BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 lipca 2025, 09:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: gdaĂąsk
Witam mam bmw e 46 w budzie 136 koni i zastanawiam sie czy zrobić czip tiuning moze ktoś już robił i jest w stanie napisać jak sie zachowuje auto po zabiegu??Z tego co wiem tylko wystarczy zmienic oprogramowanie w komputerze czy to prawda??Ile koni mogłbym zwiekszyc ale nie na amxa tylkko tak optymalnie dla silnika??Prosze o porady pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 225
Lokalizacja: Inow³ódz
To zależy czego oczekujesz od auta. U mnie ze 150 km i 330 Nm zrobiłem 180 km i 390 Nm auto lepiej sie zbiera i jest elastyczniejsze ale generalnie to jakiejś bardzo dużej różnicy nie czuć. Spalanie skoczyło w granicach 0,3 do 0,5 litra na 100 km. Zostało podniesione ciśnienie na turbinie o 70 mbar-ów i zwiększona dawka paliwa(więcej koni więcej owsa), zrobiłem na nowym programie jakieś 10 000 km i wszystko na razie ok. Jakiś różnic w kulturze pracy silnika nie zaobserwowałem(niektórzy twierdzą że lepiej chodzi ale to chyba odczucia subiektywne), jak ktoś chce mieć wysoką kulture pracy silnika to radze od razu kupić silnik 6 cylindrowy nie ważne czy diesel czy benzyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 213
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
profesjonalny chip kosztuje okolo 1500zl z hamownia (a jesli chodzi o przyrost okolo 20hp to nie wiem czy ci sie to specjalnie oplaca) jesli zastanawiasz sie nad jakims badziewiem z allegro to lepiej sobie odpusc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 22:16 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
Haszekkk napisał(a):
Witam mam bmw e 46 w budzie 136 koni i zastanawiam sie czy zrobić czip tiuning moze ktoś już robił i jest w stanie napisać jak sie zachowuje auto po zabiegu??Z tego co wiem tylko wystarczy zmienic oprogramowanie w komputerze czy to prawda??Ile koni mogłbym zwiekszyc ale nie na amxa tylkko tak optymalnie dla silnika??Prosze o porady pozdrawiam



nie wiem ale sporo kolego ma :) np moj znajomy ma z leona 150KM zrobione cos jakos 19pare ale nie pamietam ile ;) i nie ma problemu jak narazie lecz ciezko powiedziec dokladnie bo ma dopiero 3miesiace...
Jedno jest pewne nie kupij tzn power box czy cos w tym stylu... co sie wpina niby w instalacje :) bo to szmelc ktory podnosi dawke paliwa czy trzeba czy nie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 22:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
FIDO napisał(a):
Jedno jest pewne nie kupij tzn power box czy cos w tym stylu... co sie wpina niby w instalacje :) bo to szmelc ktory podnosi dawke paliwa czy trzeba czy nie :)


:zdziwko: z tego co się orientuję to jesteś w wielkim błędzie.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 07:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
Temat mocno ocierający się o problematykę poruszoną w tym poście.
"Remaping" czy "box" i inne.............. polecam!!

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 17:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
ROMSI napisał(a):
FIDO napisał(a):
Jedno jest pewne nie kupij tzn power box czy cos w tym stylu... co sie wpina niby w instalacje :) bo to szmelc ktory podnosi dawke paliwa czy trzeba czy nie :)


:zdziwko: z tego co się orientuję to jesteś w wielkim błędzie.


mi tak powiedzial koles co sie zajmuje czipsami w dieslach..
a ty co wiesz na ten temat??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 18:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Box steruje tylko dawkami paliwami. Zazwyczaj przy boxie masz koksa do około 2000-2200obr/min. Powyżej auto nie jedzie.
Program obejmuje dawki paliwa, doładowania, kąta/synchronizacje i ciśnienie wtrysku i wiele innych map. Poza tym tjuner wysteruje Ci auto dokładnie tak jak Ty chcesz. Bedzie jeździło jak tylko sobie zapragniesz i w jakim przedziale obrotów bedziesz chciał.
Program robiłem już 3 razy i zapowiada sie 4 wizyta. Boxa nie wsadzę nigdy!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 18:44 
Cytuj:
Box steruje tylko dawkami paliwami.


Box oszukuje czujniki, dając im fałszywe dane, co w sumie przekłada się na lepsze niby osiągi, ale manewr niebezpieczny, nie wspominając o spalaniu pod względem emisji.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 19:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
FIDO napisał(a):
ROMSI napisał(a):
FIDO napisał(a):
Jedno jest pewne nie kupij tzn power box czy cos w tym stylu... co sie wpina niby w instalacje :) bo to szmelc ktory podnosi dawke paliwa czy trzeba czy nie :)


:zdziwko: z tego co się orientuję to jesteś w wielkim błędzie.


mi tak powiedzial koles co sie zajmuje czipsami w dieslach..
a ty co wiesz na ten temat??



Wiem na ten temat tyle że spalanie podnosi się w granicach 0,5L a jazda jest nieporównywalnie lepsza.
Mój brat ma założony Power box V-TECH w 330d. jest tam 8 trybów które można sobie przestawiać, on ma ustawiony 8 tryb. Nie wiem jak jest z emisją spalin ale jeździ na tym już rok i wszystko jest ok.

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Czip Tiuning warto robić czy nie??
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 08:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 119
Lokalizacja: Zabrze/Londyn
Moje BMW: E90 335d
Kod silnika: M57N2
ROMSI napisał(a):
FIDO napisał(a):
ROMSI napisał(a):
FIDO napisał(a):
Jedno jest pewne nie kupij tzn power box czy cos w tym stylu... co sie wpina niby w instalacje :) bo to szmelc ktory podnosi dawke paliwa czy trzeba czy nie :)


:zdziwko: z tego co się orientuję to jesteś w wielkim błędzie.


mi tak powiedzial koles co sie zajmuje czipsami w dieslach..
a ty co wiesz na ten temat??



Wiem na ten temat tyle że spalanie podnosi się w granicach 0,5L a jazda jest nieporównywalnie lepsza.
Mój brat ma założony Power box V-TECH w 330d. jest tam 8 trybów które można sobie przestawiać, on ma ustawiony 8 tryb. Nie wiem jak jest z emisją spalin ale jeździ na tym już rok i wszystko jest ok.


spoko moze i jezdzi ale jak tak poczytalem na temat boxow to wierdze ze nie jeste to nic OK -- bo na proste rozumowanie tak jak chlopaki pisza, on oszukuje czujniki przez co daje wieksza ilosc paliwa... ale on oszukuje rowniez na niskich obrotach wiec jak wyzej napisalem podaje paliwo czy trzeba czy nie non stop.... po programie auto podczas pewnych obrotow dostaje odpowiednie dawki.. wiec jest to bardziej jak dla mnie odpowiednie...
Tak mi sie wydaje w moim prostym rozumowaniu.. :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL