BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 21:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] zawory - regulacja luzów - wielki problem m20B25
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 23:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
pomóżcie

dzisiaj dziewczyna była w mojej E30 M20B25 bez LPG wyregulować luzy zaworowe, bo troszkę sobie klepały, mimo tego silnik chodził ok, równo, nie kopcił, nie palił oleju itd... tylko te zaworki sobie klepały :P

przyjechała do domu cichutko aż miło pod maską nic nie klepie, gęba uhahana po same uszy i..... :zdziwko:

jakie moje zdziwienie gdy wsiadam do auta i odpalam - po regulacji zaworów silnik na biegu jałowym chodzi nierówno że aż drgania są odczuwalne na aucie

poza tym przy ostrzejszym dodaniu gazu puszcza czarnego dyma z wydechu

co to może być bo sytuacja mnie irytuje żebym nie napisał wkur..ia

było dobrze, miało być lepiej a jest gorzej :zdziwko:

pomóżcie

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: zawory - regulacja luzów - wielki problem m20B25
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 23:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
vmasher napisał(a):
pomóżcie

dzisiaj dziewczyna była w mojej E30 M20B25 bez LPG wyregulować luzy zaworowe, bo troszkę sobie klepały, mimo tego silnik chodził ok, równo, nie kopcił, nie palił oleju itd... tylko te zaworki sobie klepały :P

przyjechała do domu cichutko aż miło pod maską nic nie klepie, gęba uhahana po same uszy i..... :zdziwko:

jakie moje zdziwienie gdy wsiadam do auta i odpalam - po regulacji zaworów silnik na biegu jałowym chodzi nierówno że aż drgania są odczuwalne na aucie

poza tym przy ostrzejszym dodaniu gazu puszcza czarnego dyma z wydechu

co to może być bo sytuacja mnie irytuje żebym nie napisał wkur..ia

było dobrze, miało być lepiej a jest gorzej :zdziwko:

pomóżcie


Zadzwoń i zapytaj jak ustawili luz ale pewnie za ciasno jeżeli chodzi nie równo.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 07:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Albo sprawdź sam - dekiel od rozrządu wego, szczzelinomierz w łapkę i jazda. Skontrolujesz sobie od razu krzywki na wałku rozrządu - przejedź po nich paznokciem, jeśli będą "schodki" - może być problem.
Zawory w m20 najlepiej regulować na mocno wystudzonym silniku (np. z rana, jak auto całą noc stało bez ruchu). W "sam naprawiam" podają, żeby na zimnym ustawić luz na 0,25 mm, czyli tej grubości szczelinomierz wsunięty między trzonek zaworu a "konika" powinien dać się przesuwać względnie swobodnie, ale 0,3 mm nie powinien już wejść. Są różne szkoły regulowania luzu, jedni trochę ciaśniej, inni luźniej, można pokombinować z różnymi ustawieniami bo w różnych silnikach różnie są wytarte krzywki wałka.
Tu:
http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... Adjust.htm
masz instrukcję, jak to zrobić samemu. Jeśli czujesz się na siłach - działaj ;-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 09:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 439
Lokalizacja: WZW
Moje BMW: E30/36/38
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=161933
ja nic nie będę grzebał bo się na tym nie znam

pojadę do ///Esia niech się bawi - on przerzucił już nie jedne zawory w E30 :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 11:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 3477
Lokalizacja: Kozienice
najprawdopodobniej ustawili Ci za ciasno zawory
dla tego rzuca silnikiem i kopci
moge Ci je przelecieć po swojemu ale auto musi zostać na noc dzień wcześniej

_________________
SPRZEDAM CHROMLINE DO E30 CABRIO

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL