BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] E36 318is vs E39 540i LPG :>
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam,
Jeżdzę e36 318 is z na benzynie. Autko spala mi ok. 12-13 l benzyny (chip + szerokie kółka). Przymierzam się do zmiany auta, czytam sobie forum i widzę że v8 w e39 z założonym LPG cenowo na 100 km wyniosłoby mnie dość podobnie... Mam racje? bo aż nie wierze. Niech ktoś potwierdzi lub sprowadzi mnie na ziemię :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 21:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Moze wyjsc Ci nawet taniej...mialem 528 palila benzyny 12-13 literkow...przesiadlem sie na V8 3.0 z gazem, pali 17-18 litrow gazu na 100, czyli taniej o jakies 20 zlotych na setke..niz na benzynie. Wszystko zalezy rowniez ile jezdzisz...trzaskasz duzo km, szybciej sie instalka zwroci i bedzie jeszcze taniej...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
Kisiel24 napisał(a):
Moze wyjsc Ci nawet taniej...mialem 528 palila benzyny 12-13 literkow...przesiadlem sie na V8 3.0 z gazem, pali 17-18 litrow gazu na 100, czyli taniej o jakies 20 zlotych na setke..niz na benzynie. Wszystko zalezy rowniez ile jezdzisz...trzaskasz duzo km, szybciej sie instalka zwroci i bedzie jeszcze taniej...

I zaczniesz do niej dokładać, a to nowy reduktor (400zł) a to uszczeleczki (60zł) a to filterki (35zł) itp... średnio co 30 000, ale oczywiście gaz się opłaca, jak się dużo jeździ.
ja mam e34 z 3l v8 i średnia gazu to ok 14,5 (12,5 na trasie, 16 w mieście)

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 07:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
JSG napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Moze wyjsc Ci nawet taniej...mialem 528 palila benzyny 12-13 literkow...przesiadlem sie na V8 3.0 z gazem, pali 17-18 litrow gazu na 100, czyli taniej o jakies 20 zlotych na setke..niz na benzynie. Wszystko zalezy rowniez ile jezdzisz...trzaskasz duzo km, szybciej sie instalka zwroci i bedzie jeszcze taniej...

I zaczniesz do niej dokładać, a to nowy reduktor (400zł) a to uszczeleczki (60zł) a to filterki (35zł) itp... średnio co 30 000, ale oczywiście gaz się opłaca, jak się dużo jeździ.
ja mam e34 z 3l v8 i średnia gazu to ok 14,5 (12,5 na trasie, 16 w mieście)

Hehe, no wiadomo ze troszke trzeba dolozyc...swieczki, regulacja gazu (czasami) ale i tak z tymi zabiegami jest taniej niz na benie (bynajmniej w moim przypadku)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 08:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
Kisiel24 napisał(a):
JSG napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
Moze wyjsc Ci nawet taniej...mialem 528 palila benzyny 12-13 literkow...przesiadlem sie na V8 3.0 z gazem, pali 17-18 litrow gazu na 100, czyli taniej o jakies 20 zlotych na setke..niz na benzynie. Wszystko zalezy rowniez ile jezdzisz...trzaskasz duzo km, szybciej sie instalka zwroci i bedzie jeszcze taniej...

I zaczniesz do niej dokładać, a to nowy reduktor (400zł) a to uszczeleczki (60zł) a to filterki (35zł) itp... średnio co 30 000, ale oczywiście gaz się opłaca, jak się dużo jeździ.
ja mam e34 z 3l v8 i średnia gazu to ok 14,5 (12,5 na trasie, 16 w mieście)

Hehe, no wiadomo ze troszke trzeba dolozyc...swieczki, regulacja gazu (czasami) ale i tak z tymi zabiegami jest taniej niz na benie (bynajmniej w moim przypadku)


Dokładnie! Koszty serwisowania gazowni to pikuś przy tym ile zaoszczędzisz przy dzisiejszych cenach beny jeżdząc na LPG.
Przykładowo mi po 10 miesiącach instalka Stag 300 za 3500 juz sie zwróciła i nic przy niej nie robiłem. Serwis u mnie to wymiana filterków za 60,- :14:
Nie szczyp sie bierz 540 i ładuj gazownie :hurra:

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 08:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
akurat 540 ma jeszcze kilka wad, mój znajomy robił rekonesans, bo była ładna w Warszawie do wzięcia, ale znajdź do niej części... o ile do 530 pasują w większości te od popularnego 525 o tyle do czterolitrowego silnika, mogąÂ być problemy, szczególnie z tą sześciobiegową skrzynią- chyba że pasują od siódemek, ale coś mi się obiło że to nietypowe rozwiązanie.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 09:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
tylko weź pod uwagę jedno E-39 540i M62 poza spalaniem będzie dwa razy droższe w serwisie pomijając gaz bo w porównaniu z E-36 R4 to całkiem inna liga przemyśl czy stać cie na V8 gdzie choćby świeć jest 2 razy tyle i do tego 2 razy droższe :) I do tego musi być dobry spec byle p. Kaziu spod płota tego nie naprawi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 09:16 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Zdzira 850I napisał(a):
tylko weź pod uwagę jedno E-39 540i M62 poza spalaniem będzie dwa razy droższe w serwisie pomijając gaz bo w porównaniu z E-36 R4 to całkiem inna liga przemyśl czy stać cie na V8 gdzie choćby świeć jest 2 razy tyle i do tego 2 razy droższe :) I do tego musi być dobry spec byle p. Kaziu spod płota tego nie naprawi :)

Dokladnie tak jak pisze kolego...niestety w V8 2 razy wiecej, na swieczkach juz oszczednosci nie zrobisz hyhyhy :rotfl: ...ale biorac wszystkie za i przeciw, majac 540 czy tez 740 i wsadzajac w nia gaz z wyzszej polki i robiac troche km w miesiacu mozna naprawde przyoszczedzic, albo nie przyoszczedzac i robic 2 razy wiecej km niz na benzynie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 09:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Silnik jak silnik ale popatrz sobie na ceny choćby wahaczy. Zresztą polecam poszukać zestawienia eksploatacji 528i Kucharza czy 728i mongooesa, to da pogląd na te auta.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 12:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 765
Lokalizacja: O-ka, PL
Moje BMW: e91 touring ///M
Kod silnika: N47
Wiadomo że 540i z gazem spali za podobną kwote co ty na benzynie. Ale e39 też swoje kosztuje zauważ ;) Jeżeli planujesz zmianę auta na e39 to czemu porównujesz je do e36? Buda budzie nie równa :P Porównaj sobie 520i do 540i w gazie to może będzie bardziej z sensem :D
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
nie polecam v8 w gazie.. dobra instalacja np PRINS ok 5kafli..

proponuje m52b28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:35 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
southOFheaven napisał(a):
nie polecam v8 w gazie.. dobra instalacja np PRINS ok 5kafli..

proponuje m52b28

Rozwin mysl...moze...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 14:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 190
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e34 530i
Kod silnika: M60B30
southOFheaven napisał(a):
nie polecam v8 w gazie.. dobra instalacja np PRINS ok 5kafli..

proponuje m52b28


Mam V8 w gazie, instalacja KME, nie mogę narzekać.
Kolega ma V6 też z KME nie ma problemów.
Koszt to ok 3500.

Z zebranych opinii: lepiej kupić samochód nie gazowany i zagazować we własnym zakresie, zawsze wychodzi drożej, ale wiesz co masz itp.

_________________
niie znam sie nie orientuje sie, a opinia moja jest wiecej niz cholernie subiektywna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL