BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 18:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Odpowierzanie skrzyni korbowej w BMW e46 330ci
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 09:56 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
Witam

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co to jest odpowietrzanie skrzyni korbowej w BMW e46 330 ci/
Na czym ono polega, czyli jak odpowietrza się ją, oraz jak sprawdzić czy należy ją odpowietrzyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 13:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana_odma.html

skrzyni korbowej się nie odpowietrza, sama się odpowietrza przez odmę :)

W skrócie jest to rurka łącząca skrzynie korbową z dolotem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 18:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
to fakt ale mowie co mi powiedzieli w ASO BMW ze przy 200 tyś km należy odpowietrzyc skrzynie korbową, więc stąd moje pytanie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 08:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
Pewnie mieli na myśli wymianę separatora oleju, najlepiej z czterema dochodzącymi do niego rurkami. Separator przy większym przebiegu może być zapchany lub może mieć uszkodzoną membranę lub może być nieszczelny. Działanie separatora można sprawdzić przez podłączenie specjalnego przyrządu podłączanego zamiast korka wlewu oleju. Urządzenie bada po prostu ciśnienie panujące w rozrządzie. W prosty sposób możesz to sprawdzić ręką lub jakąś grubszą folią. Pod korkiem powinno panować lekkie podciśnienie. Wymiana na pewno nie zaszkodzi, ale jeżeli komputer nie zarejestrował żadnych błędów, nie ma podejrzeń o "branie lewego powietrza", a zużycie oleju jest w normie i jest czysty dolot, to nie ma sensu tego wymieniać.

sprecyzuj swoje pytanie, bo nie wiadomo o co Ci chodzi :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 23:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
powiedz mi dokładnie ja sprawdzić czy należy wymienić seperator, chodzi o to z ta folią, czy robic to na zapalonym czy zgaszonym silniku? opisz mi dokładnie co i jak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 19:41 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Wyłącznie na włączonym silniku możesz to sprawdzić. Oblep kilkoma warstwami foli (kurczliwej) otwór wlewu oleju po wykręceniu korka. POdciśnienie oznacza, że folia musi być delikatnie wciągana do silnika. Uważaj, żeby jej nie wciągnęlo.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 22:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
czyli jak wciąga folie do środka to nalezy odpowietrzyc skrzynie korbową?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 09:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 145
Lokalizacja: Koszalin
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B20
No przecież kolega ropucha.aga napisał, że skrzynia sama się odpowietrza. Jeżeli stwierdzisz (w jakikolwiek sposób) brak podciśnienia - czyli np. jak Ci nie będzie zasysało folii (chociaż jak dla mnie trochę ryzykowna metoda :hyhy: ) no to trzeba wymienić odmę ewentualnie sam separator i jak już odma będzie drożna to się skrzynia odpowietrzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
ok dzieki, ale mam jeszcze jedno pytanie, Czy odkręcając korek wlewu oleju na zapalonym samochodzie występuje takie zjawisko ze auto nagle spada na obrotach czy to normalne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:44 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
tak normalne poniewaz zasyca lewe powietrze ktore nie jest obliczone przez przepływomierz (masa powietrza) w dodatku powinnieneś sie cieszyć ze taka reakcje masz wzkazuje to na szczelny układ dolotowy Pozdrawiam ;)

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 września 2009, 22:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1210
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: m54b30+
Garaż: 330 ci http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1226185
sprawdziłem dziś tą skrzynie korbową, zapaliłem silnik otworzzyłem maskę odkeciłem korek oleju zauważyłem jak by schodził z obrotow, po przełożeniu reki w miejsce kurka zauważyłem ze zasysa powietrze zewnątrz czyli tak jak by lekko przyciąga mi rękę. Po zakręceniu kurka wszystko wróciło do normy. Czyli gdy bym założył folię to by mi zasysało ją do środka. Wygląda na to że wszystko jest ok i nie należy wymieniać seperatora.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL