BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d głośniej chodzi na wyższych obrotach
PostNapisane: 30 czerwca 2009, 16:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Witam
Mam pewien problem, nie wiem co jest przyczyną takiego wycia,huczenia, podczas przyspieszania powyżej 2 tys. obotów. Zauważyłem, że te dziwne ogłosy pojawiąją się niezawsze. Dotychczas nigdy tego nie słyszałem, a ma już stuknięte 350tys. i druga turbina.

Z góry dziękuje za porady i wskazówki.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 6 sierpnia 2009, 15:25 przez czerw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lipca 2009, 14:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E38 740iA [m62]
A jak wymieniałeś turbinę to wymieniłeś też odmę? Pewnie turbina nowa, a odma zapchana.

_________________
Prowadzę swoje życie, a nie... BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 15:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Odma jest wymieniona i to samo, czyszczone EGR i elektrozaworki.

Zauważyłem też że występuje wycie jeżeli silnik ma już 90*C.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 18:48 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
moze wisco-sprawdz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 19:46 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
visco sie wlacza i stad taki odglos :)

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2009, 22:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
potwierdzam to wisko bo jest lato a w chlodne dni napewno tego niema

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 11:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Nie jestem specem w tej dziedzinie, więc pytam. Czemu dopiero huczy od 2tyś obr. a nie wcześniej? Czy na postoju lub w korku nie powinno też wyć jak jest rozgrzany silnik? Jak mam takie objawy to znaczy, że jest zepsute??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 14:53 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Post wyżej nie odświeżył tematu.

Dzisiaj jak pojechałem na miasto to i włączyłem test 07 czyli obecną temp silnika i po rozgrzaniu (wskazówka pion) 90-96*C, z tym że 95-96 to na postoju na światłach. Na postoju nie huczy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 18:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 357
Lokalizacja: Dzialdowo
Moje BMW: E39 530D
bo napostoju nie bedzie chuczyc czyli masz wisco sprawne :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 18:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Jeśli przy temperaturze roboczej wiatrak na visco pracuje z jednakową prędkością jest oki. Jeśli jednak przy dodaniu gazu obroty wiatraka również rosną - stąd może te huczenie, to niestety visco padło i nadaje sie do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 18:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Ok, widze że są nie jedno głośne opinie więc mam dylemat. Sprawdze jeszcze czy wisko rozpędza się jak samochód bedzie stał i na luzie bedę dodawał gazu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 08:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 29
Lokalizacja: Bochnia
mam takie same odgłosy jak Ty i jestem pewien że to sytuacja normalna, poza tym pewnie jezdzisz na włączonej klimie wiec działa jeszcze drugi wentylator, stąd to jak ty to nazywasz huczenie, moim zdaniem nie przejmuj się, a gdy silnik nie jest rozgrzany do temp roboczej (90-96 st) to powinno być słychać normalnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 08:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 42
Posty: 2868
Lokalizacja: Opole
Moje BMW: 530iA
Kod silnika: M54B30
wowo napisał(a):
Jeśli przy temperaturze roboczej wiatrak na visco pracuje z jednakową prędkością jest oki. Jeśli jednak przy dodaniu gazu obroty wiatraka również rosną - stąd może te huczenie, to niestety visco padło i nadaje sie do wymiany.


i czym niby objawia sie że padło ?? :zdziwko:

_________________
[you] luknij na moją srebrną strzałe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 228
Lokalizacja: Łomża
Moje BMW: 330xd
Kod silnika: M57
Tym, że prędkość wiatraka rośnie proporcjonalnie do obrotów. Wtedy dzwięk jadącego auta przypomina dziwek lecącego samolotu :) Często takie pędzące visco potrafi się urwać i narobić szkód w chłodnicach i okolicy.
Wiatrak przy temperaturze roboczej silnika powinien szybciej sie kręcić, gdy auto pracuje na biegu jałowym, lub przy małej prędkości auta. Gdy prędkość auta wzrasta wiatrak zwalnia.
Poza tym przy pracującym silniku i jego niskiej temperaturze, wiatrak visco kręci się. Powinniśmy go bez problemów zatrzymać palcami. Jeśli nie, znaczy że spiął się z visco pomimo nie osiągniecia odpowiedniej temperatury - wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 13:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
I o taką odpowiedź mi chodziło, klikam "pomógł".

Jeżeli się wszystko podtwierdzi to wymieniam visco, bo to nie jest droga rzecz i myśle że sam dam rade wymienić ten element. :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 21:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 651
Lokalizacja: Piaseczno
Moje BMW: Z06
Kod silnika: LS7
Sorry że post pod postem.

Dzisiaj ponownie sprawdziłem visco. Na zimnym odpalonym silniku nie da się zatrzymać wiatraka nawet kawałkiem drewna, bo wióry leciały i tak próbowałem kilka minut.
Następnie na trasie Piaseczno-Sulejówek dość długo się rozgrzewał. Patrzyłem na cyfrowy wyświetlacz temp silnika TEST 07, zobaczyłem też że wskazówka od temp silnika jest już pionowo przy temperaturze 75*C i do 90*C się nie rusza. Maxymalna temp jaką udało mi się osiągnąć to 90*C ale prawie cały czas miałem 89*C.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL