BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lipca 2009, 11:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Vermilion napisał(a):
Co dla Ciebie jest wazne, to to aby filtr mial dostep do jak najwiekszej ilosci zimnego powietrza
ok to juz jest jasne pytanie tylko czy zalozyc filtr bezposednio na przeplywke i doprowadzic zimne poietrze w tamto mijce odizolowujac storzek od silnika(tak mam teraz) czy lepiej wyciagnac caly filtr gdzies do przodu(np przez lampe :luka: ) i poloczyc go z przeplywka zlaczkami?


pobawie sie troche tym doldotem jak nic nie wyjdzie to zaloze ori puche i tyle :znudzony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 12:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
moje spostzrezenia po zalozeniu stozka bezposrednio na przeplywke. oczywiscie odizolowalem stozek od reszty silnia(wyprofilowalem blaszke) zimne powietzre czerpane bylo z tego same go miejsca co ori filtr.

i tak stozek nie dal mi nic dobrego tj silnik M52b20 lekko zamulil sie z dolu, gora zostala taka jak byla, poza fajnym dzwiekiem wydobywajacym sie z pod maski nic dobrego on nie przyniusl :znudzony: a szkoda bo fajnie wyglada pod macha i dzwiek jest bardzo fajny :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 12:18 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
moje spostzrezenia po zalozeniu stozka bezposrednio na przeplywke. oczywiscie odizolowalem stozek od reszty silnia(wyprofilowalem blaszke) zimne powietzre czerpane bylo z tego same go miejsca co ori filtr.(brak miejsca)

i tak stozek nie dal mi nic dobrego tj silnik M52b20 lekko zamulil sie z dolu, gora zostala taka jak byla, poza fajnym dzwiekiem wydobywajacym sie z pod maski nic dobrego on nie przyniusl :znudzony: a szkoda bo fajnie wyglada pod macha i dzwiek jest bardzo fajny :looka:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 30 lipca 2009, 14:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Ja popieram przedmówcę. Zakładam gabkową wkładkę i do tego taki szeroki łapacz powietrza od kolegi grzecha z nerek jaki był dostępny kiedyś na e-bay.
I myślę że to bedzie najrozsądniejsze rozwiązanie, zgodzę się że dzwięk z tego filterka extra ale tak jak kolega wcześniej powiedział efekt zamulenia u siebie w M52B28 tez zauważyłem z dołu a w wyższej partii bez zmiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lipca 2009, 21:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Ja nadal obstaję przy tym, że bardzo jestem zadowolony z rezultatów, odczuwam zauważalną poprawę dynamiki w całym zakresie obrotów i do tego ten dźwięk:) ostatnio dałem się mojemu kumplowi przejechac a ja stałem na ulicy i wsłuchiwałem się w dźwięk dobiegający spod maski i jest naprawdę super, napewno nie wrócę do oryginału chyba że koledze sabbathowi wyjdzie jakiś astronomiczny przyrost mocy po tej wkładce wtedy to co innego :)

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 18:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam ponownie ;)
załozyłem właśnie taki wlocik i jestem mega zadowolony, ori pucha naprawde zimna i teraz po powrocie z urlopu zakładam jeszcze sportową wkładke gąbkowa oczywiscie ITG. A dalej jazda na hamownie. Wlocik na dojściu do plastików uszczelniłem jeszcze silikonem także powstał idealny łapacz powietrza.

A tak oto wyglada ten wlot na autku:
Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 sierpnia 2009, 22:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
To ja jeszcze aby potwierdzic słowa kolegi Sabbath że efekt jest zauważalny zamieszczam wykresik z hamowni bmw m3 w amerykańskiej wersji, że łapacz rzeczywiście działa, to właśnie ten wykres był dla mnie inspiracją do wykonania takiego wynalazku najpierw dla siebie a potem dla kolegi :)

Obrazek

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 sierpnia 2009, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
sabbath - jak to bo ja juz nic nie rozumiem - dopiero co zalozyles stozek ITG , a juz go chcesz wyrzucac i montowac wkladke ITG w ori puszke ? :niepewny: Byles na hamowni po montazu stozka ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Witam, nie byłem na hamowni na stoku ITG, ale tak jak napisałem nie zauważyłem poza świetnym odgłosem nic pozytywnego więc nie jechałem zchamować auta. Wręcz zauważyłem że autko zaczeło być z dołu zamulone troszkę a podczas redukcji na niższy bieg i wyprzedzania potrzebowało więcej czasu tak jakby na "przetrawienie" większej dawki zassanego powietrza.
Ale jestem bardzo zadowolony z wlotu powietrza i ori puszka jest dużo chłodniejsza jak w standardzie więc j ak tylko wróce z urlopu to zamawiam wkładkę gabkową ITG i na hamownię skoczę. Wierzę że chociaż te kilka Nm przybędzie, a jeśli nie to chociaż głos się poprawi ale nie pogorszy wyników jaqk stożek bo na nim odczułem pogorszenie.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 sierpnia 2009, 22:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Co wy wiecie od dobrych dolotach :cwaniak:

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 10:08 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Sabbath ja bym na twoim miejscu jeszcze potestował ten stożek ja w tym momencie doprowadziłem dodatkowy wlot powietrza z wlotów na tarcze i nie zauważam żadnego opóźnienia na dodanie gazu a mało prawdopodobne jest żeby w tych samych silnikach przy tym samym stożku i tym samym montażu wyniki były różne, ja winy u ciebie upatruję w połączeniu aluminiowej rurki z oryginalną dochodzącą do przepustnicy u mnie ze względu na brak miejsca i koniecznośc przycięcia kolanka powierzchnia łuku nie jest idealnie gładka ogól nie pozostawia wiele do życzenia ;) Byc może dostaje się u ciebie gdzieś lewe powietrze?!Dlatego teraz będę to spawał z nierdzewki żeby wszystko było już tak jak byc powinno.

Bobby_Valentino jak coś ciekawego możesz dodac do tematu to pisz ja jestem otwarty na wszelkie rady i uwagi.
pozdrawiam

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1922
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Moje BMW: E92 335i, Z3 2,8 FL
Kod silnika: N54B30, M52TUB28
Stożka jeszcze nie sprzedałem także jak tylko będziesz miał tą rurkę to może pokuszę się na nią i jeszcze raz założę ten zestawik. Rury na doprowadzenie powietrza z wlotu na tacze są już skompletowane. Więc może faktycznie gdzieś lewe powietrze było zasysane, ale zobaczymy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sierpnia 2009, 17:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Narazie spróbuj poskładac na tym co jest jeszcze raz, zobaczysz jak bedzie, wiem po swoim przykładzie że nie jest to łatwe bo tam bardzo wąsko z miejscem to kolanko trzeba bardzo krótko przyciąc i może gdzieś tam idzie to lewe powietrze. Ja ostatnio trochę jeździłem po założeniu dodatkowego chłodzenia z tarcz i żadnych zmuleń nie zauważyłem a specjalnie na to zwracałem uwagę bo mówiłeś że u ciebie tak jest. Więc może szkoda to wszystko sprzedawac ze stratą.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 68
Lokalizacja: Pabianice
Moje BMW: e46 Ci , E30 - drift
Kod silnika: M52B28 , M50B20
Witam wszystkich!!
GRZECHU jak możesz to podeślij mi na pw cenę wykonania obudowy termicznej do filterka ITG. Ja u siebie aktualnie jestem na etapie swapu silnika z 2.0(4 cylindry) :( na 2.8 :D, ale myślę już o jakiś małych modyfikacjach w nowym serduchu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2009, 18:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
U mnie to wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Końcowy efekt:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 01:37 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Zaczyna sie robic OT ale moze i ja pokaze moj BMC CDA + customowy dolot w z3 z silnikiem M52TUB28 :

Doprowadzilem do bmc cda powietrze rura flex zza zderzaka, okazuje sie ze jednak da sie zmiescic i tunel do chlodzenia alternatora i dolot do filtra - trzeba tylko caly dolot przerobic i juz ;)

Obrazek

Uzylem lacznika SAMCO 80mm, lacznika aluminiowego z kroccem na przewod podcisnieniowy, oraz wezyka SAMCO 8mm do podcisnienia - calosc zakupiona na allegro . No i do tego sporo obejm ;).

Przy okazji wyczyscilem filtr bmc cda, producent zaleca czyscic go co 30 tys km, moj ma na karku dopiero ok 10 tys km ale i tak udalo mi sie wytrzepac z niego kilka gram piasku i nieco innych zanieczyszczen .

Obrazek

Obrazek

Okazalo sie ze orginalne kolanko laczace dolot z przepustnica jest spekane - na bawilem sie w klejenie czy inne drutowanie i wymienilem je na nowe .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widac wszystko weszlo "na zyletki" no ale weszlo i nic z niczym nie koliduje .


pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2009, 19:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
piotres, teraz ją zhamuj :)

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 00:25 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
wyszlo 194KM/262 Nm jak CDA bylo zamontowane do fabrycznego dolotu, z rura flex zza zderzaka , cos tak jak jest teraz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 08:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1551
Lokalizacja: Kozienice
Piotres to pogorszyło ci osiągi i to sporo. Prawie 20Nm poszło

_________________
Moja lalka E46
Zwiastun ///3ERFEST
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 września 2009, 15:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 471
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: e90
Kod silnika: N52B30
Trudno powiedziec czy przed montażem BMC trzymało serje, z tego co widziałem na paru wykresach 2.8 to z reguły brakuje około 20Nm u mnie było podobnie.

_________________
Obrazek

Nowe zdjęcia w galerii strona 3 viewtopic.php?f=6&t=95828&p=1133382#p1133382


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 192 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL