BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 17 grudnia 2006, 13:11 

Witam!!!Czy mógłby ktoś mi napisać co może być przyczyną tego że dmuchawa raz działa a raz nie!Zawsze działa tylko na 4 biegu!!!Chciałbym się jeszsze dowiedzieć jak się do niej dostać żeby wszystkiego nie popsuć!!!Proszę o pomoc!!!


Ostatnio edytowano 17 grudnia 2006, 23:27 przez Kosiń, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 grudnia 2006, 13:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
uszkodzony jest opornik dmuchawy. Dostaniesz sie do niego od schowka, jest umieszczony za panelem dmuchwy / klimatyzacji.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 21 grudnia 2006, 19:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
witam
u mnie dmuchawa wogóle nie pracuje :( :( :(
ale jutro zaglądne na opornik dmuchawy - tylko czy możesz zdradzic jak on mniej wiecej wyglada???
Bede bardzo wdzieczna. :) :) :)
Pozdrawiam

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 grudnia 2006, 22:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 506
Lokalizacja: Kęty/Chełmek i okolice :)
Moze nie na temat ale:
Lonia co to za samochod kupilas?Jak czytam twoje watki to wydaje mi sie ze stan techniczny auta nie jest najlepszy. :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 21 grudnia 2006, 22:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa

asek22
no coż samochód ma już swoje lata, a jak się łatwo domyslić poprzedni własciciel totalnie nie dbał o samochód :( :( :( ja w raz ze swoja przyszła drugą połową doprowadzamy go do ideału, a przynajmniej się staramy.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 22 grudnia 2006, 09:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
fankabmw napisał(a):
witam
u mnie dmuchawa wogóle nie pracuje :( :( :(
ale jutro zaglądne na opornik dmuchawy - tylko czy możesz zdradzic jak on mniej wiecej wyglada???
Bede bardzo wdzieczna. :) :) :)
Pozdrawiam


na pewno opronik. Najpierw raz dziala raz nie , pozniej tylko na najwyzszum biegu a na koncu przestaje w ogole dzialac. Mialem tak w 750iL e32, ale niestety takie opornik jest drogi... okolo 800 zl w ASO. oto on http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=45 , numer 2 , jest sporych rozmiarow, najlpiej zdjac schowek i wtedy powinniscie go znalezc, jest w okolicach tunela srodkowego, za panelem od dmuchawy etc. Moze jakis elektronik go naprawi bo nowy nie jest tani, ale nie wiem czy to w ogole da sie naprawic.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Ostatnio edytowano 23 grudnia 2006, 09:11 przez stones1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 22 grudnia 2006, 22:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa

U mnie dmuchawa działała na wszystkich "biegach" nie było sytuacji że raz działa raz nie. poprostu przestała działać z dnia na dzień.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2006, 20:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Tu macie link dla opornicy w E32 W E34 tak samo tylko z lewej strony (po str. kierowcy)
http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm Klikac na photo!!!!!!!!!!!!!!
Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2006, 20:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 279
Lokalizacja: JASTRZEBIE_ZDROJ
Moje BMW: E65
Kod silnika: M54B30
Chciałem dodac ,ze koszt naprawy wynosił 50pln
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... t=opornica

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [e34] Dmuchawa raz działa , a raz nie
PostNapisane: 23 grudnia 2006, 23:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
Miras

To własnie chciałam wiedziec.

Dziekuje i pozdrawiam

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 stycznia 2007, 07:17 
Dzięki wielkie!!!Dopiero teraz pisze poniewaz nie bylo mnie w kraju!!!!!!!!!


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 21:23 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Przy tego typu problemach starajcie się podawać więcej informacji odnośnie modelu auta tzn. rocznik auta, wyposażenie w klimę lub bez.
Pozwoli to bardziej określić wypowaiadającym się jakie zastosowanie opornicy jest w danym wątku.
Stosowane były dmuchawy kilku producentów i różnych typów, w związku z czym opornice były różnie umiejscowione, oraz różne typy opornic miały zastosowanie.

Dziękuję.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 22:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
Ja mam 520i 12V bez klimy.
Napewno nie mam pokazywanego wczesniej opornika.
U mnie dmuchawa chodziła i nagle przestała!!!
Owszem grzeje jest ciepło w samochodzie. Ale wentylator nie działa, a jest napewno sprawny, wyglada na to ze nie dostaje prądu!!!!!!

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 23:18 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Jeżeli nie pracuje także na czwartym biegu, to warto sprawdzić bezpieczniki pod maską - wyklucza to już uszkodzenie opornicy.
W przypadku gdy bezpieczniki są dobre można podejrzewać koniec żywota szczotek w wentylatorze. (można to sprawdzić czasem uderzając w obudowę wentylatora przy jego włączonej pozycji na czwartym biegu)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 13:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Jeżeli nie pracuje także na czwartym biegu, to warto sprawdzić bezpieczniki pod maską - wyklucza to już uszkodzenie opornicy.
W przypadku gdy bezpieczniki są dobre można podejrzewać koniec żywota szczotek w wentylatorze. (można to sprawdzić czasem uderzając w obudowę wentylatora przy jego włączonej pozycji na czwartym biegu)


Wentylator podłaczyliśmy na krótko do akumulatora, mało z rąk nie wyleciał tak się rwie do pracy!!! ;) ;) Więc wentylator jest OK, zaznaczam że nie działa na żadnym biegu.

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 13:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
JEZU CHRYSTE O P O R N I K JEST USZKODZONY.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2007, 13:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
robertbmw napisał(a):
Jeżeli nie pracuje także na czwartym biegu, to warto sprawdzić bezpieczniki pod maską - wyklucza to już uszkodzenie opornicy.
W przypadku gdy bezpieczniki są dobre można podejrzewać koniec żywota szczotek w wentylatorze. (można to sprawdzić czasem uderzając w obudowę wentylatora przy jego włączonej pozycji na czwartym biegu)


Temat sie przewija od kilku tygodni, Fanka sprawdzala bezpieczniki. wiec opornik tylko pozostaje prawda?

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 00:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Opornik nie ma nic wspólnego z pracą dmuchawy na czwartym biegu. Rozumiem uszkodzenie opornicy kiedy nie chodzą trzy pierwsze biegi, ale czwarty bieg jest pomijany. Dlaczego więc na czwartym nie chodzi?

Jeżeli wentylator pracuje przy podłączeniu na krótko, to świadczy to o tym, że gdzieś po drodze ginie napięcie.
Czy w skrzynce bezpiecznikowej z przekaźnikami nikt nic nie mieszał?
Całkiem możliwe, że ktoś mógł wetknąć jeden z przekaźników w nieodpowiednie gniazdo.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 01:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 229
Lokalizacja: okolice Sulechowa
robertbmw napisał(a):
Opornik nie ma nic wspólnego z pracą dmuchawy na czwartym biegu. Rozumiem uszkodzenie opornicy kiedy nie chodzą trzy pierwsze biegi, ale czwarty bieg jest pomijany. Dlaczego więc na czwartym nie chodzi?

Jeżeli wentylator pracuje przy podłączeniu na krótko, to świadczy to o tym, że gdzieś po drodze ginie napięcie.
Czy w skrzynce bezpiecznikowej z przekaźnikami nikt nic nie mieszał?
Całkiem możliwe, że ktoś mógł wetknąć jeden z przekaźników w nieodpowiednie gniazdo.

nie ani ja ani mój nie "mieszaliśmy" w skrzynce bezpieczników, ale zerkne jutro na przekaźniki - zdaje się ze mój sprawdzał przekaźniki.
a czy ktoś wię ktory jest od wentylatora-mam opiś skrzynki bezpieczników ale różni się od tego co zastaliśmy pod pokrywką :zdziwko:

_________________
Mamuuussiu a czemu ci ludzie klĂŞcza?
......... bo to synku jedzie siĂłdemka!

Leokadia, Amelia, Marcin i nasza
Obrazek
WIELE SERC, JEDNO BICIE. BMW PONAD ÂŻYCIE
www.7er.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2007, 10:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Nad nogami kierowcy a pod deską z lewej strony kierownicy, po zdjęciu osłonki z lewej strony obudowy kierownicy, będą widoczne wtyczki. Wśród nich (3 dużych wtyczek) będzie jedna w czarnym kolorze na dwa lub trzy rzędy pinów, których jest stosunkowo dużo.
Wśród kabli w tej wtyczce powinien znajdować się przewód dość grubawy w barwie zielono-brązowej. Na nim po przełączeniu stacyjki w pozycję zapłon musi być napięcie 12V. i nie może zanikać w chwili włączenia dmuchawy.
To pozwoli określić, czy napięcie zanika/lub nie ma go, od skrzynki do wtyczki, czy od wtyczki do dmuchawy poprzez włącznik.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL