BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 maja 2025, 03:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 23:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
pogodze was panowie - czlowiek uczy sie cale zycie - i czy to lakiernik czy amator potrafi fuszerke zrobic - jesli natomiast ktos ma ochote i prawe rece wszystko zrobi z czasem lepiej jak fachowiec -kiedys ludzie nie majacy pojecia stawiali domy z pomoca sasiadow - do dzisiaj stoja - rozumiem ze fachowcow krewa zalewa - ale kazdy ma wybor a racje ma kolega ktory pisze ze z daleka sie swieci - tylko nie wiemy czym posmarowane -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 12:49 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 116
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
jeśli ktoś ma zdolności manualne, dużo cierpliwości i zna podstawy jak się zabrać do polerowaniu to zrobi to dużo lepiej od "fachowca", który każdy samochód traktuje jako ten kolejny który musi "odwalić"

_________________
MOC JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TUNING ZABAWĄ! BMW PODSTAWĄ !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: warszawa/mazury
zdolności manualne owszem bardzo ważne. Jeśli ktoś ich nie ma to wystarczy, że poświęci temu więcej czasu, a efekty też powinny się pojawić.
Nie można zapominać o sprzęcie i środkach, bo to też odgrywa dużą rolę.
Często widać na ulicach łardzo ładne i młode samochody, gdy podejdziemy bliżej okazuje się, że całe są pokryte hologramami. Moim zdaniem lepiej wcale nie polerować niż robić to źle.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

myślę, że to są w miarę dobrze przeprowadzone zabiegi. Na jednym ze zdjęć widać w jakim stanie znajdował się lakier przed, a jak wygląda teraz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 21:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja widziałem efekty prac Metysa na swoim samochodzie i byłem w szoku... :zdziwko: W takie ręce powinniśmy oddawać nasze Bawarki ! Ktoś dla kogo to pasja nie zrobi jakieś lipy czy fuszerki bo jemu to po prostu sprawia przyjemność a lakiernikowi sprawia jedynie przyjemność gdy dostaje banknot do ręki i widzi na horyzoncie kolejnego klienta :/ Mam porównanie bo miałem robioną polerkę w ASO na Astronie i owszem rysy zostały usunięte ale calutki samochód mam w hologramach :zly:

Jeszcze raz dzięki Metys :padam:

P.S. Ten Meguaiars którego nałożyliśmy po polerce spłynął po paru ulewach :kwasny:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 09:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: warszawa/mazury
problem w tym, że na razie zajmuję się tym tylko hobbystycznie :)

Bobby_Valentino napisał(a):
Ten Meguaiars którego nałożyliśmy po polerce spłynął po paru ulewach


ja nie przepadam za megsem, ale w podobnych cenach są środki, które żyją znacznie dłużej na lakierze.
Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy ile trwa przygotowanie całego auta. ja często potrzebuję na to ok. 3 dni. Dopiero wtedy mogę powiedzieć, że jestem zadowolony z efektów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lipca 2009, 15:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: z nienacka
Dobra polerka musi swoje kosztować, pasta farecla g3, LUB TEMPO, TAK NAPRAWDĘ TYLKO RYSUJĄ LAKIER!!!!!! Spróbujcie przejechać pastą tempo po nowym lub bardzo dobrze wypolerowanym lakierze, zobaczycie sami. Poza tym, jak ktoś ma pojęcie to wie, że polerownie na mokro to pozostałość po PRL-u, teraz wszystkie wiodące firmy produkujące profesjonalne pasty polerskie ( posiadające w ofercie całe systemy do polerowania) stosują technikę polerownia na "sucho", bez uzycia wody, odpada problem zachlapanych uszczelek, "mleka" z progów przez dwa lata itp. Proponuję kilkakrotnie dokładnie umyć samochód "wypolerowany" pastą z silikonem wyjechać na słońce, wtedy zobaczycie prawdziwe hologramy i efekt polerownia. Polerowanie lakieru nie polega na zalaniu rys silikonem zawartym w paście, tylko usunięciu porysowanej warstwy lakieru, jednak proponuję zgłosić się do firmy zajmującej się AUTO DETAILINGIEM (już są pierwsze w Polsce), wtedy zobaczycie długotrwały efekt polerownia. :hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 08:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: z nienacka
Odpowiadając na pytania, polerowanie na sucho odbywa się bez użycia dodatkowej wody z wiaderka - uzywamy tylko pasty polerskiej, całe nowoczesne systemy polerskie produkuje np. firma 3M (wspaniały, ale bardzo bardzo drogi) , APP (troche gorszy, ale za ułamek ceny), system "suchy" ma także Trotton, ale nie widziałem efektów i inni producenci kosmetyków samochodowych i wyposażenia warsztatów blacharsko - lakierniczych. proponuje wejść na strony tych producentów i tam poczytać o systemach polerskich, Moje autko zostało w ten sposób wypolerowane i efekt już trwa jakieś pół roku (około 20 razy myte - raz w tygodniu, oczywście ręcznie, żeby szczotki nie porysowały), polerkę wykonywałem w profesjonalnej firmie, niestety nie mogę podać nazwy (reklama) chyba, że na priv. Dodatkowo usunęli otarcie na zderzaku (chociaż myślałem, że będę musiał polakierować lakierować cały element.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 21:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 191
Lokalizacja: małopolska
Moje BMW: było
Kod silnika: M54
stomek napisał(a):
proponuję zgłosić się do firmy zajmującej się AUTO DETAILINGIEM (już są pierwsze w Polsce), wtedy zobaczycie długotrwały efekt polerownia. :hurra:


Jak również jeśli ma się do roboty także małe poprawki lakiernicze. Niestety nie robią maski, dachu, tylko wszystko w dolnej części nadwozia. Jak ktoś jest ciekawy jak wygląda samochód u "kosmetyczki" ;) foto niżej. Do roboty było poprawienie przetarć przez lakiernika standardowego, problem opisywałem TU oraz rant nadkola, na jednym delikatnego otarcia parkingowego, na drugim odprysku od kamienia, które niefortunnie zaprawiałem i wyglądało jak kupa od ptaka.

Obrazek

Generalnie polecam Smart Plus, ale też trzeba mieć oczy szeroko otwarte, bo potrafią coś przeoczyć, choć mniej zepsuć niż zwykły lakiernik.

Co zasmuca po wykonaniu takich prac? To że się nie ma tam już oryginalnego lakieru i grubości. :zalamany:

A propos polerki, robią czysto i dobrze. Zastanawia mnie tylko dlaczego używają produktów marki APP :niepewny: Dobra to firma?

_________________
Obrazek

Czarna babcia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 07:38 
:D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2009, 11:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
...

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: polerka samemu czy u lakiernika
PostNapisane: 19 września 2009, 11:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Woj polskie
Sory,ale nie wiem co to za filozofia nakladasz paste na wyczyszczone auto,czekasz az wyschnie i polerka ja robie pasta t-cut cos takiego,nakladam na sciekre i jade co to za problem,LUDZIE!!??

_________________
gzrechu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 13:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 59
Lokalizacja: wieÂś
:mur: :zakrecony:

_________________
pepik


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2009, 13:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 24
Posty: 2668
Lokalizacja: PIASECZNO
Moje BMW: E36 2fab 4you
Kod silnika: M57 ruleZ
Garaż: E36 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=144075
moze polowe spoleruj sam a polowe daj do lakiernika i ocenimy :zakrecony:

_________________
Obrazek
E36 330 TURBO
tuned TC-PERFORMANCE swap AIE serwis Andrew Performance mod RST
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 75&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 07:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Scierka mozna sobie wytrzec facjate po obiedzie a nie dobrze spolerowac lakier:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 10:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 2761
Lokalizacja: searching...
Moje BMW: E39 540i ACS5 / 323i
Kod silnika: M62B44, M52b25
Garaż: mam
Spolerowanie auta nie jest trudne aczkolwiek można to spier... :rotfl:
Trzeba przestregac zasad w instrukcji poszczeg środków i nie przeginac z prędkością obrotową polerki
Osobiście uważam że warto to zrobic sobie samemu bo wiadomo samemu sobie auta sie nie spier.... a u jakiegoś fachowca jak ktoś wczesniej napisal bedzie to następna robota na sztuke i efekt może byc dużo gorszy niż samodzielna zabawa....
ja spolerowałem sobie pół auta ręcznie bo akurat byłem na działce na jakimś zadupiu i nie miałem polerki a mi sie nudziło i wyszlo jak na taka robote zaj... :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 września 2009, 13:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: Woj polskie
Dobrze mówisz,chce zmienic ja uzywam paste CARPLAN owiele lepsza niz te gowniane tempo,stosowal ja ktos??

_________________
gzrechu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 września 2009, 12:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 931
Lokalizacja: Kujawy
Moje BMW: E46 M3
Kod silnika: S54B32
Jako, że wcześniej tego nie przeczytałem, może uda mi się przestrzec kolejnych użytkowników przed moim przypadkiem.
Otóż postanowiłem usunąć mikroryski, które są widoczne w pełnym słońcu, czy świetle lamp.
Zakupiłem polerkę, miękką i twardą gąbkę oraz pastę Farecla G3 i do wykończenia 3M z niebieską nakrętką.
Niestety nie obyło się bez spalenia lakieru i dotarcia do podkładu. Efekty, które są na zdjęciach powstały przy polerowaniu niebieską gąbką 3M i pastą 3M z niebieską nakrętką przy prędkości około 2100 obr.min. Ucierpiały tylko plastikowe elementy - moja teoria jest taka, że plastik gorzej odprowadza ciepło i dlatego na częściach blaszanych nic się nie stało.
Oto fotki wypadków przy pracy:
Element nad tablicą - na szczęście odkręca się go i bez problemu go pomaluję:
Obrazek
Lotka M-technik:
Obrazek
Zderzak tył - pojawił się minimalny pęcherzyk:
Obrazek

Ogólnie jednak efekt jest niezły i nie zraziłem się, wręcz przeciwnie już w drodze lekkościerna pasta 3M i żólta gabka 3M :)
Obrazek

_________________
https://www.facebook.com/photo.php?v=308157022661517
E46 M3

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 września 2009, 12:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wawa
zent napisał(a):
A propos polerki, robią czysto i dobrze. Zastanawia mnie tylko dlaczego używają produktów marki APP :niepewny: Dobra to firma?
Ponieważ S-Plus (do niedawna Smart Plus) i APP to prawie jedna i ta sama firma ;)

Niektóre salony S-Plus to franchising.

_________________
3 nieszczęścia w życiu męszczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL