BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 15:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Dziwne dzwieki z zawieszenia
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 11:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Pewnego dnia jadac po naszych pieknych polskich drogach, nagle moja niunia wskoczyla w dziure, ktorych u nas nie brakuje. Mam zawieszenie M-technik II, opony 18R 245/40 i 265/35, wiec trzeba zwracac uwage! Stuka mi w przednim kole od kierowcy, wymienilem wczesniej juz wszystkie laczniki stabilizatora, drazek z koncowka i dalej stukot jest ten sam. Znjajomy na innym forum mi napisal, ze mial to samo i to jest wina dolnego wahacza, trzeba go wymienic i bedzie w porzadku. Ale oprocz tego podczas maksymalnego skretu w prawo przy predkosci okolo 20-30 na godzine slychac tez taki jakkby "kwiiik" co wy na to, to tez jest spowodowane przez ten wahacz, ze jest juz taki zajechany, bo jak narazie nic innego mi na mysl nie przychodzi! Pasowalo by pojechac na stacje diagnostyczna, zeby to sprawdzili ale mam takie godziny pracy, ze jak wracam to juz wszytsko jest pozamykane! Dzieki z gory za odpowiedzi! :)


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 22:13 przez Benedykt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 12:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
Ten stuk rzeczywiście może być spowodowany luzem wahacza, ale nie koniecznie.
Może być to zarówno dolny, jaki i górny wahacz.
W tych autach luz często pojawia się na przekładni kierowniczej/maglownicy, więc najrozsądniej jest podjechać na stację diagnostyczną, żeby sprawdzić zawieszenie na szarpakach. Na pewno znajdzie się jakaś pracująca do późna ;)

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 13:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: Brzostek
Moje BMW: e39 535iA
Kod silnika: M62B35
Mam ten sam problem[e39,,,535iA],kwik i trzeszczenie,jedni piszą ,że końcówki drążków kiery,inni ,ze sworznie,dziwne ,że jak jest wszystko po nocy to nie trzeszczy na początku tylko potem,tez mi mówiono ,że maglownica ale u mnie takowej nie ma,pozostaje chyba jakaś tuleja met-gum . , albo łożysko Mc- Person,można siadać na nadkolu ruszać autem ,na postoju nic-wqurza mnie to juz diabelnie. :zalamany:

_________________
nie bijcie nie ma za co?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 14:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 2235
Lokalizacja: Nasielsk
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B28
jerzy,
Cytuj:
tez mi mówiono ,że maglownica ale u mnie takowej nie ma


Doczytaj sobie trochę ;) Jak może nie być przekładni kierowniczej?? Jak mnie pamięć nie zawodzi, BMW to nie wóz konny i posiada przekładnię kierowniczą potocznie zwaną maglownicą. :)
Co do łożysk McPherson, to też może być przyczyna.

_________________
Diagnostyka Komputerowa/Autoalarmy/CB/LPG



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: CzĂŞstochowa
U mnie to samo. więc Bunia w górę na lewarku na kanale i sprawdzenie wahaczy. W ten sposób najlepiej bo czasami na szrakach przy tym zawieszeniu Ci nic nie wyjdzie poszarp kołem a drugi niech na dole przyłoży reke na końcówki wahaczy i oprócz tego poszarp za wahacze góra dół nawet jakąś breszką. A co jeszcze u mnie ciekawego wyszło to drążek kierowniczy, ten pod gumą osłaniającą. Wiec najlepsze rozwiązanie kanał i autko w góre :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 06:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Cięzko się wypowiedzieć nie słysząc tego stuku. W mojej E39 tez był dziwny stuk - różni mechanicy sprawdzali zawieszenie i nikt nie potrafił powiedziec co stuka. Zawieszenie było 100% sprawne. Winowajcą okazał się amortyzator mimo, iż na testach wykazywał 73% sprawności.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 08:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Tez mialem nie zlokalizowany stukot.W jednym przypadku myl amorek, pokazywalo ze dobry a jak sie nachylilem podczas podbijania go na maszynie to wlasnie z niego dobywal sie stukot.
Drugi przypadek doprowadzil mnie do wymiany maglownicy.Poniewaz nic to nie dalo to jezdzilem do kilku warsztatow i czekalem na opinie mechanikow.Jeden tylko wskazal na dolny whacz, sworzen byl juz wybity,wymiana i spokoj.
Sprawdz amorki przykladajac ucho w trakcie i wahacze na szarpakach :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 36
Lokalizacja: Warszawa
U mnie stuki ustały po wymianie kompletu wahaczy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 11:24 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Hubal39 napisał(a):
wahacze na szarpakach

Podobnow BMW to się nie sprawdza...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 12:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Ja sparwdzalem i tylko tak mi wykryli :) A jak sie sprawdza w BMW??

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:40 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Hubal39 napisał(a):
Ja sparwdzalem i tylko tak mi wykryli :) A jak sie sprawdza w BMW??


Łyżka i sprawna ręka doświadczonego mechanika... a co myślałeś ze istnieje tylko metoda na szarpakach? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Niestety nie znalazlem zadnej czynnej stacji diagnostycznej, wszystko do 20. Ale tak sobie poruszalem buda nad kolem kierowcy, bo wlasnie stamtad dochodza te dzwieki i jak dobijam auto to dolu to wraca do gory, i spowrotem na do i do gory. A po stronie pasazera jest twardziej i nie buja sie, wraca do pozycji i juz! Wiec tak jakby w 99 % jestem pewien ze to amor! Sprawdzalem cena do M-technik to okolo 600 zl sztuka, wiec pewnie z wymiana i zbierznascia wyniesie mnie lacznie z 1500 zl, poniewaz wymieniac jeden amor bylo by raczej nierozsadne :kwasny:


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 22:20 przez Benedykt, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:47 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Benedykt napisał(a):
niestety nie znalazlem zadnej czynnej stacji diagnostycznej wszystko do 20 ale tak sobie poruszalem buda nad kolem kierowcy wbo wlasnie stamtad dochodza te dzwieki i jak dobhijam auto to dolu to wraca do gory i spowrotem na dol i do gory a po stronie pasazera jest twardziej i nie buja sie wraca do pozycji i juz! wiec tak jakby w 99 % jestem pewien ze to amor ! sprawdzalem cena do m - technik to okolo 600 zl sztuka wiec pewnie z wymiana i zbierznascia wyniesie mnie lacznie z 1500 zl poniewaz wymieniac jeden amor bylo by raczej nierozsadne :kwasny:


Ja bym skonsultował sprawę z jakimś mechanikiem, który jest oblatany w BMW - na stacjach czasami są ludzie z przypadku.
Przy zawieszeniu m technik powinno być bardzo ciężko ugiąć ręką... a już na pewno nie powinno być efektu jaki opisujesz :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Absolutnie jednego amorka nie wymieniaj, niestety zawiecha M5 troche kosztuje i niestety ale u nas sie nie nadaje :kwasny: na niemieckiej autobanie to bys poczul radosc z tego zawieszenia :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 20:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Davvid, No to faktycznie typowa metoda do BMW, hehe gdybys ten moj przypadek tak sprawdzal to tez bys stwierdzil ze maglownica do wymiany :P
A metod diagnozowania usterek w samochodzie jest wiele i jezeli jedna sie nie sprawdza to kozysta sie z innej nie sadzisz?? :]

_________________
Radość z jazdy :)


Ostatnio edytowano 10 sierpnia 2009, 20:52 przez Hubal39, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 05:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 696
Hubal39 napisał(a):
metod diagnozowania usterek w samochodzie jest wiele i jezeli jedna sie nie sprawdza to kozysta sie z innej nie sadzisz??


Tu się zgodze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
Tak dokladnie zawieszenie jest ciezko ugiac, ja to robilem razem z kolega, dwoma rekami dociskalismy z calej sily i po stronie pasazera skok krotki, a po kierowcy lipa, buja sie. Sprawdzalem na allegro, jeden amor Monroe kosztuje okolo 400(prawdopodobnie nadaje sie zarowno do zawieszenia 704 i 705), a Sachs okolo 900, dostepny tylko w ASO. Znacie moze jeszcze jakies inne zamienniki? Na niektorych aukcjach czytalem ze zawieszenie z e39 bez m-pakietu nie bedzie pasowac do tego auta! Pisze czesto zawieszenie do bmw e39 bez m-pakiet, m-technik m5 535 i540. Bede musial chyba w jakis dzien prysnac z roboty i zobaczyc co jest nie tak, bo zaczyna mnie to martwic. A jeszcze niedlugo bede wiozl pare mlodych do wesela i bedzie lipa z takimi dzwiekami z zawieszenia :kwasny:


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 22:25 przez Benedykt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 403
Lokalizacja: BCN
Moje BMW: E39 530dA M-Pakiet
Garaż: W garazu juz 6 lat
.


Ostatnio edytowano 21 listopada 2012, 22:26 przez Benedykt, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:45 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Benedykt, Mozesz zmienic na zwukle zawieszenie, ale musisz cale zmienic, nie wiem czym dokladnie sie roznia wahacze i stabilizator z lacznikami to by trzeba porownac i skalkulowac zmiane.
Co do zamiennikow to jeszcze bilstien jest godny uwagi, Sachs robi amorki na pierwszy montaz wiec to oryginal, zawieche Lemforder :)

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL