BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Swap juz nie
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Witam po dluzszej przerwie,

przesiadajac sie z opla do bmw a potem znow do tego samego opla przerazilem sie jaki ten opel maly i kiepski.
Naszla mnie mysl swap'a (za jakis tam czas pewnie spory ale trzeba sie najpierw dowiedziec)

otoz marzeniem moim jest kupienie bawary cos na styl E30 z odwrotnie otwierana maska i charakterystycznymi oczkami z przodu i w zasadzie z wygladu tyle, byle auto bylo w stanie dobrym lub lepszym ale tylko z blacharki, wiadomo brak rdzy itd,
a pod maske wsadzic lepsza jednostke 2.0-2.5 mysle ze bedzie opcjonalna jak dla mnie tylko ze ten silnik i cala mechanika mialabybyc z bmw ale z rocznika 2000 lub mlodszego rozbitka,

teraz pytania jak oceniacie stopien trudnosci takiego swapa :?:

jaki silnik bylby najlepszy pod wzgl awaryjnosc i spalanie :?:

ile by taka impreza kosztowala okolo oczywiscie z montazem i wymiana silnika i calego osprzetu :?:

z mila checia posluchalbym wszelkich rad, uwag, opinii a moze i pomyslow :) tych ktorzy takie cos robili i wiedza co z czym i gdzie :)


Ostatnio edytowano 10 sierpnia 2009, 10:56 przez gms, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:38 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
W zasadzie to wstawia się do e30 silniki z BMW rocznika 2000 lub nowszego - praktycznie chodzi tylko o silnik M54B.... . Koszt wstawienia M54B30 (3.0 231 KM) do e30 "na gotowo", z tego, co się orientowałem, kosztuje u kogoś, kto robił już takie rzeczy (więc raczej 0 drutu i rzeźby) ok. 13-15 tys. złotych (łącznie z silnikiem, ale bez np. odpowiedniego dyfra, który też wypadałoby zmienić, nie wspominając o zawieszeniu no i może hamulcach). Takie e30 potrafi dotrzymać kroku M3 e46.
Nowszych silników chyba nikt w PL jeszcze nie ogarnął, ze względu na rozbudowaną elektronikę sterującą.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 19:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a silnik pojemnosciowo mniejszy nie bedzie pasowac :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 20:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Powinien pasować, skoro pasował największy z rodziny - są jeszcze w niej M54B22 (2.2 170 KM), M54B25 (2.5 192 KM).

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 21:01 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Zadzwon i pogadaj z bracmi Jagiello w Lodzi
Łódź, ul. Św. Teresy 41 ; tel. 042 6536039
Oni ci powiedza co i jak i ile to bedzie kosztowac,specjalizuja sie w BMW

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 22:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
to ja juz bym wolal e34 z jakims duzym silnikiem i nic nie przekladac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 13:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
ded, w zasadzie masz racje, ogladajac to faktycznie jest to czego szukalem, choc silnik starszy ale mniejsza o to,

to teraz nasowa sie pytanie jaki silnik najlepszy w sesie zeby dlugo wytrzymal i zeby pod gaz byl dobry, oczywiscie sekwencje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 21:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Jak juz wybralbym 540, zwykle bogate wyposazenie, cena powyzej 15 pewnie, gaz wiem ze wkladali ludzie, jak sie sprawowal nie mam pojecia, ale 4-5 tys trzeba dac za instalacje wiec ja bym szukal juz z gazem. Uwazam ze to rozwiazanie dobre o tyle ze nic nie rzezbisz. Spalanie w gazie jeszcze idzie przezyc, 2.5 potrafia 15l gazu wziasc w koncu. Problemem moga byc naprawy, tanio nie bedzie, silnik malo popularny wiec glownie aso.

Mi osobiscie pewnie odeszlaby chec na takie auto juz po pierwszej naprawie ale 525 o mocy 192km jest jak najbardziej autem ktore mozna brac pod uwage.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 10:28 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
bez przesady ja chcialbym z 2.0 bo 2.5 to jak mowiles duze koszty przy ewentualnych naprawach a to by mi sie nie usmiechalo, no chyba ze 525 jest przyzwoita,

zastanawiam sie nad 520 albo 525 tylko nie wiem jakie maja wady, zalety, specyfikacje, i ile jest wogole silnikow 2.0 w tej serii i ile 2,5 bo pewnie mozna sie naciac jak z M40

moze ktos podrzucic jakies linki bo szukalem na forum i kiszka nic nie moge znalesc

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 10:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
gmsmetallica jesli ma to byc niedrogi silnik to m52b25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 10:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
chyba mnie troche zle zrozumieliscie, swap nie wchodzi juz w gre bo ded, ma racje, po co sobie koszta podnosic jak prawie takie jak chce auto juz jest :)

chodzi o serie 5 E34

i teraz jaki silnik oryginalnie w nim pakowany wziac o poj. 2.0 bo nizej nie ma co schodzic a powyzej 2.5 tez nie bo to koszty choc bardziej przychylny jestem do 2.0 i silnik ma byc krotko mowiac jeden z lepszych mechanicznie i pod gaz (sekwencja naturalnie) a nie jak M40 bociany itp :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 11:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
No to najlepszy kompromis tak koledzy piszą: 2,5. Jak ma iść pod gazu to nie ma sensu "męczyć" się 2.0. Ja mam 2.0 w trójce i teraz śmiem stwierdzić iż popełniłem błąd zakupując tak mały motorek.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
no to w takim razie jakie jednostki o pojemnosci 2.5 byly motnowane :?: M52b25 :?: czy jeszcze jakies :?: jakie sa wady a jakie zalety tego czy innych silnikow 2.5 :?: mozna prosic o symoble i jakas specyfikacje :?:

z gory dziekuje

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:53 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W e34 2500 cm to silniki m20b25 i m50b25 silnika m52 w e34 fabrycznie nie montowano.
m20b25 pasek rozrządu 12 zaworów regulowanych ręcznie i około 171 KM
m50b25 łańcuch rozrządu 24 zawory regulacja luzu hydrauliczna 192 KM i druga wersja tego silnika z vanosem moc ta sama jednak maksymalny moment obrowy dostępny przy niższych obrotach aniżeli w silniku bez vanosa .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
czyli jakby auto bylo z m52b25 to znaczy ze po swapie,
m20b25 czy m50b25 ktory lepszy pod gaz a ktory lepszy jako silnik, saplanie, itp :?:

czy vanos sie jak sie spieprzy to duze koszta i czy czesto to sie dzieje :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Jakby było znaczy że tak ;) m50 nowocześniejszy , mocniejszy i jeśli zadbany wytrzyma więcej niż m20. Żle zadałeś pytanie powinieneś zacząć od tego jaki gaz zamierzasz założyć . Jeden i drugi jest dobry pod gaz tylko zależy czy instalacja jest odpowiednia i umiejętnie założona .Spalanie na podobnym poziomie , co do vanosa poszukaj dokładnych informacji tych co naprawiali .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
oczywiscie sekwencja nic innego nie wchodzi w gre,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL