BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 19:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Koszt utrzymania BMW serii 3
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 11:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Witam!

To mój pierwszy post na forum Zastanawiam się nad kupnem BMW serii 3, cena do 15 tys. zł. Przykładowo: http://otomoto.pl/bmw-316-e36-C9484753.html

Ponieważ jednak nikt ze znajomych nie jeździ BMW na temat utrzymania znam tylko pogłoski. Czy mógłby ktoś napisać ile kosztuje takie autko w miesięcznym utrzymaniu, licząc drobne naprawy?
Jeżdżę niedużo, mniej niż 1000 km miesięcznie, wyszaleć mogę się na autostradzie, poza nią jeżdżę spokojnie.

Proszę o porady ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 11:54 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Różnie, bywa że przez rok nie włożysz nic ponad benzyne i wymiany oleju a bywa i tak że przez rok pochłonie kilka tysiaczków (zwłaszcza po zakupie). Ale tak w ogólnym rozrachunku E36 jest tanie i bezproblemowe.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Wiem jak to jest z używanymi autami, posiadam teraz Mazde 323 i przez ostatni rok trochę mnie kosztowała :/ Na co zwrócić uwagę przy zakupie żeby nie wpaść potem z naprawami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Na wszystko to co przy każdym innym samochodzie - jest o tym sporo na forum.
Jak napiszesz jaki silnik Cię interesuje to może ktoś podsunie kilka pomysłów więcej.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Nic wielkiego. 1.6 może być. Forum czytałem, wiem mniej więcej co i jak. Chodzi mi o to czy jest coś szczególnego dla tej serii co należy brac pod uwagę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
elok napisał(a):
Nic wielkiego. 1.6 może być. Forum czytałem, wiem mniej więcej co i jak. Chodzi mi o to czy jest coś szczególnego dla tej serii co należy brac pod uwagę?



Taka szybka ogólna rada. Im bardziej oryginalny egzemplarz kupisz tym jest wieksza szansa ze jest w dobrym stanie i byl uzytkowany normalnie.

W 316 raczej cudów nie ma, sprawdz auto w dobrej stacji diagnostycznej, upewnij sie tez czy wisko jest sprawne - bardzo czesto zaniedbywana rzecz. Do takich przebiegow jakie robisz szukaj auta bez LPG. Te z gazem zyja na ogol swoim zyciem, po co masz miec problemy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 68
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 Touring
Kod silnika: M54B30
Lepiej ogladaj sie za samochodami bez zadnych przerobek bo czasem sie mozna niezle przejechac . Jak chcesz cos zmieniac w aucie to lepiej samemu i przynajmniej wiesz co kupujesz i czym jezdzisz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 352
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: E39 Touring
Kod silnika: M52TUB20
tak jest , koledzy dobrze mówią nie kupuj nic w stylu "wieś Tuning" :wstyd: 1.6 nie za mały silnik ? :hyhy:

_________________
Seryoga-Black Bumer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:04 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak, szukaj normalnego seryjnego egzemplarza bez oznak madafaka-agro-tuningu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 195
Lokalizacja: PL
albo seryjna albo od pasjonata z forum wtedy na pewno bedzie zadbana :ok:

no ale 1.6 to sobie odpusc bo bmw pala tyle samo od 1.6 do 2.8 roznica 1-2 litrow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
tarq napisał(a):
albo seryjna albo od pasjonata z forum wtedy na pewno bedzie zadbana :ok:

no ale 1.6 to sobie odpusc bo bmw pala tyle samo od 1.6 do 2.8 roznica 1-2 litrow


tak od Mki 2,5 litra

:wstyd: :wstyd: :wstyd:

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: polska
Moje BMW: e90
Kod silnika: n52b30
dobrze koledzy mowią z takim autem po tuningu moze byc roznie tak szczeze polecam silnik 1.8i nie ma duzej roznicy w spalaniu niz 1.6 a w jezdzie troche jest


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 11:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Pawel bmw318 napisał(a):
polecam silnik 1.8i nie ma duzej roznicy w spalaniu niz 1.6
nie duża różnica, ale jest i to na korzyść 1.8, a mocy troszkę więcej..do normalnego przemieszczania wystarczy, a na autostradzie 180 można spokojnie lecieć na dłuższym dystansie. Częsci tanie, a jak kupisz zadbany egzemplarz to będzie mało awaryjny http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=48874 :hyhy:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 11:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
tarq napisał(a):
albo seryjna albo od pasjonata z forum wtedy na pewno bedzie zadbana :ok:

no ale 1.6 to sobie odpusc bo bmw pala tyle samo od 1.6 do 2.8 roznica 1-2 litrow


Wyjdź, proszę.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 481
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E36 318i Touring
Kod silnika: M43
Tak jak koledzy piszą jak kupisz zadbana sztukę bez tjunignów to na pewno koszty utrzymania będą na bardzo przyjemnym dla kieszeni poziomie. Jeżeli chcesz śmigać ekonomicznie to bierz 1.8 ale 1.6 też nie jest zły. Z tego co mówisz nie jeździsz zbyt dużo to może warto było pomyśleć nad modelami 323i i 328i na pewno będziesz z obu zadowolony :hyhy:

_________________
Byłe BMW 316i E36 Sedan
Byłe BMW 523i E39 Sedan


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: koziegÂłowy
a ja od siebie dorzuce- kup sobie silniczek z łańcuszkiem na rozrzadzie-pominiesz dodatkowe koszty np m44b19- osiagi całkiem,calkiem a spalanie około 8-10l.,wzaleznosci od stylu jazdy.Wiem cos o tym :hyhy: ;) :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 19:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
jacek28 napisał(a):
a ja od siebie dorzuce- kup sobie silniczek z łańcuszkiem na rozrzadzie-pominiesz dodatkowe koszty np m44b19- osiagi całkiem,calkiem a spalanie około 8-10l

kolegę interesuje 1,6 , a Ty wyskoczyłeś z is-em... nie wiem czy wiesz 1.6 też były na łąńcuszku np m43. Uważam że bardzo dobrze sobie radzi.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: koziegÂłowy
Orso napisał(a):
kolegę interesuje 1,6 , a Ty wyskoczyłeś z is-em.


bo to chyba lepsze rozwiązanie-kompromis

Orso napisał(a):
Uważam że bardzo dobrze sobie radzi.


na pewno nie wątpie,ale m44 o niebo lepiej :P :hyhy: :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 00:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Orso, nie musisz tak bronić tego 1.6... Jakby miał dorwać dobrą sztukę IS to czemu nie? Skoro pali tyle samo, a moc zawsze się może przydać.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Wybierając między 316 a 318 sugerowałbym sie raczej stanem a nie 13km bo jak trafi na zajezdoną 318 to bedzie gorzej jezdzic jak zadbane 316

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL