BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 04:35

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Duże za duże spręzanie ;]
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 19:57 
Witam posiadam bmw e46 318i 1895cm m43 i Według instrukcji producenta stopień spręzania powinien byc 9,7 u mnie jest 14,5 albo 14 jakim sposobem na dodatek przy wysokich obrotach lekko dymi na biało ;/ co jest nie tak


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:17 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
stopień sprężania a ciśnienie sprężania to dwie różne sprawy
poza tym czy pomiar był wykonany poprawnie
czy to dymienie jest na zimnym czy na ciepłym ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:24 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Tak jak kolega wyżej pisze.
zxdslpoiuyt5 napisał(a):
na dodatek przy wysokich obrotach lekko dymi na biało

Przegoń auto na trasie tak, żeby odparowała cała wilgoć z układu wydechowego i zobacz wtedy :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:24 
pomiar był wykonywany dwa razy jakies dwa miesiace temu i dzisiaj i był ciepłym silniku był wykonany a co do dymienia to dymi na ciepłym jak dodaje gazu i osiagam na luzie wysokie obroty silnika


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 20:27 
i tak zrobiłem i tez lekko dymiło ale mniej , na biało przy wysokich obrotach , nie był to stały dym tylko zaraz znikał , no chyba ze dodałem znowu gazu to znowu


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a zauważyłeś ubytki płynu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:35 
nie ma ubytków płynu jest na max


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:38 
zaobserwowałem tylko znaczny ubytek oleju , ale nie płynu chłodzącego


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 21:53 
odpaliłem go teraz silnik był zimny kopciło na czarno


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 22:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 43
Posty: 433
Lokalizacja: GiÂżycko
Moje BMW: F30 328i
Kod silnika: N20
to obstawiam kolego uszczelniacze zaworowe. a jaki olej lejesz?? syntetyk , mineral?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 00:21 
10w40 półsyntetyk


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:43 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego a co to za silnik?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:45 
silnik m43 1895cm 318i bmw e46


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:45 
silnik m43 1895cm 318i bmw e46


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:46 
silnik m43 1895cm 318i bmw e46


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
jeżeli dymi na zimnym to tak jak pisał kolega wskazywałoby na uszczelniacze
ale dobrze by było zrobić próbę olejową i upewnić się czy bierze zaworami czy pierścieniami
sprawdż też odmę ona może powodować ubytki oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:53 
sprawdzałe dzisiaj na całkowicie zimnym silniku bo przez noc ostygł całkowicie odpaliłem , nie kopciło ale po dodaniu gazu przez osobe drugą po dodaniu gazu do 5000 obrotów nie mniej, dodajac gwałtownie gazu wtedy dymiło tak lekko


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
możliwe że puszczają trochę uszczelniacze
ale nie gazuj go tak na zimnym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 12:03 
jesli uszczelniacze były by sypnięte całkowicie to podejrzewam ze dymiło by pewnie na zimnym okropnie a tak nie było a co do gazowania na zimnym to masz racje


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 26 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL