BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Pytanie dotyczące remontu tylnych hamulców.
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Witam.
Jestem w trakcie remontu tylnych hamulców (bębenki). Zmieniłem szczęki i cylinderki, oraz częściowo płyn hamulcowy. (tzn dolałem ok 0,7 litra) Pytanko moje tyczy się faktu odpowietrzania układu hamulcowego.
Odpowietrzyłem jak na razie tylko tylną oś.
Czy trzeba odpowietrzyć też przód, jeżeli nic nie było tam ruszane?
Czy jeżeli mam ABS to tylna oś również hamuję z użyciem tego systemu, czy tylko przód?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 20:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Kyau napisał(a):
Czy jeżeli mam ABS to tylna oś również hamuję z użyciem tego systemu, czy tylko przód?
tak też hamuje z użyciem ABS-u . pomyśl co by było na sliskim jeśli by Ci przednie koła nie zblokowały a tył tak? bączek murowany

Przednią oś też by wypadało odpowietrzyć

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:10 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 810
Lokalizacja: znana jako Wielkopolska wschodnia
Moje BMW: E39 530iT
Kod silnika: M54
Najlepiej to wymień sobie cały płyn przy okazji ;)

_________________
'OkayLewis it's hammer time'
Obrazek

BetaBoy
http://www.youtube.com/watch?v=mJenWO1Hq5c


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 22:40 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M54B30
Jak odpowietrzasz hamulce to chyba sprzeglo tez ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2009, 23:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -jesli tylko tyl zmieniales a caly plyn z pompy hamulcowej nie wyciekl - nie musisz - bowiem pompa hamulcowa jest dwusekcyjna-TYL TO TYL -PRZOD TO PRZOD - jednak dolales juz sporo i mysle ze odpowietrzyc musisz tez i przod -zacznij od tylego prawego -potem lewe -przod prawe i lewe-mysle ze sprzeglo bedzie oki- pracy niwiele wicej a masc pewnos ze oki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 05:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
A w jaki sposób odpowietrzyć sprzęgło?
Prosiłbym o dokładne wskazówki, bowiem nigdy jeszcze go nie odpowietrzałem.
(Silnik mam M43B18, auto z 96r)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 06:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
podobnie jak hamulce - ktos w aucie - a jeden z dolu i przy cylinderku umiejscowionym na skrzyni biegow odpowietrza -pompuje pedal -trzyma wcisniety a z dolu osoba odkreca srubke odpowietrzajaca - -pedaql spada na dol - trzyma sie go w tej pozycji -zakreca srubke -i od nowa - do momentu jak nie pokazuje powietrza lub pedal zrobi sie normalny


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 213
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E36
Garaż: Focus '16 1.5 TDCI
Dzięki harnaś za te wskazówki.

tak czy innaczej, mój problem nadal pozostał.
Wymienione szczęki, cylinderki, odpowietrzone, a hamulce z tyłu po przejechaniu 50km osiągnęły temperaturę wrzenia.
Co może być przyczyną takiego stanu rzecz?
Z jednej strony wszystko jak najbardziej OK, z drugiej zaś samoregulator mam do wymiany, (nigdzie nie mogę tego znaleść na allegro) a mimo to i ta strona i ta jest tak gorąca, że poparzyłem się dotykając tego...
Macie jakieś pomysły?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL