BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 04:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Nowy na forum i parę pytań:)
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e 46
Witam serdecznie. Wczoraj nabyłem bmw e-46(czy jestem zadowolony?? czas pokaże). 320 D

I teraz pasowało by wymienić olej: Czy motul będzie dobry?Bo czytałem o olejach na tym forum ale chodzi mi o opinie a nie kto jaki ma. Brat ma A3 i zalał Motulem wczesniej miał Mobila 10W40. I teraz na Motulu lepiej mu chodzi, ciszej dlatego chciałbym wiedzieć bmw też dobrze zniesie ten olej. Żeby wymienić wszystkie filtry to muszę pościągać obudowy?? Ile oleju wchodzi??

Jaka jest zasada działania turbiny?? Naciskam gaz i turbina po chwili się załącza czy powinna od razu. Gdzie mogę znaleść cos o ogólnej eksploatacji diesla bo jest to mój pierwszy takto zawsze była benzyna i chce żeby wszystko było oki. Albo może jakieś porady....


Pozdrawiam wszystkich....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to moze ja zaczne od zasady działania turbiny :P no więc turbina działa od około 2 tys obrotów niemalze odrazu najlepszy efekt jest gdy przy 2.5 tys wcisniesz gwałtownie pedał gazu i gwałtownie odpuścisz i potem na 3/4 :) minusy ponizej 2 tys obrotów masz coś takiego jak turbo dziura czyli auta przy mocniejszym wciśnieciu zamula :) Ot i tyle ode mnie :hyhy:

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
U mnie w 320d 136KM nie czuje zadnej turbo dziury, od ok. 1600-1700 obr. zaczyna ciagnac bardzo ladnie az do konca. Jezdze na oleju Mobil1 0W 40 turbo diesel i jestem nawet zadowolony ale tez slyszalem ze Motul, Valvoline, Liqui Molly sa olejami bardzo dobrymi i ludzie zachwalaja je na forum, Oleju wchodzi mi ok. 4,5 litra i na bagnecie jest rowno miedzy min. a max. Jesli masz ten sam silnik co ja to filtr oleju i paliwa masz pod maska na wierzchu, wystarczy odkrecic plastikowe wieczka kluczem, filtr kabinowy masz przy podszybiu a zeby dostac sie do filtra powietrza to musisz odkecic osłone silnika a zeby ja odkrecic to najpierw musisz zdemontowac całą obudowe filtra kabinowego zeby dostac sie do jednej srubki ktora trzyma osłone silnika.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 45
Posty: 476
Lokalizacja: Sosnowiec
Moje BMW: w trakcie zakupu
Nie znam pojęcia turbodziury :super:
A diselka docenisz przy każdej okazji tankowania :hurra:
Tylko trzeba o niego troche zadbać..... :cwaniak:

_________________
Nie bądż cieć, kup R6...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e 46
No dzięki wielkie za szybkie odpowiedzi. A powiedzcie mi jeszcze jak rozebrać albo może jest inny sposób na parującą od wewnątrz prawą lampe....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 21:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
to problem gąbek które tam sa ale to chyba 90% e46 ma tą przypadłość :/

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 21:10 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 52
Posty: 59
Lokalizacja: Małopolska
Moje BMW: E90
Kod silnika: N47D20A
witam :( mam pare pytan odnosnie wymiany oleju w e46 2003

_________________
zibi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 10:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 23
Moje BMW: e 46
Ale da się jakoś tą lampe zrobić??Rozebrać klosz i kaimś silikonem albo coś?

*Jeszcze dwa problemy:
- Jak otworze samochód z pilota to tylnej klapy nie otwiera... I bez różnicy czy zamek na klapie jest w pozycji pionowej czy poziomej...Nie mogę otworzyć tym przyciskiem co jest na klapie... Tylko mogę otworzyc z pilota jak przytrzymam guzik otwarcia bagażnika.

-Następny to coś mi trzeszczy jak otwieram prawą szybę....I chyba rozebrał bym to sam ale jest w tym boczku airbag i nie wiem czy czegoś nie popsuję....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 10:47 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Jesli chcesz rozebrac lampe to wystarczy zdemontowac klosz ktory siedzi na zatrzaskach co widac od gory ale to zalatwi problem na chwile, od tylu sa w lampie dwa odpowietrzniki i moze z nimi cos nie tak. Jesli chodzi o zamek to moze jakis kabelek od tego przycisku w klapie sie przetarl lub sam przycisk jest uszkodzony. Trzeszczenie szyb w E46 to tez dosyc czesta pzypadlosc i ludzie smaruja uszczelki jakimis preparatami (sporo na ten temat na forum)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 08:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Przeczytałeś ściągawkę jak formułować tytuły?
polecam lekturę http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=23030

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 08:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Co do olejow to ja po wnikliwej lekturze forum przesiadam sie na syntetyk valvoline- z olejow wysokiej jakosci jest chyba najtanszy. Od motula pewnie bedzie hamulcowy chyba ze znajde cos tanszego a rownie dobrego. Po Twoich pytaniach wnioskuje ze slabo znasz sie na mechanice wiec takie wymiany czasem warto zlecic taniemu warsztatowi szybkiej obslugi. Znizki ktore taki warsztat dostaje przy zakupie czesci czasem sa rowne jego zarobkowi za wymiane tychze. Efekt jest taki ze robiac sam nie zaoszczedzisz a pobrudzisz sie :P

PS. Ja wymieniam sam ale tylko i wylacznie dlatego ze lubie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL