BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 13:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Rosnąca temperatura....
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Witam!
Czy mógłby mi ktoś powiedzieć w czym tkwi mój problem...
Dzisiaj jadąc na zakupy 2 razy gwałtownie przyspieszyłem i jeden wąż od chłodnicy odczepił sie z jednej strony gdy go podpiąłem nagle temperatura zaczeła rosnąć a gdy otwierałem korek od chłodnicy płyn się podnosił i było słychać jak się gotuje w środku...
Proszę o pomoc z góry dziękuję...

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 317
Lokalizacja: Warszawa/Legionowo
Moje BMW: e39 535, e34 520 24V
Prawdopodobnie jest zapowietrzony, sprawdź czy jest ogrzewanie, jak nie to zapowietrzony... niżej powody grzania się silnika
1. termostat, 2.zapowietrzony układ, 3. visco 4. pompa, 5 poważniejsze awartie typu uszczelka, głowica itp...
Pierwszy sprawdzamy termostat
- jeśli zbiorniczek ma stan płynu odpalamy auto i nagrzewamy do właściwej temperatury czyli strzałka w pionie, przy obecnych upałach czas około 15 góra 20 minut. Po tym czasie powinien otworzyć się termostat więc sprawdzamy tremperaturę węża górnego i dolnego, powinny byc oba gorace, jesli dolny zimny to do wymiany termostat.
Jesli termostat ok. to upewniamy sie czy jest ogrzewanie, jesli jest to uklad nie powinien byc zapowietrzony.
Odpowietrzanie
Jesli zapowietrzony do na odkreconym odpowietrzeniu dolewamy płyn pod sam korek tak jak by sie miał przelać /na unieruchomionym silniku/ aż płyn sam wycieknie odpowietrzeniem. Następnie trzeba odlać troche płyny by go nie było za dużo i zakręcamy, odpalamy auto włączamy ogrzewanie i mazna się przejechać, jak ogrzewanie zacznie działać, uzupełniamy płyn do stanu jeśli go brakuje i musi być ok. Jeśli orzewanie dalej nie ma to ponownie odkręcamy odpowietrzenie i lejemy do przelania /BMW róznych marek mam od ponad 10 lat i zawsze ten sposób działa/.
Pompa
Jesli już odpowietrzyliśmy i termostat jest ok to sprawdzamy pompe, odkręcamy korek chłodnicy i odpalamy auto. W górnej części chłodnicy jest otworek powrotny, nim powinien lecieć mały strymyk płynu, wiekszy po dodaniu gazu. Jesli go nie ma to pompa do wymiany.
Visco
Jesli jest obieg płynu, to chłodnica jest gorąca /dolny i górny wąż gorący/, tak jak było wyżej opisane, po dodaniu gazu do 2000 obr. będzie słychać "wichure"...
Tu jeszcze należy zaznaczyć że z układu chłodzenia nie może być wycieków, jeśli są to układ może sam się zapowietrzać i w następnie silnik zagrzewać. Jeśli nie jesteśmy pewni termostatu można go wyjąc i wrzucić do wrzątku i musi się otworzyć. Miałem taki przypadek ze termostat otwierał się tylko trochę, więc pozornie było ok. a tu nagle silnik zagrzany i woda wylatywała z układu.../ i tak se walczyłem z zapowietrzaniem układu a to termostat/
Jeśli po sprawdzeniu powyższych punktów brak efektu to zostają poważniejsze usterki....
Mam nadzieje że pomogłem....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 13:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: Bartoszyce
Jeśli wyleciał wąż to napewno zassał powietrza i masz zapowietrzony układ.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Sprawdzę to koledzy i dam wam znać później...

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 14:30 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 851
Lokalizacja: EBE
Moje BMW: E30 E30 E34
Kod silnika: M40B16 M40B18 M50B20
nie sprawdzaj tylko odpowietrzaj :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :D
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 13:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 372
Moje BMW: 728i Sport
Problem rozwiązany...
termostat był do wymiany....

_________________
***A State Of Trance***

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 69 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL