BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E-39] 2,5 170km , zamiana gazu z II gen na IV generacjie...
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 15:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Witam, prawie juz podjęłem decyzje o wymianie moje instalki a IV generacje... juz mam dosc takiego spalania wysokiego i do tego jeszcze potworna utrata mocy... średnio pali mi w trasie 12-14 litrów a po miescie ok 15-18a ostatnio po przejechaniu w korkach i na klime po warszawie 96km zatankowałem 22 litry gazu na sheel... dość tego..

Odwiedziłem 3 gazowników cieszących sie dobra opinią w piasecznie i tak : tylko jeden powiedzil mi ze cokolwiek z tym popróbuje zrobic, jakos wyregulowac i wyrzuci jaki mechanizm krokowy czy jakos tak...generalnie kazdy zaleca mi wymiane na sekwencjie...i tak pierwszy - podzespoły KM 2200
drugi reduktor KM wtryski Valtek 2100
trzeci wszystko KM 2400 sam jeździ 4.0 bmw X5 i najbardziej rozsądnie mowił.., zakładał pomoc takie cus do 5.0 v12-tki i mówi ze mniej pali w miescie niz moje 2,5 :zly:

gwarantuja spalanie w miescie 13 litrów do max15 a trasa to spokojnie 10-11...

do tego ma wieczne ryzyko ze jak strzeli mi gazem to przepływka i wiele innych rzeczy do wymiany...dokładnie nie wiem co..może wiecie jakie są koszty i co bedzie do roboty przy taki strzale gazu?

jeszcze jedno mam pytanko, ostatnio mi cos nie rowno chodzi po odpaleniu, zarówno na gazie jak i na benz...co moze byc przyczyną?

koledzy poradźcie mi ewentualnie co i jak dobrac, ewentualnie jakie jeszcze plusy przemawiają za wymiana instalki na IV generacje, bo te ponad 2 tysie to przy spalaniu niższym o 2-4 litry będą sie zwracały bardzo długo....choć potwornie mi szkoda tego autka i utratą mocy..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E-39] 2,5 170km , zamiana gazu z II gen na IV generacji
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
eddi83 napisał(a):
drugi reduktor KM wtryski Valtek 2100


Tego bym kolego z biegu skreślił za samo proponowanie valteków, które bardzo szybko odmawiają współpracy, wymagają regeneracji - dziadostwo.
KM? Ja nie wiem co to jest, może ktoś rozjaśni?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
jurexxx napisał(a):
KM? Ja nie wiem co to jest, może ktoś rozjaśni?


nie znma sie dobrze na tym , ale pisze tak jak oni mówili...KM czy K&M dokładnie nie wiem...a o valtekach juz wczesniej czytałem , i tez wynikało z tego ze sa słabe, choc każdy uważa inaczej ten gazownik powiedzial ze sa dobre, i ich regeneracja jest stosunkowo niedroga...jakie jest wasze zdanie...

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:46 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Może mówił KME? Jeśli tak to też zależy od komponentów... A co do tych nieszczęsnych wtrysków "valtek", nie warto się w to pchać, ja jutro swoją gazuje, i wsadzam wtryski magic jeta, są ciut droższe, ale będą o niebo lepsze od tego czegoś co naśladuje wtryskiwacze gazowe. :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
jurexxx napisał(a):
Może mówił KME?

bardzo prawopodobnie ze własnie tak powiedzieli... i zarówno regulator jak i wtryski mowł jeden ze te KME bedzie wkładał, i cos mówił o jakimś silver..ale nie wiem czego to sie tyczyło... a jak mu powiedziłem o magic jet, bo o nich juz czytałem to powiedzial ze są dobre ale drogie i szybko trzeba regenerowac czy jakos tak...

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
eddi83 napisał(a):
bardzo prawopodobnie ze własnie tak powiedzieli... i zarówno regulator jak i wtryski mowł jeden ze te KME bedzie wkładał, i cos mówił o jakimś silver..ale nie wiem czego to sie tyczyło... a jak mu powiedziłem o magic jet, bo o nich juz czytałem to powiedzial ze są dobre ale drogie i szybko trzeba regenerowac czy jakos tak...


Kupujesz kota w worku, nie wiesz dokładnie co, to co doradzają gaziarze będzie chodziło. Teraz pytanie: jak długo i jak dobrze. Dowiedz się więcej o tym co chcesz kupić :wstyd:
Polecam lekturę: lpg-forum.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
jurexxx, dziekuje za podpowiedzi. ktoś ma inne spostrzeżenia? sugestie?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 10:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Tak jak polecałem innym:
Centralka KME Diego G3
Reduktor KME Gold Turbo (choć do 523 to i Silver wystarczy, ale Gold stabilniejszy)
Wtryski Magic Jet

Dobry gazownik też się znajedzie, ale k. Ostrowii, zakładałem tam ja i kilka innych osób z forum, mają podobny zestaw.

Z ekonomicznego punktu widzenia zmiana z II i IV generacji nie ma sensu, natomiast jeżeli chodzi o kwestie techniczne to II w tym samochodzie to jakieś nieporozumienie.
Ja bym zmienił na IV generację, zresztą byłem w takiej sytujacji kiedyś i też prezrabiałem na sekwencję.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 11:15 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
eddi83, Spalanie spalaniem :] ale jak sobie policzysz uszkodzony kolektor, przeplywke i obudowe filtra po ewentualnym wystrzale to chyba szybko ci sie zwroci te 2 tysie :) nie sadzisz?

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 18:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Hubal39 napisał(a):
eddi83, Spalanie spalaniem :] ale jak sobie policzysz uszkodzony kolektor, przeplywke i obudowe filtra po ewentualnym wystrzale to chyba szybko ci sie zwroci te 2 tysie :) nie sadzisz?


no własnie, nie wiem jaki to koszt ale pewnie nie mały, ktoś wie ile bymnie..odpukać ..to kosztowało.?

Kyokushin napisał(a):
Tak jak polecałem innym:
Centralka KME Diego G3
Reduktor KME Gold Turbo (choć do 523 to i Silver wystarczy, ale Gold stabilniejszy)
Wtryski Magic Jet


i taki zestaw by mnie własnie satysfakcjonował, tylko ile za niego zawołają?
jedyny problem to
Kyokushin napisał(a):
Dobry gazownik też się znajedzie, ale k. Ostrowii
troche daleko ale pomyśle, może ci w piasecznie taki zestaw ogarną....

a jeden z nich mówił ze ten reduktor to mi wystarczy silver bo gold lepszy ale dużo droższy..prawda to? bo jak nie wielka różnica to wole lepszy..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Cytuj:
a jeden z nich mówił ze ten reduktor to mi wystarczy silver bo gold lepszy ale dużo droższy..prawda to? bo jak nie wielka różnica to wole lepszy..


Pewnie koło 100 pln różnicy.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Cytuj:
Pewnie koło 100 pln różnicy.

to nie tak dużo, a różnica jest na korzyść?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Czesci nowe z ASO motor M52TU:
- kolektor ssacy 2300 zl
- obudowa filtra powietrza 900 zl
- przeplywomierz 1500 zl
Co daje nam 4700 zl, dobre zamienniki lub dobre uzywki to polowa tych kosztow :)
Moim zdaniem to zbyt dlugo sie nie zastanawiaj, bo moze byc :szok: a i tak bedziesz musial zmienic instalacje.Kto wogole mial pomysl na II generacje LPG :mur:

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Hubal39 napisał(a):
Kto wogole mial pomysl na II generacje LPG

poprzednia właścicielka....55 lat;/

dzięki za podanie cen, kilkam +

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 21:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 192
Lokalizacja: Wielkopolska
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25TU
Dzieki :) Zrob porzadek z tym LPG bo szkoda motoru :kwasny: fajny silniczek i wdzieczny jak sie o niego nalezycie dba :)a masz ladna Buńkę

_________________
Radość z jazdy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 21:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Hubal39 napisał(a):
a masz ladna Buńkę

dzieki, ale na fotogalerie to sie zdecyduje ja porobie porządek z tą gazownia;;

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 22:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
eddi83 napisał(a):
i taki zestaw by mnie własnie satysfakcjonował, tylko ile za niego zawołają?


3k

eddi83 napisał(a):
troche daleko ale pomyśle, może ci w piasecznie taki zestaw ogarną....


ja nie ryzykowałem jak kto ogarnie, po tym jak widziałem jak ma Kucharz i Biały - tez tak chciałem i od razu pojechałem do ostrowii. Dobrze się jedzie, prawie cały czas ekspresówka, 40 min i na miejscu.
U mnie jest tak że LPG w ogóle nie widać a solidność założenia 10/10.

eddi83 napisał(a):
a jeden z nich mówił ze ten reduktor to mi wystarczy silver bo gold lepszy ale dużo droższy..prawda to? bo jak nie wielka różnica to wole lepszy..


100 pln. warto dołożyć. przy kwocie 3k to nic.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 12:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
Cytuj:
100 pln. warto dołożyć. przy kwocie 3k to nic.


dokładnie tak zrobie, przepisze twoją propozycje i zapytam jakie cany mi oni zaproponuja i zadzwonie do twojego speca z ostrowi.. i zobaczymy co i jak..

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 12:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
Ja wczoraj miałem montaż. Zaczynam żałować, że nie pojechałem do kogoś polecanego. W poniedziałek jadę na poprawki :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 10:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 140
Lokalizacja: Żagań
Moje BMW: e39
Kod silnika: 530i
jurexxx napisał(a):
Zaczynam żałować, że nie pojechałem do kogoś polecanego


co sie stało ,czego sie wystrzegać i na co zwracac uwage?

_________________
pierwsza w Âżyciu BMW , 523i 170km czarniutka, kremowe skĂłry i felunie 18ki.... Âśliczna
druga 530i 2002 231km granatowa, kremowe skóry , fulas


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL