BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 12 lipca 2025, 22:45

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] kilka pytań o bmw e39
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Âśrem
witam jestem tu nowy i chciałbym sie zapytać o kilka spaw a mianowicie chce kupić BMW e 39 z 1998r z silnikiem 2.0 benzyna+gas (sekwencja) wiec na co musze uważać kupując takie autko i na co zwrócić szczególną uwage autko prezentuje sie naprawde świetnie jego przebi9eg to 218tyś właściciel twierdzi ze to oryginalny przebieg itd on pracuje w serwisie bmw i twierdzi ze jesli chce to może mi tam wszystko pokazać.bo powymieniał niby elementy zawieszenia które były zuzyte itp. prosze ogólnie o jakies sugestie na temat tego samochodu jak on sie sprawuje z instalacja gazowa,jak sprawuje sie motor no i na co uważac przy kupnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Nie jestem użytkownikiem 520i, moje autko to 320i ze 150 konnym silnikiem i powiem Ci, że gdym kupował jeszcze raz nie spojrzał bym na ten silnik. W trójce to średnio jedzie, a w 5 będzie to lipa na max. Jeżeli już ta fura nie będzie zgodna z opisem, to szukaj 523 lub 528, jak już śmigasz na podtlenku to nie odczujesz dużych różnic w spalaniu.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Silnik troche słaby do e39, ma 150KM.Na co zwrócić uwage hmmm
- zawieszenie w jakim jest stanie bo jest aluminiowe i troszke kosztuje
- stan nadwozia, wypadkowosc, zuzycie wnetrza itp
- silnik, czy jest suchy,czy rowno pracuje na benzynie i na gazie- zadbaj o to aby motor byl zupelnie zimny, najlepiej po nocce :)
- po przekreceniu zaplonu zwroc uwage na kontrolki airbag i abs/asc czy sie przez chwile swieca
- wlacz klime i zobacz z przodu czy wentylator klimy chodzi - po zewnetrznej stronie chlodnic
- no i jesli ci pokaze w serwisie to zrob diagnostyke komputerowa, czy nie ma bledow a jak sa to jakie

Wazne podajac w ASO BMW nr VIN mozesz sprawdzic historie serwisowania :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Âśrem
a czy macie jakies rozeznanie ile pali takie bmw na gazie?? chodzi głównie o miasto bo niemam zielongo pojecia a autach tej marki. w sumie mam jeszcze na oku cos takiego ale ma przebieg 240000tys czy to dużo?? jak na motor 2.8 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9505892


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 7390
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: N53B30A
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=157967
Nie jest dużo, drugie tyle spokojnie nalata. To 12 letnie auto, wychodzi rocznie po 20k km. Mało kto kupuje nowe 5er na niedzielne dojazdy do kościoła, więc trafienie czegoś w tej kategorii wiekowej poniżej 200k km przebiegu jest bardzo trudne.

_________________
Obrazek

Typer EURO 2016 - I miejsce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Âśrem
ile może wynosić spalanie gazu przy 520 a przy 528 bo w sumie o to mi sie najbardziej rozchodzi. no i koszty utrzymania jakie moga być przy obydwóch modelach...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 14:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 20
Posty: 1138
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Moje BMW: R6+R4
Kod silnika: M52+M42
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=23277
karol_śrem napisał(a):
ile może wynosić spalanie gazu przy 520 a przy 528 bo w sumie o to mi sie najbardziej rozchodzi. no i koszty utrzymania jakie moga być przy obydwóch modelach...


Spalanie ok 14-16 l Lpg w miescie 10-12 trasa ceny czesci na podobnym poziomie jak do 528 a frajda z jazdy z silnikiem 2.8 o wiele wieksza.Generalnie patrz na stan techniczny lepiej kupic w dobrym stanie 520 niz zajechane 528.

_________________
brak zgody administracji na reklame
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 15:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 47
Posty: 532
Lokalizacja: Hersham
Moje BMW: brak
mam taka 520 i
zwroc uwage na to czy silnik nie byl przegrzany(czeste usterki termostatu),zawieszenie i katalizator.
generalnie robie takim autem trase londyn -sanok -londyn i silnik daje rade bez problemu.nie spodziewaj sie rakiety.auto pozwoli cie sie spokojnie przemieszczac bezproblemowo z punktu A do B.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 15:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Âśrem
no dobra a jak sprawdzić czy nie był przegrzany??? i jak sprawdzic katalizator?? no i ten termostat.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 15:46 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak bedziesz trzymal weze gumowe do chlodnicy to niech ktos doda gazu. Jesli weze puchna to znaczy ze byl przegrzany i prawdopodobnie glowica jest peknieta. Katalizatro mozna sprawdzic tylko przez wyciecie a termostat tylko spuszczajac plyn chlodzacy a na to sprzedajacy pewnie sie nie zgodzi. Te dwa elementy nie sa klopotliwe raczej. Po Twoich pytaniach widze ze nie znasz sie na mechanice wiec poszukaj jakiegos mechanika lub pasjonata ktory jezdzi w bmw i on Ci pomoze wybrac. Bezwypadek ciezko znalezc ale warto szukac, ogolnie to szukaj auta zeby zadnego wkladu nie wymagalo bo do bmw czesci sa raczej drogie i warto doplacic za dobra sztuke niz kupic skarbonke.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 17:02 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Âśrem
a jeżdżąc taką 520i to naco trzeba najbardziej uważac i oco najwiecej dbać?? ja poprzednio jezdziłem passatem 1.8T 150km 2001r wiec wiem ze musiałem uważac na turbinke w bmw czegos takiego niema ale napewno są inne sprawy na które musze zwracac uwage.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 18:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Zdecydowanie uklad chlodzenia to najslabszy punkt wszystkich R6 w e39.Czesto sie rozszczelniaja chlodnice,visco trzeba kontrolowac i termostat no i oczywiscie poziom plynu i olei :)
Jesli miales paska z turbina to chyba powinienes sie zastanowic nad tym silnikiem, mozesz sie rozczarowac.Ja polecam 523 lub 528 :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL