BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Ocieranie tylnych kol o nadkola.
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Witam. Zakupilem nie dawno felgi 17" i 8"szerokosci opona 225/45 i mam problem z ocieraniem o nadkola. W tej chcili mam z tylu sprezyny H&R o obnizeniu -15mm i amortyzatory sachs. W takiej konfiguracji nie bylo nawet mowy o ruszeniu z miejsca wiec tymczasowo wstawilem gumy w sprezyny. Teraz jest lepiej ale na dolkach z 4 osobami w komplecie ociera natomiast bez obciazenia tyl stoi wg za wysoko :) Chialbym obnizyc i usztywnic tyl tak zeby nie bylo za wysoko i nie ocieralo... I w zwiazku z tym mam kilka mozliwosci rozwiazania tego problemu tylko nie wiem ktory bedzie najleprzy i do osiagniecia finansowo.
-Myslalem nad zakupem gwintu na sam tyl bo mialbym taka mozliwosc (TA technix)
-Druga droga jest zakup na tyl amortyzatorow na tyl MTS (bo takie mam juz z przodu) i regulacja wysokosci sprezyny gumami.
-Trzecim wariantem jest zakup http://www.allegro.pl/item707445706_odb ... corsa.html
tylko nie wiem czy to ostatnie rozwiazanie cos da.
-No i jeszcze byl pomysl naciagniecia wezszych opon... Ale ciezko dostac w dobrych pieniadzach opone 205/xx/17

Na pewno jest ktos kto mial podobny problem i go rozwiazal. I byl bym bardzo wdzieczny za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Najlepszym rozwiazaniem bedzie montaz wezszych opon,rozciagniecie nadkoli,albo wiekszy negatyw z tylu

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:28 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
Opona 205 powinna zalatwic sprawe i bedzie ladniej wygladac,225 to troche baloniaste jak na 8",wiec z wezsza oponka bylo by duzo lepiej.A jakie masz et tych felg?
spider napisał(a):
albo wiekszy negatyw z tylu

tez prawda,tylko,ze ja przy 8" et20 i gwincie z tylu zrobil mi sie naprawde bardzo lekki negatyw.
spider napisał(a):
rozciagniecie nadkoli

czy ja wiem,czy jest sens do 8" felgi.. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Wolal bym nie wypychac nadkoli. ;/ To w koncu tylko 8cali :)



Co do et to nie wiem wlasnie bo nie moge tez za chiny znalesc... :/ Wszystkie inne parametry sa tylko kolo napisu et nic nie ma...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
http://www.allegro.pl/item708263555_205 ... _2szt.html
Znalazlem takie oponki. Za 300zl sa do sprzedania. Czy warto? i czy one cos pomoga jesli nie wstawie twardszego amortyzatora i wyjme gume ze sprezyny?

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 17:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30385
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
Mefiu, to pokaż jak ta felga wygląda może się pozna...


a jeśli nie to opona 205/50 będzie lepsza bo 205/45 jest za niska :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 18:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 160
Lokalizacja: koziegÂłowy
Mefiu napisał(a):
Zakupilem nie dawno felgi 17" i 8"szerokosci opona 225/45


a jakie kolego masz ET na tej feldze ???? bo to dziwne co piszesz,ja mam taką samoą konfiguracje tzn mam z tyłu jeszcze nizej -40 i jest super jakies 15-20mm opona ma do rantu.Mam ET 40 :) a moze spróbuj zrobic negatyw i powinno byc cacy :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 18:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Obrazek Obrazek

Tak to wyglada...


Co do felg to sa to motorsporty ale podejrzewam ze maja male et.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 18:49 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
oponki,ktore pokazales sa ok i DaaN czemu za niskie??moim zdaniem sa ok na 17" :) opony 205 powinny rozwiazac problem,jesli nie to twardsze sprezyny :) .Ja przy gwincie i feldze 8jx17" z tym,ze et20 i profil opony 40,to nawet jedna cięższa osoba z tylu wystarczy,zeby na dolkach przycieralo.No ale trudno,cos za cos do tego trzeba sie przyzwyczaic ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 19:43 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
A twardszy amortyzator tu nic nie pomoze? Bo nie widzi mi sie ta jazda z przycieraniem.. ;/ A felg szkoda sprzedawac bo mi sie podobaja...

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:32 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
Amortyzator tlumi,amortyzatory sportowe(o krotszym skoku) sa przeznaczone do pracy z krotszymi,twardszymi sprezynami i wlasnie dlatego maja krotszy skok,zeby optymalnie pracowac(tlumic) przy obnizonym zawieszeniu.Ale to od sprezyny glownie zalezy twardosc zawieszenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Rozumiem... Ale mam sprezyny z kompletu h&r 40/15 i przod jest duuuuzo twardszy niz tyl... a z przodu siedzi amortyzator MTS a z tylu SACHS... tyl moge spokojnie ugiac a przod ani drgnie... Wiec juz jestem skolowany tym wszystkim... A chce tylko zeby nie obcieralo i zeby wywalic ta gume ze sprezyny bo teraz jest za wysoko. :mur:

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
tył zawsze będzie miększy niż przód :/ tak ma e36 niestety

ja radze dać opony 205/45 :ok: bo niższe 215/40 i 205/40 zrobią duże szczeliny w nadkolach

powalczyć można trochę z negatywem, ale bez przesady i problem powinien zniknąć


ja wrzucam niedługo twardsze spręzyny FK na tył, bo niebieskie KW są za miękkie i amorki TaT ze skróconym skokiem, bo te mam ori i są za miękkie. Przy 205/45 i feldze 8x17 ET20 jak jadę sam to na hopkach potrafi przytrzeć delikatnie :]


Ostatnio edytowano 11 sierpnia 2009, 21:32 przez Sylwek_ch, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
To w takim razie jade dzis po te opony ktore pokazywalem wyzej. Narazie tylko z tylu wstawie wyjme gume i zobacze jak to bedzie. Jesli bedczie dobrze to naprzod tez zarzuce 205/45 albo 205/50 zeby nie robic za duzej szczeliny miedzy nadkolem bo przy profilu 45 dziura z przodu sie zwiekszy. :zalamany:

Koledzy a negatyw lesli dobrze rozumiem to pochylenie tylnych kol /---\ Cos w tym stylu?
I czy nie bedzie on przeszkadzal w normalnej jezdzie oprocz nie rownomiernego zuzycia opon?

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:15 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
Mefiu napisał(a):
Koledzy a negatyw lesli dobrze rozumiem to pochylenie tylnych kol /---\ Cos w tym stylu?
I czy nie bedzie on przeszkadzal w normalnej jezdzie oprocz nie rownomiernego zuzycia opon?


tak to jest właśnie taki /_/-------\_\ efekt. Opony będą trochę się zjadały bardziej od wewnątrz, ale bez przesady. Żeby ginęły po 5 tys km trzeba mieć specjalne wahacze (cambery)

za to na łukach wydaje mi się, ze będzie lepiej trzymał bo kolo nie będzie się przechylało w drugą stronę, tylko akurat całą powierzchnią opony będzie stykać się z asfaltem :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
A jesli opona i negatyw nie pomoze i bez gumy w sprezynie nie pomoze to tylko inna sprezyna i jakis amortyzator pomoze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 09:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 30385
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65
Garaż: Było:
420iA+ LCI
E91 318dA+ LCI
E39 520iA LCI
Mercedes CL600 V12TT
Mercedes C 180 lift
Mercedes E 350 lift
Mini JCW
Audi A6 3.0TDI
Mercedes CLS 350
Yaris d4d
E90 335iA+
E39 530i LCI
E61 535d+
E91 325d
E46 330i
E46 330dA LCI
E46 330i LCI
E39 540iA NV
E46 330i
E34 520i
luk3er, chodzi mi o to że ta opona będzie niższa przez o będzie większa szpara między oponą a nadkolem i przy takiej glebie (40/15) będzie to widać...

zgadzam sie dać opone 205/45 ale minus musi być większy żeby to wyglądało...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 17:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
DaaN napisał(a):
luk3er, chodzi mi o to że ta opona będzie niższa przez o będzie większa szpara między oponą a nadkolem i przy takiej glebie (40/15) będzie to widać...

zgadzam sie dać opone 205/45 ale minus musi być większy żeby to wyglądało...


No to,to tak :) z tym to ja tez sie zgadzam :ok: .Dlatego ja tez sie troche wkurzam,ze kupilem do siebie profil 40,bo teraz jedyna opcja to bardziej zglebic,a i tak juz teraz compact przez progi ma ciezko przejechac :kwasny:

Ale wracajac do tematu,to kolega pisal,ze zastanawia sie tez nad gwintem na tyl,wiec wtedy 45 byloby ok :)....z tym,ze gwint Ta tez jest miekki na tyle i tez moze czasem przytrzec ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 18:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 197
Lokalizacja: Garwolin
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B18
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 49&start=0
Opony juz kupilem i zalozylem... Przod 205/50 a tyl 205/45 i teraz szpara jest wieksza miedzy kolem a nadkolem i nie trze jak jade sam nawet na najwikekszych lukach... ale wlasnie wyciagam gumy ze sprezyn i podejrzewam ze bedzie tarlo... wiec od razu pytam jak zmienic pochylenie kol tylnych? moze byl jakis temat na forum juz?

_________________
Obrazek
Zobacz i ocen mojego sedana ====> http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=56249&start=20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 20:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 41
Posty: 1464
Lokalizacja: SjZ
Moje BMW: VW
Kod silnika: tsi
Mefiu napisał(a):
wiec od razu pytam jak zmienic pochylenie kol tylnych? moze byl jakis temat na forum juz?

a byl,prosze: :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... ht=#565699


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL