BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 17:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] BMW e46 320d 2000 rok awaria pompy wtryskowej
PostNapisane: 20 lipca 2009, 15:43 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WieruszĂłw
witam. moje objawy to szarpanie przy dodawaniu gaz na postoju przy 1500 obr/min, do 2000 obr/min auto jest troche zmulone i strasznie kopci. Spalanie jest dobre, bez problemu osiąga maks prędkość. mechanik stwierdził że zatarty jest jakiś tłoczek w pompie wtryskowej który powoduje że pod złym kątem wtryskiwane jest paliwo. powiedział mi ze naprawa bedzie kosztowac 2200zł. co o tym myslicie? powiedzial jeszcze ze jest ryzyko ze auto w koncu stanie i nie pojedzie. prosze o wasze opinie


Ostatnio edytowano 20 lipca 2009, 16:35 przez mezo1986, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lipca 2009, 16:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
To co powiedział mechanik może być prawdą.
W twoim aucie pracuje vp44 jest to pompa w której pada przestawiacz często przycierają się tłoczyska albo pierścień krzywkowy. I wtedy rozjeżdża się kąt początku wtrysku. Objawy mogą na to wskazywać .Regeneracja pompy zaczyna się od 2000zł.
Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lipca 2009, 19:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: WieruszĂłw
Powiedział dokładnie to co mówisz Krzysiek. Właśnie w tym roczniku zamontowali inną pompe i niestety dosyć awaryjną i droższą w naprawie. czyli konieczna będzie regeneracja pompy. powiedział mi 2200zl z 12 mies. gwarancja na piśmie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 21
Lokalizacja: Tarnogród
Moje BMW: E 46
taki sam problem mam :kwasny: i sie zastanawiam czy nie bedzie lepiej kupic nowej pąpy

_________________
http://change.menelgame.pl/change_please/3220906/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 13:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
nowa pompa 7.5tys z montażem w aso :)

_________________
Obrazek
Zobacz moją e46 344i V8 Project
Moje e30, magnes na laski


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 21
Lokalizacja: Tarnogród
Moje BMW: E 46
coo ? 7,5 tys nie mozliwe byłem niedawno u kolegi w warsztacie mowił ze dzwonił do bosha i mowił okolo 2,7 tys

_________________
http://change.menelgame.pl/change_please/3220906/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
2.7? dawaj biore każda ilość :rotfl: napewno jest regenerowana

dokładna cena pompy w aso

At injection pump part nr 13 51 7 787 562

cena z VAT: 6378.79 zł

żródło http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/S ... tion_pump/ :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 16:51 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
marcin1341 napisał(a):
2.7? dawaj biore każda ilość
a maja do TDS-a ????? :rotfl: :rotfl: :rotfl: jak tak to zapisuje dwie sztuki :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 18:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
kazio1919 napisał(a):
marcin1341 napisał(a):
2.7? dawaj biore każda ilość
a maja do TDS-a ????? :rotfl: :rotfl: :rotfl: jak tak to zapisuje dwie sztuki :)


TDS Pewnie tańsze :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wymiana pompy wryskowej e46 m47 vp44
PostNapisane: 9 sierpnia 2009, 20:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Witam, Widze ze koledzy zorientowani w temacie, Czeka mnie wymiana pompy, regeneracja juz nagrana a pompa jeszcze w aucie, czy ktoś wymontowywał na własną reke, auto oddaje do mechanika ale wole wiedzieć sam, bo mechanicy nie zawsze wiedzą co robią,
Wiem ze po ustawieniu GMP głównego puntu martwego(który nie wiem jak sie ustawia) , chyba świece sie wyjmuje zeby łatwiej kołem kręcić zamachowym które ustawiamy w pozycji GMP, wówczas klin pompy wtryskowej wskazuje ku górze i tak ma byc zamontowana pompa po powrocie. Pytanie czy rzeczywiscie da sie to zrobic bez demontażu rozrządu(łańcuch nie spadna tylko zostanie na prowadnicach http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... fg=25&hl=2) Pytanie jakim sposobem zablokować rozrząd i czy jest taka potrzeba, czy zebatka nie spada po wyjęciu wałka pompy????


jeśli ktoś zna odp prosze pisać

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 15:43 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
e-36m43/e-46m47 napisał(a):
chyba świece sie wyjmuje zeby łatwiej kołem kręcić zamachowym
:szok: :szok: :szok: :rotfl: :rotfl: to diesel nie benzyna

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 10:20 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: KoÂło
Sa osoby w Polsce ktore regeneruja pompy. Tylko taka rada ode mnie: Jezeli dasz pompe do sprawdzenia to pozniej popros o wykresy bo oni kazdego kasuja po 2000zl nawet jesli pompa jest sprawna!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 10:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: KoÂło
a co do rozrzadu to jest specjalny klin ktory wkreca sie w bloku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: .Przy wyjeciu pompy w GMP wyżłobienie klinu nie było u góry?
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Dzięki za rady.

Dziś pompa została wymontowana w jednym z lepszych warsztatów, znają sie na rzeczy wiec jestem spokojny. Koło zostało zablokowane w martwym punkcie (znaki na kole i bloku których nie sposób nie zauważyć) Jedna rzecz mnie tylko zastanawia... Pompa BOSCH VP44 przystosowana do koła zębatego z klinem, jak późnej sprawdziłem na schematach i w rzeczywistości ..nie ma klina.....na zebatce również , zaś w momencie GMP wyżłobienie klinu spoczywało ukośnie do dołu.... a spodziewałem sie ze bedzie ku górze.... dziwne.

Pompą zajmie sie BOSCH SERVICE

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2009, 13:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2555
Lokalizacja: Warszawa (Wola)
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52
klepek_1990 napisał(a):
Sa osoby w Polsce ktore regeneruja pompy. Tylko taka rada ode mnie: Jezeli dasz pompe do sprawdzenia to pozniej popros o wykresy bo oni kazdego kasuja po 2000zl nawet jesli pompa jest sprawna!!


i przeważnie regeneracja takich o to magików to nic innego jak naprawa elektroniki ktora pada przy zatarciu sie pompy. A naprawa elektroniki polega na wlutowaniu mocniejszego tranzystora niż seryjny, który sie tak szybko nieprzepala :) koszt tranzystora ok 2zł... na dowód, kiedys chciałem regenerować taka pompe u jakiegoś gościa chyba z józefowa objawem był spadek mocy tak stwierdizło ASO ze to pompa. gdy to powiedziałem gościowi to powiedział mi, że takich rzeczy sie niepodejmuje on naprawia gdy pompa wogole niedziala. I że będize lepiej gwarancji mi nieda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: GMP ???
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 15:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Nie daje mi to spokoju . Nie jestem mechanikiem ale z tego co reflektuje jeden obrót kołem zamachowym to jeden pełny suw(spreżanie-rozprężanie) , na kole i ściance są znaki GMP -czy na korbowodzie koła zamachowego jest klin?? Nie moge zrozumieć dlaczego po zablokowaniu w takiej pozycji klin pompy (miejsce na klin) nie wskazywał godz12/13ej? Upewnijcie mnie ze ustawienie tych znakować na kole zamachowym daje 100% GMP pierwszego tłoka... ktos zasugerował ze to moze byc GMP 4 tłoka...o co come on?

Pompa była wczesniej naprawiana, czy to mozliwe ze ktoś ja złozył z przekręconym wałkiem o 90stopni, czy to mozliwe???

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 22:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: KoÂło
W tym warsztacie na pewno maja sprzet do ustawiania pompy wiec jesli zle jest ustawiona to oni sobie dadza radę. A i jeszcze jest sprawa tego typu, ze mozesz miec wyciegniety lekko lancuszek i nie bedzie wskazywal on godz 12.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 10:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
dzieki, byłem w warsztacie i sie uspokoiłem, chłopaki wiedza co robić, nie wyciagali pompy przy GMP żebym szybciej mógł ja wysłać do serwisu , a wstawianie naprawionej to nie jest dla nich nowa sprawa.Pompa przyjdzie we wtorek zblokowana z ustawionym katem zapłonu. pozdr

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Mój pierwszy raz ...czyli po wymianie pompy wtryskowej...:p
PostNapisane: 6 września 2009, 15:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 43
Posty: 424
Lokalizacja: Świnoujście
Moje BMW: E91 LCI
Kod silnika: M47N
Witam

W pierszej kolejności polecam wszystkim:

BOSCH SERVICE WOLIŃSKI GRZEGORZ TEL (81)581 07 81

natomiast zdecydowanie NIE polecam żadnego warsztatu w Świnoujściu który twierdzi że jest w stanie wymienić pompę wtryskową !!! Pełna amatorszczyzna !!!!

Po wymianie pompy w w/w "warsztacie" kąt zapłonu ustawiony został na (-1) stopnia
Autko odpalało po 20 sekundach chechłania, tzw. mechanik stwierdził ze wszystko zrobił prawidłowo, a trudne odpalanie to wynik zapowietrzania sie silnika!!! amator!!!

Pomogli w Szczecinie: adres Szosa Stargardzka 61 /Na terenie komisu AutoTu/!!!



Zwykły warsztat, zwykli mechanicy ale z dobrym kompem który od razu pokazał co boli moją betkę:) Za wyjęcie i prawidłowe założenie pompy zapłaciłem 1/3 tego co u naciągacza w Swinoujściu.

Autko pali na dotyk!!!

A tak na marginesie ...teraz byłbym w stanie zrobic to samemu w 2godziny

Pozdrawiam

_________________
ToMaSz BMW e91 318 LCI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] BMW e46 320d 2000 rok awaria pompy wtryskowej
PostNapisane: 12 stycznia 2010, 22:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Moje BMW: E46 320d
Koledzy orientujecie jaki powinien byc kat pompy wtryskowej ,u mnie na wolnych obrotach komputer pokazuje -1.35?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL