BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem z LPG, benzin czy czymś :)
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
E30 instalacja LAndi.
Działa tylko na gazie. Zwalona pompka paliwa :)
Pompka już kupiona jeszcze nie założona.
Pytanie moje chodzi głównie o instalację. W tej chwili odpalam na gazie.Ciężko to zrobić z rana ale daje jakoś radę chełtając rozrusznikiem.
Mam taki przycisk do zmiany na benzyne/gaz.
Obrazek
Dochodza do niego 3 przewody
Obrazek
Problem polega na tym że nie wiem kiedy to jest na gazie czy na benzynie.
Ile bym sobie ten przycisk nie przyciskał to i tak żadnej różnicy nie ma. Albo sobie dioda miga, albo stale świeci lub wogóle. Jeśłi bym przełączył na benzynę to prawdopodobnie by zgasł bo benzyna nie działa, ale tak się nie dzieje. Czy poprzedni właściciel zastosował jakiś manewr że to tylko na gazie chodzi ?? Czy ta centralka na to nie pozwala gdy benzyna nie działa?
Parę fotek. co to za instalacja.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam nie jestem pewien ale bedzie jak w kazdej podobnej czyli gdy nie swieci sie kontrolka chodzi na benz gdy mruga odpala na benz i obrotami przerzucasz na gaz i powinna zapalic sie na stale wiem ze szlo cos takiego oszukac wcisnac raz na wlaczonym zaplonie i drugi raz wcisnac i trzymac az bedziesz slyszal jak otworzyl sie zawor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
tomekgdz, z tym, że u mnie czy miga czy nie miga i tak silnik pracuje na Gazie. Bo nie gaśnie z powodu nie działającej Pb. Po za tym jak włączam zapłon to koło reduktora już załącza się elektrozawór i słychac taki syk przepływu gazu.
Nie znam się zupełnie na tym i nie wiem co myśleć. Pierwszy raz mam gaz :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
zapytaj tutaj.
http://lpg-forum.pl/


napewno pomoga


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
totii_1st, dzięki spróbuję :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:10 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jezeli masz uszkodzona pompe paliwa , a drugiej nie zamontowales, to podepnij pod przewody zamiast pompy ;) zarowke 12V :P , wtedy sie dowiesz kiedy dostaje impuls do pompy i byc moze po przelaczeniu przelacznikiem zgasnie na gazie bo go przelaczy na benzyne(zapali sie zaruwka na chwile)



zaruwka zamiast zepsutej pompy zamknie obwud i komputer(sterownik gazu) odczuta prawidlowe dzialanie instalacji..

Bo na chwile obecna masz niedzialajaca pompe, i caly czas prawdopodobnie masz otwarte poloczenie... i komputer gazu pozwala na tylko prace na gazie i wtedy jest bezistotne twoje klikanie przelacznikiem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
COUPE, dałeś mi teraz jakąs nadzieje, że jak podłącze pompe paliwa to wszystko będzie okej :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
franczesko napisał(a):
COUPE, dałeś mi teraz jakąs nadzieje, że jak podłącze pompe paliwa to wszystko będzie okej :)


No czekamy az ja podlaczysz... Jak beda nadal problemy to bedziem gdybac... ;)
Czasmi te sterwniki instalacji sa zadziwiajace...

Ja mam tak ze jak mi sie lpg skonczy to auto automatycznie mi przelacza na benzynke(w ten sposub eleminuje zagrozenie zgasniecia silnika podczas jazdy)

Albo jak mam na benzynie odciecie przy ok 6,5 tys... to na gazie mam taki trik ze docchodzi do ok: 6.7 tys i automatycznie przelacza na benzyne i wtedy od razu odcinka mi sie wlacza... poprostu chyba takie zabezpieczenie zeby go na gazie nie wkrecac w niebezpieczne obroty;P

Mi sie to podoba ;)


Ostatnio edytowano 5 sierpnia 2009, 22:00 przez COUPE, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:55 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
COUPE, mało wiesz o gazie poczytaj trochę ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 21:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
andrzej520 napisał(a):
COUPE, mało wiesz o gazie poczytaj trochę ;)


A ktos mowil ze wiem duzo???

Pisze to co sam bym zrobil... Wiec nie rozumiem twojego ale....... :kwasny:

A po zatym nie widze twojej lepszej odpowiedzi w tym temacie, napewno takim gadaniem koledze nie rozwiarzesz problemu z instalacja... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:04 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
bo pompka chodzi nawet jak jedziesz na gazie chyba że ktoś założy przekaźnik,
a swoim gdybaniem to tylko zawracasz mu głowę nie potrzebnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:16 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Skoro po włączeniu zapłonu słyszysz kliknięcie elektrozaworu na parowniku, oznacza to że poprzedni właściciel żeby uniknąć zbędnej procedury awaryjnego odpalania na lpg podał + po stacyjce bezpośredni na ten zawór .Inna możliwośc jest taka że przy złączce /wtyczce centralki lpg jest zrobiona zworka z czerwonego do niebieskiego przewodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
andrzej520 napisał(a):
bo pompka chodzi nawet jak jedziesz na gazie chyba że ktoś założy przekaźnik,
a swoim gdybaniem to tylko zawracasz mu głowę nie potrzebnie


Wiem o tym... Ale chyba po to kazalem tak zrobic zeby zamknac ten obwud, zeby wtedy sprawdzic prawidlowe dzialanie przelacznika benzyna/gaz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:29 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
COUPE napisał(a):
andrzej520 napisał(a):
bo pompka chodzi nawet jak jedziesz na gazie chyba że ktoś założy przekaźnik,
a swoim gdybaniem to tylko zawracasz mu głowę nie potrzebnie


Wiem o tym... Ale chyba po to kazalem tak zrobic zeby zamknac ten obwud, zeby wtedy sprawdzic prawidlowe dzialanie przelacznika benzyna/gaz

a co ma piernik do wiatraka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Tyle samo co wiatrak do piernika :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 07:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
Marek WGR napisał(a):
Skoro po włączeniu zapłonu słyszysz kliknięcie elektrozaworu na parowniku, oznacza to że poprzedni właściciel żeby uniknąć zbędnej procedury awaryjnego odpalania na lpg podał + po stacyjce bezpośredni na ten zawór .Inna możliwośc jest taka że przy złączce /wtyczce centralki lpg jest zrobiona zworka z czerwonego do niebieskiego przewodu.

No włśanie chyba coś takiego może być. Ale czy takie coś przeszkodzi w działaniu Pb??
COUPE napisał(a):
andrzej520 napisał/a:
bo pompka chodzi nawet jak jedziesz na gazie chyba że ktoś założy przekaźnik,
a swoim gdybaniem to tylko zawracasz mu głowę nie potrzebnie


Wiem o tym... Ale chyba po to kazalem tak zrobic zeby zamknac ten obwud, zeby wtedy sprawdzic prawidlowe dzialanie przelacznika benzyna/gaz

Tak czy siak spróbuje tej metody :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 09:09 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
franczesko napisał(a):
Marek WGR napisał(a):
Skoro po włączeniu zapłonu słyszysz kliknięcie elektrozaworu na parowniku, oznacza to że poprzedni właściciel żeby uniknąć zbędnej procedury awaryjnego odpalania na lpg podał + po stacyjce bezpośredni na ten zawór .Inna możliwośc jest taka że przy złączce /wtyczce centralki lpg jest zrobiona zworka z czerwonego do niebieskiego przewodu.

No włśanie chyba coś takiego może być. Ale czy takie coś przeszkodzi w działaniu Pb??
COUPE napisał(a):
andrzej520 napisał/a:
bo pompka chodzi nawet jak jedziesz na gazie chyba że ktoś założy przekaźnik,
a swoim gdybaniem to tylko zawracasz mu głowę nie potrzebnie


Wiem o tym... Ale chyba po to kazalem tak zrobic zeby zamknac ten obwud, zeby wtedy sprawdzic prawidlowe dzialanie przelacznika benzyna/gaz

Tak czy siak spróbuje tej metody :)


no jak pompka nie działa to na pewno przeszkodzi, a jak zmienisz pompkę na dobrą to na Pb i na LPG równocześnie nie będzie chciał chodzić
na początek zobacz skąd przekaźnik ma napięcie po zapłonie bo nie powinien mieć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
andrzej520 napisał(a):
no jak pompka nie działa to na pewno przeszkodzi

co przeszkodzi?
andrzej520 napisał(a):
a jak zmienisz pompkę na dobrą to na Pb i na LPG równocześnie nie będzie chciał chodzić

Czemu tak twierdzisz?
andrzej520 napisał(a):
na początek zobacz skąd przekaźnik ma napięcie po zapłonie bo nie powinien mieć

Ok poszukam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: ÂŁukĂłw
powtórzyło się


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 19:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Mam podobny problem z E30tką :) Z tym, że u mnie na dodatek akumulator jeszcze padł :D
śledzę twój temat. Napisz co po zamontowaniu pompki się dzieję.

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL