BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 maja 2025, 16:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] znika olej
PostNapisane: 24 lipca 2009, 11:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Ostatnio wymieniłem sobie wężyki odpowietrzają skrzynie korbową i auto zaczęło wciągać olej 2l na 1000km, sprawdzałem wężyki obejrzałem cały silnik dookoła sucho, przy takim spalaniu powinienem mieć chmurę za sobą. Płyn chłodzący czysty. Możliwe że przy wysokich silnik takie ilości wywala przez te wężyki do układu ssącego. Po czytałem trochę na necie i niektórzy mają coś takiego jak separator oleju z odpływem do rurki bagnetowej i po wymianie nie mają problemu z takim przepałem tyle że u mnie nie ma czegoś takiego. Auto to e36 325 z 94roku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 11:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 158
Lokalizacja: WLKP
Aby na pewno wszystko podłaczyłes w swoje miejsce? Nie zamieniłeś czegos ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 12:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
Wszystko ok podłączone, sprawdzone trzy razy, sucho. Nie wiem co się dzieje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lipca 2009, 12:30 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 284
Lokalizacja: Llandudno,Walia,UK
Moje BMW: E36 E90 f10
Kod silnika: m50b20 m47n2 N47d20c
pojedz na analizator spali i ci powiedza czy pali olej czy nie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 11:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
A więc wkońcu byłem na analizie i wyszło tak
Na wolnych obrotach
CO - 0.96%
COcor -1.01%
CO2 - 13.2%
HC - 407ppm
O2 - 2.05%
Przy 2.5tys obr/min
CO - 0.71%
COcor -0.71%
CO2 - 14.1%
HC - 149ppm
O2 - 1.09%
Wg diagnosty jest ok choć te HC mu się nie podoba bo po dodaniu obrotów podnosi się na 500ppm i zaraz spada na te 149ppm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] znika olej
PostNapisane: 7 sierpnia 2009, 12:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
morcine napisał(a):
Ostatnio wymieniłem sobie wężyki odpowietrzają skrzynie korbową i auto zaczęło wciągać olej 2l na 1000km...


Odpowiedź jak dla mnie jest prosta.
Przed demontarzem i wymianą było ok, więc podczas wymiany albo coś się urwało, albo zapchało w środku, lub niechcąco uszkodziłeś coś w pobliżu miejsca naprawy.

Jak nie widać z zewnątrz to analogicznie do złożenia, rozłóż element po elemencie i popatrz jeszcze raz w środku i wokoło gdzie mógłbyś coś naruszyć.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2009, 08:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 293
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: e46 compact
Kod silnika: m60b40
chyba znalazłem problem, wali olejem jak szalone tym nowym grubym wężykiem do układu ssącego ale tak po przekroczeniu 5,5tyś i już wiem dlaczego analiza tego nie wykryła, zauważyłem że po dodawaniu gazu wygina sie obudowa elektrozaworu vanosa tak że aż pracuje na uszczelce pokrywy zaworów tam gdzie są koła wałków:zdziwko:, patrzałem czy przypadkiem tam coś nie pękło i jest sucho.
Za duże ciśnienie oleju? Tak mi coś świeci skoro tak ostro podaję olej w tłoczek vanosa to jest to możliwe że po pałowaniu silnika tzn same sprinty że w pewnym momencie tak spada poziom oleju w misce że pompa oleju rzegota :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 01:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 1376
Lokalizacja: Police ZPL
Moje BMW: e46 323i
Kod silnika: M52tuB25
W takim razie coś jest nie tak podłączone, lub walnięty zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej czyli- odmy.
Wytwarza się odwrotne ciśnienie, czyli nadciśnienie, efektem czego jest między innymi zasysanie uszczelek do środka silnika.
Zrób coś z układem odmy, bo niedługo pożegnasz się z uszczelkami i wtedy narobisz sobie problemu.

_________________
Oceń moje e46 - Vogtland


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 06:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
popieram kolege a powiem jeszcze ze jak pompa rzezic zaczyna to nie ma ona oleju i nie ma co podawac na uklad -a uklad smarowania bez cisnienia to lecace panewki walek rozrzadu itp.-sprawdz szybko -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL