BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Szumy przy puszczeniu nogi z gazu. Czyżby dyferencjał?
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 13:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Czechowice Dz
Witam,
jest to mój pierwszy post na forum dlatego proszę o wyrozumiałość w niedociągnięciach.
Otóż mam następujący problem w mojej Bawarce e36 cuope, m52 1995r, przebieg 220tyś.
Podczas jazdy gdy spuszczam nogę z gazu wydobywają się wyraźne szumy/tarcia z tyłu samochodu, nie jest to jakiś głośny, przerażający dźwięk niemniej jednak wyraźnie słyszalny. Gdy mam na luzie to wogole nic nie słychać, w momencie gdy już wcisnę sprzęgło szumy się rozpoczynają. Podczas jazdy/rozpędzania się/trzymania gazu wszystko jest ok - nic nie słychać. Tylko przy jeździe bez gazu (na biegu lub wystarczy że jest sprzęgło wciśnięte) szumi.
Bardzo proszę o jakąś wskazówkę co to może być? Jeden mechanik powiedział że to dyferencjał.
Chciałbym jeszcze zaczerpnąć poradę od użytkowników.
Może ktoś już kiedyś spotkał się z takim problemem lub wie co to może być?

Pozdrawiam, Marcin


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 16:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Być może mechanik moze miec racje. Trzeba zobaczyc jaki jest olej w dyfrze i go zmienic jesli to nie pomoże... wymiana

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 18:02 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3233
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Jakby to był dyfer to by szumiało nie zależnie czy luz czy sprzęgło czy bez sprzęgła na puszczonym gazie. Tak mi się wydaje. Może coś ze skrzynią/sprzęgłem. Podjedź do mechanika który robi BMW bo taki co w szopie składa fiaty nic nie wie o dyferencjale.

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 19:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Czechowice Dz
Dzięki Panowie za odpowiedź, udam się z tym jak najszybciej do mechanika konkretnego i zobaczymy jak w tym pogrzebie. A tak na marginesie, wie ktoś może jakie jest przełożenie w dyferencjale w 318? Bo dzwoniłem już po szrotach i do 2.0 ciężko trafić. Wiem że u siebie mam 3.45. tak więc jeśli ktoś wie jakie przełożenie jest w 318 to proszę o odpowiedź.

_________________
Sprzedam:
PoduszkĂŞ PowietrznÂą Kierowcy do BMW e36/e38/e39
Kierownice
TaÂśmĂŞ do kierownicy
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7637032
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 20:55 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
GP-T1000 napisał(a):
Jakby to był dyfer to by szumiało nie zależnie czy luz czy sprzęgło czy bez sprzęgła na puszczonym gazie. Tak mi się wydaje. Może coś ze skrzynią/sprzęgłem. Podjedź do mechanika który robi BMW bo taki co w szopie składa fiaty nic nie wie o dyferencjale.


Potwierdzam, u mnie jak siadal most to niezaleznie czy na biegu , czy na wcisnietym sprzegle , zawsze huczal... Wiec to coś innego...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 21:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Czechowice Dz
więc jednak może problem leżeć miedzy skrzynią a sprzęgłem... Mam tylko nadzieje że mechanik docelowo dojdzie do usterki a nie że zacznie we wszystkim grzebać i nic z tego dobrego nie będzie tylko stracony czas i pieniądze.

_________________
Sprzedam:
PoduszkĂŞ PowietrznÂą Kierowcy do BMW e36/e38/e39
Kierownice
TaÂśmĂŞ do kierownicy
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7637032
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 09:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
MarcinGab napisał(a):
Dzięki Panowie za odpowiedź, udam się z tym jak najszybciej do mechanika konkretnego i zobaczymy jak w tym pogrzebie. A tak na marginesie, wie ktoś może jakie jest przełożenie w dyferencjale w 318? Bo dzwoniłem już po szrotach i do 2.0 ciężko trafić. Wiem że u siebie mam 3.45. tak więc jeśli ktoś wie jakie przełożenie jest w 318 to proszę o odpowiedź.


Ja u siebie również mam 3.45 z tego co mi wiadomo takie byly oryginalnie wkladane...
(kiedyś przymierzalem z 2.0 z 3.45 i pasowal bez problemu...

W zwyklych 1.8 rowniez montowali mosty z przelozeniem 3.45 tez chyba fabrycznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 10:58 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Cytuj:
W zwyklych 1.8 rowniez montowali mosty z przelozeniem 3.45 tez chyba fabrycznie


W zwykłym 1.8i m43 mamy 3,38 przełożenie ;)

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 15:58 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Czechowice Dz
Dziś odebrałem autko z warsztatu, wymiony dyfer i problem całkowicie zniknął. Dla zainteresowanych koszty jakie poniosłem to 300zł dyferencjał, 150zł robocizna z nowym olejem w dyfrze.
Dziękuję wszystkim za odpowiedź.
Temat do zamknięcia.

_________________
Sprzedam:
PoduszkĂŞ PowietrznÂą Kierowcy do BMW e36/e38/e39
Kierownice
TaÂśmĂŞ do kierownicy
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=7637032
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL