BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 00:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Problem z przyśpieszaniem
PostNapisane: 12 sierpnia 2009, 07:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
Witam, kumpel, który ma e30tke z silnikiem 2.0 z 89r ma problem z przyspieszaniem. Wygląda to tak, że podczas dodawania gazu na biegu jałowym autko bez problemów się wkręca do odcinki, natomiast gdy już jedzie normalnie i zaczyna przyśpieszać autko kręci się do 3tys coś tam przerwie obroty gwałtownie spadają do 2tys znowu wskakują na 3tys autko się rozpedza i podrodze (w skali obrotomierza) robi jeszcze tak z jeden albo dwa razy (przy 4 lub 5tys obr/min). Czasami temu problemowi towarzyszy jeszcze wystrzał z rury wydechowej, ale dodam też, że ten problem nie występuje za każdym razem, raz auto jedzie normalnie a raz zacznie tak właśnie przerywać. Czy ktoś wie co może się dziać??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 21:26 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
dzisiaj dokładniej przeanalizowalismy problem i okazalo sie, ze te szarpniecia wystepuja zawsze przy 5tys obr/min, doszlismy do wniosku, ze moze to byc wina przepustnicy. jak bedziemy wiedzieli co to jest na 100% to dam znac moze komus sie takie info przyda :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sierpnia 2009, 23:22 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Obadajcie przepływomierz, szczelność dolotu. Auto ma LPG?

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 17:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
maaaad napisał(a):
Obadajcie przepływomierz, szczelność dolotu. Auto ma LPG?


Autko nie ma LPG, to też sprawdzimy bo kumpel ma pooklejana gume od przeplywomierza wiec moze gdzies dostawac lewe powietrze :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 18:09 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Aaa... Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - kiedyś moje auto też zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, jak wróciłem do domu, wyjałem filtr powietrza i go przetrzepałem (sklep był już nieczynny, żeby kupić nowy). Jazda póbna - zdecydowana poprawa. Gdy następnego dnia kupiłem i założyłem nowy filtr - problem z szarpaniem ustąpił.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 485
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Moje BMW: e60
Kod silnika: M57/TU
maaaad napisał(a):
Aaa... Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - kiedyś moje auto też zaczęło szarpać przy przyspieszaniu, jak wróciłem do domu, wyjałem filtr powietrza i go przetrzepałem (sklep był już nieczynny, żeby kupić nowy). Jazda póbna - zdecydowana poprawa. Gdy następnego dnia kupiłem i założyłem nowy filtr - problem z szarpaniem ustąpił.


Kolega ma filtr stożkowy i jest w idealnym stanie :] A moze jeszcze filtr paliwa sprawdzic? i swiece? bo swiece ma na bank do wymiany


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 sierpnia 2009, 20:29 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
No to jak ma na bank do wymiany to niech wymieni :-D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 10:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: zagosciniec
filtr paliwa to podstawa bo moze sie zapychac miałem tak kiedys w swojej buni wszystko robiłem a po wymienieniu filtra paliwa przeszło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL