalaniem pokazywanym przez komputer - bo to mnie troche irytuje: czy to jest wina przeplywki, wtryskow ? skoro auto ma spalanie/przyspieszenie ksiazkowe, nie kopci i dobrze silnik pracuje, co moze byc powodem? jak dotad to wszyscy sie skarza, ze w bmw E39 i E46 komputer klamie. w innej marce mialem lejacego jednego wtryska i spalanie poszlo w gore o 20% i do tego ogromne kopcenie. jak dla mnie to wtryski czy przeplywka - nie maja na wskazania komputera w moim przypadku wplywu.

jedynie co zauwazylem to jak jezdzilem zima na oponach 205/55r16 to komputer przeklamywal o jakies 0,5 litra, latem jak mam 225/50r16 to komputer juz przeklamuje o od 1 litr do 1,5 litra -mam troche nizsze cisnienie niz powinienem ze wzgledu na komfort


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 19:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
ROGER-NYSA napisał(a):
Witam
podol napisał(a):
wskazania spalania można skorygować samemu, opisałem to na początku (TEST 20)

Nie no spoko................ chodziło mi o tą kalibrację z poziomu aplikacji diagnostycznej przez OBD. To będzie bardzo ciekawy temat. Oby ruszył.

A kolega z tej alfy to jakiś wrażliwy wyluzuj..........
A teraz mocna teza.

Z systemem Common rail było tak jak jest w stadzie szczurów (: stado puszcza na nowe żarcie najsłabszego, najmniej przydatnego itd. Jak ten się naje i nie kojtnie to je reszta. Gdyby żarcie było niezdatne poświęcony szczur pada reszta tego nie je . W tym przypadku szczurowi udało się najeść ot i cała prawda .
Niemcy sprawdzili czy to dobre i zrobili swoje :1.2:
Pozdrawiam Krzysiek


Świetna teza, nawet można ją rozwinąć. BMW zobaczylo, że fiat przeżył i przystąpiło do komplikowania osprzętu... i zdechło. Fiat się wycofał i się smieje. Może kupią BMW po tym jak się wycofali z zakupów GM w USA?

Aprops wyluzowania. Jestem wyluzowany, no może nie tak jak Ty, który rozmawia z samochodem. A przytulasz się do maski? Przykuwasz kajdankami podczas igraszek? Za felgi czy haki?


Jeśli ktoś chce żeby mu nie przekłamywał komputer to niech kupi BMW z silnikiem benzynowym. Jeszcze się nie spotkalem z przeklamywaniem.
Teoria z GRZEBANYM PRZEBIEGIEM jest oczywiście moim wymysłem.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 21:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Jakub............... ach Ty
Jakub napisał(a):
A przytulasz się do maski? Przykuwasz kajdankami podczas igraszek? Za felgi czy haki?


Pytasz się o takie intymne sprawy nie sądzisz chyba że będę tu o wszystkim opowiadał na forum. I nie proś mnie na PW o fotki na pewno Ci nie wyślę.

Ale przyznam ci się że wyjątkowo delikatnie ją traktuje.......Natomiast mam wrażenie że Ty swoją alfe katujesz! No nie wiem nie wiem :dobani:

A tak serio dowiedziałem się w zasadzie wszystkiego BMW ma i wady i zalety........
Licznik będę próbował kalibrować jednak poczekam na opis sposobu kalibracji INPĄ.
Uszczelkę się wymieni będzie OK.
Myślę że naturalne jest to że przyrównuje się auto do poprzednich........ swoje myślę.
Ale jeśli chodzi o zawieszenie ,wybieranie i tłumienie nierówności BMW jest nie do pobicia.

Pozdrawiam Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lipca 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 192
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 328 Sport
Kod silnika: M52B28
Passat to inne auto- ma napęd na przod, przez co ma mniejszy spadek mocy na kołach, mniejsze opory.....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 07:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Roger,
Dlaczego nie chcesz skalibrować z poziomu testu zegarów?

BTW Przemyśl jeszcze przeslanie tych zdjęć na PW :)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 08:49 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
BMW kontra Alfa ciekawy temat

Alfa jest piekna ale delikatna
BMW jest zadziorne ladne i twarde(przynajmniej takie powinno byc)

Troche liznalem tematu Alfy bo przymierzalem sie do zakupu tez diesel ale 1.9 150KM multijet tylko mojej polowce sie nie podobala( szkoda a moze i dobrze)

Alfa gnajac 160 170 w srodu cisza nie to co w mojej e46
zawieszenie przyjemne a drogi trzymie sie niemal jak BMW a moze i lepiej tylko w BMW jest strasznie twarde
Hamulce no to juz bajka jest delikatnie naciskasz na pedal a ciebie wyrywa z fotela
silniki benzynowe sa bardzo delkatne wic najlepsze to diesle i sa naprawde dobre

Ja nie smial bym sie z fiata i ich silnikow bo to teraz jedyny koncern co nie przezywa kryzysu
Nie mowiac juz o nowym silniku co wymyslili 2 cylindrowy turbo

Roger
Nie wiadomo czy po wymianie uszczelek bedzie cisza duzo osob na to narzeka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 10:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Maniekk napisał(a):
BMW kontra Alfa ciekawy temat

Alfa jest piekna ale delikatna
BMW jest zadziorne ladne i twarde(przynajmniej takie powinno byc)

Troche liznalem tematu Alfy bo przymierzalem sie do zakupu tez diesel ale 1.9 150KM multijet tylko mojej polowce sie nie podobala( szkoda a moze i dobrze)

Alfa gnajac 160 170 w srodu cisza nie to co w mojej e46
zawieszenie przyjemne a drogi trzymie sie niemal jak BMW a moze i lepiej tylko w BMW jest strasznie twarde
Hamulce no to juz bajka jest delikatnie naciskasz na pedal a ciebie wyrywa z fotela
silniki benzynowe sa bardzo delkatne wic najlepsze to diesle i sa naprawde dobre

Ja nie smial bym sie z fiata i ich silnikow bo to teraz jedyny koncern co nie przezywa kryzysu
Nie mowiac juz o nowym silniku co wymyslili 2 cylindrowy turbo

Roger
Nie wiadomo czy po wymianie uszczelek bedzie cisza duzo osob na to narzeka


Kolega wypowiada się pozytywnie, ale przynajmniej dotknął, pojeździł i ocenił....a nie ak jak większość coś słyszało od cieotecznego szwagra stryjka kolegi.

Ja nie zauważyłem, żeby e46 było dużo głośniejsze od konkurencji. Trochę większy hałas może być generowany przez większy opór aerodynamiczny.
Cx dla e46 to 0,33, dla Alfy 156 0,31, a Passat B5 0,27 (!)

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Ostatnio edytowano 26 lipca 2009, 10:54 przez Jakub, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 66
Lokalizacja: slask
Moje BMW: e91 320d
Kod silnika: M47N2
Garaż: domowy
to nie o opor aerodynamiczny jest tylko jakies zawirowania wokol uszczelek abo moga byc uszczelki nieszczelne u mnie naprwde to wyraznie slychac szczegolnie jak sie 100 przekroczy na razie sie tym nie przejmuje jak zacznie denerwowac to cos bedzie z tym zrobic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lipca 2009, 12:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Co do korekcji spalania to w e46 testem zegarów raczej się tego nie zrobi. Nie ma problemu skalibrować je disem, wpisuje się ile pokazuje teraz a ile jest realne i po sprawie.
W inpie nie wiem czy się da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 08:50 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Cytuj:
Co do korekcji spalania to w e46 testem zegarów raczej się tego nie zrobi. Nie ma problemu skalibrować je disem, wpisuje się ile pokazuje teraz a ile jest realne i po sprawie.
W inpie nie wiem czy się da.


I znowu trasa i znowu szum tylko teraz jestem uczulony ............... Bo wiem że nie tylko u mnie szumi przez uszczelki. Jeszcze nic z tym nie zrobiłem może jest ktoś na forum kto rozwiązał jakoś ten problem.

Co do kalibracji nie znalazłem miejsca w INPIE gdzie można to zrobić.
Niestety kolega " kwiatus19 " nie zamieścił informacji jak to zrobić INPĄ a i z przycisków na liczniku nie doszedłem do funkcji korekty wskazań ( albo jestem jakiś zamulony albo się nie da jak napisał " barti" Myślę że ma na to również wpływ moja uboga poszlakowa wiedza techniczna.
Barti myślę intensywnie nad wycieczką do Ciebie może znajdziesz troszkę czasu i poprawisz te wskazania w moim liczniku. (naturalnie nic za darmo) i może nauczę się czegoś bacznie obserwując.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL