BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 20:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Informacja z komputera a realne zurzycie klocków
PostNapisane: 24 lipca 2009, 22:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Witam.
Jestem nowy na forum, ale zacząłem od wyszukiwania, niestety znalazłem jedynie tłumaczenie błędu i polecane klocki...

Mam następujący problem, przed ok 5km( prawie pod domem) wyskoczył mi błąd bremsbelage, znaczy się klocki (instrukcję mam 8) ), niestety jest już środek nocy, jutro od samego rana czeka mnie trasa ok 600km, muszę być w Kołobrzegu popołudniem.
Moje pytanie ile od pojawienia się błędu mam klocków? Czy jak przejadę te 600km, rzecz jasna mając na uwadze klocki, będę je oszczędzał, ale czy w ogóle mogę zrobić taką trasę- kilka razy przekonałem się już że komputer daje pewien margines, ale w tym przypadku po prostu dojechałem do czujników, to mój pierwszy samochód z czujnikami i tak zaawansowanym komputerem, a kolega który o BMW wie "wszystko" niestety jest nie osiągalny- w norweskich kniejach podziwia widoki i łosie.

Mój samochód to e34 530i turing rocznik 93r

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Ostatnio edytowano 28 lipca 2009, 11:31 przez JSG, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 22:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 34
Posty: 3149
Myślę że tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 10:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Dojechałem. W sumie bez problemu, oszczędzałem hamulce, trochę to męczące ale się da.
Zamówiłem klocki TRW, będą jutro.

Może ktoś tu z Pomorza zagląda? Znacie jakiś warsztat, który wymieni mi klocki poniżej 35zł w okolicach Gryfic, Trzebiatowa? W miejscowości w której jestem krzyknęli 50zł, niestety budżet wakacyjny itp, w domu wymienił bym to sam, tu nie bardzo mam narzędzia itp..

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 20:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
cześć,

wg mnie to spokojnie do domu możesz wracać, masz rację jest zapas

ja dwa tygodnie jeździłem zanim za wymianę się zabrałem między czujnikiem a końcem klocka jest gdzieś 3-4 mm okładziny

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
krilan napisał(a):
cześć,

wg mnie to spokojnie do domu możesz wracać, masz rację jest zapas

ja dwa tygodnie jeździłem zanim za wymianę się zabrałem między czujnikiem a końcem klocka jest gdzieś 3-4 mm okładziny


To prawda, ale w tym czasie zużywają się czujniki i trzeba je potem i tak wymienić.

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
henix napisał(a):
To prawda, ale w tym czasie zużywają się czujniki i trzeba je potem i tak wymienić.

Totalna glupota!
Czunik jest zuzyty w momencie pojawienia sie kontrolki na desce rozdzielczej. Proponuje poczytac jak jest zbudowany i jaka jest zasada dzialania takiego czujnika.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 21:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 181
Lokalizacja: toruń
Moje BMW: e46 320d touring
Kod silnika: M47N
dokladnie:) czujnik i tak jest juz do wymiany wiec nie ma co sie strasznie spieszyc... spokojnie droge powrotną wytrzyma.... i udanych wakacji :cwaniak:

_________________
Przy prędkości 220km/h napis 40 jest nieczytelny:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lipca 2009, 22:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 247
Lokalizacja: PL
Moje BMW: E90
Kod silnika: M47N2
mongooes napisał(a):
Totalna glupota!
Czunik jest zuzyty w momencie pojawienia sie kontrolki na desce rozdzielczej. Proponuje poczytac jak jest zbudowany i jaka jest zasada dzialania takiego czujnika.


Nie tak do końca. Nie wiem jak jest w E34 ale w niektórych beemkach komputer sygnalizuje konieczność wymiany klocków po odliczeniu konkretnego przebiegu od ich wymiany. W takiej sytuacji czujniki jeszcze nie zadziałały i są jak najbardziej do użytku. Dalsze jeżdżenie bez sprawdzenia stanu klocków spowoduje, że i czujniki zostaną uszkodzone po zajechaniu klocków na minimum.

A tak prywatnie, to mongooes nie musisz krzyczeć....

_________________
Pozdrowienia od lenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 08:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Fakt, klocków tyle mniej więcej zostało- choć zrobiłem 3,5 zbiorników gazu a to jest jakieś 850km, wolał bym jadąc w trasie z Pomorza do Warszawy nie poczuć pod pedałem jak załatwiam tarcze, bo te mam całkiem znośne.

Klocki już zamówiłem, cena w zasadzie "normalna" na allegro kupił bym może 10zł taniej co z przesyłką dało by nawet trochę więcej. Pewnie kupię tą ampulową siódemkę- bo chyba tylko taki klucz jest potrzebny żeby wymienić klocki i je wymienię.

W e34 czujnik jest jednorazowy, kosztuje 19,90PLN, już zamówiłem.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Ostatnio edytowano 29 lipca 2009, 08:50 przez JSG, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 21:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
henix napisał(a):
Nie wiem jak jest w E34 ale w niektórych beemkach komputer sygnalizuje konieczność wymiany klocków po odliczeniu konkretnego przebiegu od ich wymiany.

Skoro nie wiesz jak jest to po co piszesz? Komputer moze sygnalizowac jedynie tzw inspekcje, podczas ktorej moze zaistniec wymiana klockow.

henix napisał(a):
A tak prywatnie, to mongooes nie musisz krzyczeć....

Prywatnie to sie pisze PW, tutaj jest publicznie. Nie krzycze tylko zwracam uwage na wprowadzanie innych w blad.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 15:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Panowie, forum jest dla wszystkich...
Klocki w końcu wymieniłem w warsztacie na rondzie przy Wysokiej Bramie w Gryficach za 30 zł, cieszę się że w końcu nie robiłem tego sam, bo wymagało to od mechanika użycia klucza z dużym przełożeniem i twardą końcówką a jak kupił bym nawet taką siódemkę to nie była by ona wystarczająca. Cała operacja trwała 25min, myślę że cena uczciwa.

W temacie
Stan klocków po przejechaniu od zdarcia czujnika 850km, oceniam na "najwyższy czas na wymianę" więc gdyby ktoś miał podobny problem radzę wymienić klocki najpóźniej po 500/600km.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 15:52 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
Trzeba w takim wypadku tez wziac ryzyko nire rownomiernego zuzycia sie klockow na kolach. Czujnik jest tylko z lewej strony. Dlatego lepiej nigdy nie ryzykowac bo z jednej strony moze byc 2mm a z drugiej 0.5mm (choc nie powinno, sprawny uklad hamulcowy zuzywa rownomiernie klocki).

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 07:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
PageUp napisał(a):
Trzeba w takim wypadku tez wziac ryzyko nire rownomiernego zuzycia sie klockow na kolach. Czujnik jest tylko z lewej strony. Dlatego lepiej nigdy nie ryzykowac bo z jednej strony moze byc 2mm a z drugiej 0.5mm (choc nie powinno, sprawny uklad hamulcowy zuzywa rownomiernie klocki).

Nie widziałem wielu wymian klocków, ale nigdy nie było tak żeby klocki zdarte były równo, te od wewnętrznej strony zawsze zjedzone są mocniej, nawet jeśli z prawej i lewej jednakowo, choć to też raczej rzadkość, szczególnie w tak starych samochodach jak mój.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL