BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 00:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] problem ze skrzynią biegów.
PostNapisane: 30 lipca 2009, 12:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Szukałem na forum tematów na temat skrzyni i nie udało mi się znaleść podobnego moim zdaniem (jeśli się pomyliłem to przepraszam)

O tuż problem wygląda następująco... posiadam e36 compact 316 i mam problem w kilku sytuacjach.

Pierwszy to jest taki iż bardzo ciężko wchodzi mi wsteczny bieg i to nie w fazie przyciągania drążka do siebie tylko juz w fazie... wrzucania do przodu.

Podbnie mam z jedynką czesto jest tak że jak jadę to chodzi bardzo luźno po czym jak zatrzymam się na światłach i wrzucam luz... to mam potem problem z jej ponownym wrzuceniem i często muszę to wrzucać...jakby na siłe czując dość duży opóri i często musze jakby nakierowac lewarek w stronę dwójki aby potem łagodnie wszedł na jedynkę... i zdarza się tak przy ruszaniu z miejsca jak i w czasie jazdy z pozycji na luzie.

Podobnie zdarza się z dwójką jak chcę ją wrzucić z innego biegu niz pierwszego lub z luzu... czasami jak chcę ją wrzucić to musże dośc mocno na opór ją wrzuć albo najpierw..pomanewrować lewarkiem tak jakbym chciał przejść z jedynki na dówjkę

Mamy pytania... czy to jest problem ze sprzęgłem... czy może z synchronizatorem..czy już z w ogóle ze skrzynią a może tylko ze smarowaniem...doadam że około 4000km był wymieniany w niej olej (tak twierdza mechanicy przynajmniej)??
a moze warto oddac ją do regenracji.

I czy ewentualnie orientuje się ktoś z was ile może kosztować naprawa tej przypadłości??

Z góry dziękuję za pomoc

_________________
Swsh...


Ostatnio edytowano 31 lipca 2009, 06:46 przez Sawencjush, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 16:22 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
według mnie kończy się sprzęgło
jest specjalny przyrząd bmw do zmierzenia grubości tarczy sprzęgła
wkręca się go w miejsce wysprzęgnika i w parę minut można poznać stan tarczy
ale żaden serwis nie przyzna się do posiadania takiego cuda bo wolą skasować klijenta na 1000pln za zdjęcie skrzyni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 08:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję. A jest jakas inna łatwa metoda sprawdzenia sprzęgła??

_________________
Swsh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 16:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
podczas jazdy naciśnij lekko hamulec nie zdejmując nogi z gazu
jeżeli obroty na obrotomierzu spadają razem z prędkością to jest ok.
jeżeli nie to sprzęgło się ślizga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 16:01 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
podczas jazdy naciśnij lekko hamulec nie zdejmując nogi z gazu
jeżeli obroty na obrotomierzu spadają razem z prędkością to jest ok.
jeżeli nie to sprzęgło się ślizga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 lipca 2009, 22:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
dzięki zerknę przy najbliższej jeździe.

_________________
Swsh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem jak zasugerowałeś... no i obroty spadają razem z prędkością.

_________________
Swsh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 14:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to znaczy że nie jest tak żle ale ślizganie się sprzęgła to już stan krytyczny
a czy w korkach zdarza się że przy ruszaniu trzęsie autem?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 23:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
zdarza się ale to delikatnie i raczej rzadko... jak za długo przytrzymam sprzęgło.

_________________
Swsh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 23:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Zeby sprawdzic to lepiej zatrzymaj, wrzuć trojke i zaciagnij reczny. Puszczasz sprzeglo i jak od razu nie zgasnie/zadusi to konczy sie sprzeglo ;) A przyrzad do mierzenia tarczy mozna wypozyczyc z serwisu.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 01:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2315
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: M5
Kod silnika: nie wiem nie znam si
albo dodaj gazu na maksa i spusc gwaltownie sprzeglo jezeli ruszy z piskiem to znaczy ze jest ok jezeli bedzie zaciagal obrotami a powoli ruszal to konczy sie sprzeglo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
tomasz86 napisał(a):
albo dodaj gazu na maksa i spusc gwaltownie sprzeglo jezeli ruszy z piskiem to znaczy ze jest ok jezeli bedzie zaciagal obrotami a powoli ruszal to konczy sie sprzeglo
przy okazji mozna tak wykonczyc slaba tarcze ;) :P

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 10:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
BetaBoy napisał(a):
Zeby sprawdzic to lepiej zatrzymaj, wrzuć trojke i zaciagnij reczny. Puszczasz sprzeglo i jak od razu nie zgasnie/zadusi to konczy sie sprzeglo ;) A przyrzad do mierzenia tarczy mozna wypozyczyc z serwisu.

To ciekawe co kolega pisze o tym przyrządzie
w Warszawie na Wrocławskiej stwierdzili że takie cuda nie istnieją
a jest tam servis BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 10:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Jest, jest. Z wypozyczeniem to moze byc problem ale instaluje sie to zamiasgt wysprzeglika i specjalna srubke wkrecasz do oporu i odczytujesz na skali grubosc tarczy. Nie wiem czy w nowszych modelach tak mozna ale w latach '90 tak.

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 17:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
BetaBoy napisał(a):
Jest, jest. Z wypozyczeniem to moze byc problem ale instaluje sie to zamiasgt wysprzeglika i specjalna srubke wkrecasz do oporu i odczytujesz na skali grubosc tarczy. Nie wiem czy w nowszych modelach tak mozna ale w latach '90 tak.

tak ja wiem o tym że jest ale dlaczego te durnie z ASO udają wariatów


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
Ja bym raczej obstawial synchronizatory. Przeceiz nawet zuzyte sprzeglo wysprzegla do konca.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 09:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Warszawa
hmm... a to coś powaznego te synchronizatory?? bo..co do reszty...to startuje z piskiem jak najbardziej..z tojki nie ruszalem... ale zerknę...

_________________
Swsh...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL