BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 14 czerwca 2025, 17:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 530d - dym spod korka wlewu oleju
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 02:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Witam,
chcialem zapytac szanownych kolegow czy normalnym jest (w 530d z 12/2001)
dymek wydostajacy sie spod korka oleju. Dzis odkrecilem na chwile korek wlewu oleju na wlaczonym silniku, a tu dymek sie pojawia.
Jak zdjalem gumowy waz odmy, ten ktory leci do dolotu pod turbo - to samo. Jest tam tez mokro od oleju. Cala odme wymienialem 3000km temu, a filtr w odmie przy wymianie turbosprezarki, jakies 1600km temu.
Niepokoi mnie to, bo wczesniej tego nie bylo. Chcialem dodac tylko, ze gry zwiekszam obroty silnika dymek znika. Jak tylko silnik zacznie pracowac na wolnych obrotach, dymek powraca.
Co moze byc przyczyna tego kopcenia i ile mnie to bedzie kosztowalo :(
Prosze o pomoc, dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 06:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
czy sa to spaliny ?-jaki przebieg ma auto -jak to wlasciwie z ta odma -piszesz ze wymieniales wczesniej na nowa a potem po paru tysiacach filtrek -nowa jest juz z filterkiem -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 09:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
harnas621 napisał(a):
czy sa to spaliny ?-jaki przebieg ma auto -jak to wlasciwie z ta odma -piszesz ze wymieniales wczesniej na nowa a potem po paru tysiacach filtrek -nowa jest juz z filterkiem -pzdr


Wyglada na spaliny, ale nie smierdzi mocno.
Odme wymienialem cala na nowa (filtr w komplecie), a pozniej jak mi turbo padlo, to na wszelki wypadek wymienilem jeszcze sam filterek w odmie.
Autko pokazuje na liczniku 99000 mil ~ 160000km.
Serwisowane zawsze w BMW, wiec patrzac na ksiazke serwisowa stan licznika sie zgadza.
Popoludniu nakrece krotki filmik, bedzie mozna ocenic czy duzo tego dymu sie wydostaje.
Dzieki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 14:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Zachodnipomorskie
U mnie dokładnie jest tak samo(X3 M47), dymi spod korka i z bagnetu, jak tylko dodam gazu dymienie znika, chętnie się dowiem więcej o tym zjawisku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Wrzucilem filmik, prosze looknijcie i ocencie czy to normalne czy musze sie martwic?
Moze nie powinienem jezdzic samochodem?

http://www.youtube.com/watch?v=RqLfgIukXUc

Dzieki z gory za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
nie wiem. olej ma 90 st. zupe jak masz w garze ciepłą to też para leci? po co tam zaglądasz....

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
tez mnie sie wydaje ze to zwykla para tymbardziej ,ze nie widac aby cos tam dmuchalo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
darcyn napisał(a):
nie wiem. olej ma 90 st. zupe jak masz w garze ciepłą to też para leci? po co tam zaglądasz....

:rotfl:
no tak, ale wczesniej tak nie mialem, zadnego dymu, dlatego sie zapytuje szanownych forumowiczow ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
Cytat:
Po odkręceniu korka oleju mój silnik wypluwa drobinki (dymek ) oleju co może być powodem takiego stanu?

Czy ten dymek leci po rozgrzaniu silnika ?? Jeśli tak to spokojna twoja rozczochrana Normalny obiaw, chyba wiadomo że olej też sie rozgrzewa

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - proponuje odroznic dymek od oparow - a zeby to zrobic pochyl sie i powachaj - czy to spaliny czy taka no powiem para z silnika -- wedlug mnie zadne spaliny nie maja tam prawa byc-pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 23:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
darcyn napisał(a):
Czy ten dymek leci po rozgrzaniu silnika ?? Jeśli tak to spokojna twoja rozczochrana Normalny obiaw, chyba wiadomo że olej też sie rozgrzewa

Po odpaleniu silnika, pojawia sie od razu, no na zimnym moze pare sekund trzeba poczekac zanim sie pojawi.

harnas621 napisał(a):
siem - proponuje odroznic dymek od oparow - a zeby to zrobic pochyl sie i powachaj - czy to spaliny czy taka no powiem para z silnika -- wedlug mnie zadne spaliny nie maja tam prawa byc-pzdr

Powachane: smierdzi lekko spalinami, nie smierdzi tak samo jak spod rury wydechowej ale na pewno nie jest to para.

Czyli mam zmartwienie :zalamany:

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 01:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
Vito, moim zdaniem nie masz czym sie martwic. tak jak napisali powzyej jest to normalny objaw.
darcyn napisał(a):
nie wiem. olej ma 90 st. zupe jak masz w garze ciepłą to też para leci? po co tam zaglądasz....

tomekgdz napisał(a):
tez mnie sie wydaje ze to zwykla para tymbardziej ,ze nie widac aby cos tam dmuchalo

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 11:21 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 4424
Lokalizacja: sosnowiec
Moje BMW: e91
śmierdzi silnikiem a nie spalinami. przeciez to nie woda jest w silniku...
i co że niby masz przedmuchy? przeciez to nie duży fiat.
zobacz na zimnym czy też kopci się.
ubywa coii czegoś? przybywa? strata mocy? przebieg pewny? ta odma wymieniona przy tobie?

_________________
e91 320d hihi
e60 530d wrrr, ahh ohh - [*]
Moja była megafajna 118d
Moja była gruba 330cd
Moja była niebylejaka 530d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 12:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 52
Lokalizacja: ostrĂłw mazowiecka
Fakt faktem dymić nie powinno. Ogłądałem ten filmik i dymi jak z czajnika. Pluje olejem czy nie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 12:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najprawdopodobniej nie ma kompresji, tak czy inaczej nie jest dobrze :/

PS przegrzaleś ją kiedyś :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
darcyn napisał(a):
ubywa coii czegoś? przybywa? strata mocy? przebieg pewny? ta odma wymieniona przy tobie?

Oleju znaczaco nie obywa, od wymiany turba i oleju, przebieg ponad 2k mil i na bagnecie poziom praktycznie taki sam. Wiem, ze troche ucieka przez odme.
Niczego raczej mi nie przybylo. Mocy jej nie brak. Odme sam wymienialem, a dodatkowo filtr przy wymianie turba. Co do przebiegu, to z ksiazka serwisowa sie zgadza.
Wszystkie serwisy w ASO byly przeprowadzane. Na zimnym tez sie kopci, tak jak pisalem wyzej.

marek01011 napisał(a):
Ogłądałem ten filmik i dymi jak z czajnika. Pluje olejem czy nie ?

Olej znalazlem w wezu od odmy, czyli przez odme mi pluje olejem. A to sobie leci dalej przez turbo spowrotem do silnika pewnie.

rorafalki napisał(a):
najprawdopodobniej nie ma kompresji, tak czy inaczej nie jest dobrze :/

Ja nigdy jej nie przegrzalem, u mnie wskazowka w polowie staje i nigdy inaczej, ale cholera wie co poprzedni wlasciciele wyrabiali :(
Rafal, co to znaczy ze kompresji nie ma?

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Jak by kompresji nie było to by nie dymiła bo by wogóle nie zapaliła...
Nie przejmuj sie rolą nie zagładaj tam i śmigaj dalej...

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 06:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37060
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Vito napisał(a):
rorafalki napisał(a):
najprawdopodobniej nie ma kompresji, tak czy inaczej nie jest dobrze :/

Ja nigdy jej nie przegrzalem, u mnie wskazowka w polowie staje i nigdy inaczej, ale cholera wie co poprzedni wlasciciele wyrabiali :(
Rafal, co to znaczy ze kompresji nie ma?


może zacytuję:

Jeśli pomiary ciśnienia sprężania w cylindrach specjalnym manometrem wykazują wysokie jego wartości, to mówi się o wysokiej (dobrej) kompresji. Oznacza to niewielkie zużycie elementów uszczelniających komorę spalania (tłok, pierścienie tłokowe, tuleja cylindra, zawory i gniazda zaworowe). Jeśli pomiary ciśnienia wykazują w jednym lub kilku cylindrach ciśnienie znacznie niższe, od ciśnienia znamionowego, to mówi się o małej (słabej) kompresji. Może to oznaczać nadmierne zużycie pewnych elementów uszczelniających komorę spalania.

Dla każdego silnika ciśnienie sprężania musi mieścić się w określonych granicach. Nie może być za wysokie oraz zbyt niskie. Zbyt niskie ciśnienie sprężania może oznaczać nieszczelności w elementach głowicy (zawory, peknięcie głowicy, itp) Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające.


więc na Twoim miejscu pojechał bym zmierzyć kompresję

PS a jak Witku Twoja 5er rozwija moc? czujesz te +/-200KM :?:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 11:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Moje BMW: e91 318i ed
Kod silnika: N43
Dzieki za wyjasnienie Rafale, co do mocy to nigdy nie jezdzilem podobnym samochodem,
i w sumie nie wiem jak powinno przyspieszac 200 konne autko.
Porownujac jak jezdzilo rok temu, wydaje sie byc tak samo, mam co prawda nowa turbosprezarke,
ale nie zauwazylem spadku moc od momentu odkrycia dymu spod korka.
Dzwonilem wlasnie do ASO i koles od razu sie zapytal dlaczego odkrecam korek gdy silnik pracuje.
On powiedzial, ze tego sie nie robi, ale lekki dym to nic szczegolnego w silnikach diesla. Zadzwonie jeszcze w inne miejsce. Zobacze co powiedza.
Dziekuje za zainteresowanie moja sprawa.

_________________
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 11:09 
Offline
Forumowicz

Posty: 207
Lokalizacja: Wloclawek
Miałem 525d która jeżdziła jak szalona , teraz mam 330xd i w obydwu wydobywała się para czy jak to nazwać spod korka oleju.
Dodam że 5er zrobiłem jakieś 40000, a 3er gdzieś 35000 już, i cały czas jest tak samo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL