BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 czerwca 2025, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Monachium
Witam wszystkich z problemem przymulania.Mialem to samo i walczylem z tym od 2 lat ale ciagle zostawalo minimalne przymulenie pomiedzy 2300-2500 obrotow.Czyscilem wszystko co tu piszecie co zmiane oleju i nic to nie pomagalo,moze troche.I z biegiem czasu sie juz do tego przyzwyczailem.I 3 dni temu jechalem sobie i nagle auto przestalo reagowac mi na gaz czyli chodzil tylko na wolnych obrotach i dymil na czarno jak cholera.Okazalo sie ze ten katalizator co sie znajduje w polowie auta popekal i zatkal mi rure.Rozcialem go i wypierdzielilem wszystko co bylo w srodku.I uwierzcie mi ze jestem w szoku bo auto zapierdziela jak cholera. Zaczyna ciagnac od 1800 i ciagnie do konca bez zadnych przymulen.Wniosek jest taki ze tak zwana turbo dziura powodowana jest tym ze spaliny dlawia silnik przez ten katalizator.Moze lepiej wypieprzyc ten katalizator niz kupowac przeplywki i tym podobnie.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 18:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
U mnie tez tak jakby na zimnym lepiej, a na cieplym gorzej ale to minimalnie albo tylko sugestia. Caly czas nie mam informacji jakie parametry powinna miec przeplywka, ile jednostek na jalowym i le max przy przygazowce. Slyszalem ze przy 4tys obr/min moze nawet dochodzic do 400 jednostek, u mnie jest duzo mniej i sam juz nie wiem. Wec jak ktos wie to porsze o info.
U mnie objawy dalej takie same. Od 2600-2700 ciągnie jak szalony i to az do 3500 :zdziwko:
Powymieniam wężyki i sprawdzę jescze raz dolot, i po ogladam turbine.

Jak najlepiej sie dobrac do turbo od spodu auta , bo od strony maski to cieniutki dostep ledwo dlon da sie wsunac??? a co dopiero cos tam poruszac .
PZDR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2009, 21:16 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 866
Lokalizacja: Okolice Wąbrzeźna
Moje BMW: [e46] 320d
Kod silnika: m47
kiler napisał(a):
U mnie tez tak jakby na zimnym lepiej, a na cieplym gorzej ale to minimalnie albo tylko sugestia



wrrr u mnie dokaldnie jest to samo i na zimnym auto nie ma przymulen.powoli mam dosc szukania co dolega temu silnikowi.wyczytalem na forum ze problem moze lezec po stronie wtryskow , ktorys z nich poprostu leje i na zimnym auto jest w porzadku wkreca sie na obroty i ladnie sunie zas jesli sie rogrzeje jest bardziej zamulone i moga wystepowac turbodziury!ale nie wiem ile w tym prawdy!

_________________
Ona nie jedzie ona w miejscu stoi ale już wiem co ją boli :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 maja 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Monachium
maBMWrek napisał(a):
Kolego u mnie w mojej 320d 150 PS
Miałem to samo zmieniłem odmę i koniec z brakiem mocy
Odmę powinno sie zmieniać co 4 wymianę oleju to tak książkowo
ale to zależy jak jeździsz jak sie mocno daje w gar to na pewno szybciej sie zapycha odma

Na Inpie widać zapchaną odmę

witam .ja zmieniam odme co zmiane oleju i nie widze poprawy zeby cos sie polepszylo.pozdrawiam.Z tego co tu goscie wypisuja na forum to wypadaloby zmienic pól silnika :hyhy: to lepiej zmienie auto na 330D to na jakis czas nie bede wyczuwal zadnych przymulen.Mysle ze czlowiek szybko sie przyzwyczaja do auta i pozniej sam szuka sobie wydatkow.


Ostatnio edytowano 16 maja 2009, 21:16 przez jurek1974, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 maja 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Ja lada dzień biorę sie za wymianę wszystkich wezyków podcisnienia, filtr paliwa, powietrza. Zobaczymy czy cos to da. Ja mam cos takiego jak opisal Burner, ale nie wiem czy mozna to nazwac malym przymuleniem, skoro autko idzie do 2300-2400 dobrze a potem jakby nie bylo turbo, i wraca kop od 2700 i wciska ladnie.
U mnie to nie katalizator sciagalem podczas szukania przyczyny szarpania czyli na samym poczatku i nic to nie zmienilo.
P.S. Jak sprawdzic parametry pompy paliwa w baku ???da sie jakoś bez czarowania. I czy Carsoftem 6.1.4 sprawdze parametry przeplywki ???
No i ostatnie pytanie powtarzane przeze mnie juz chyba 3 raz, jakie parametry powinna miec sprawna przeplywka w m47n??? czy nikt tego nie wie ???
Co do wtryskow to z tego co pamietam to jeden mi troszeczke odbiega od reszty i ma 90% a reszta 94% wiec jak nowe :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 00:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
Zaraz wkleję opis sprawdzania przepływki


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 01:03 przez akwilas, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 00:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
http://fotoo.pl/zdjecia/files/2009-06/f469e272.bmp


Ostatnio edytowano 17 lipca 2009, 01:04 przez akwilas, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 czerwca 2009, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Ostrołęka
Moje BMW: 528iA '97 TOURING
Kod silnika: M52B28
Obrazek
Tu są opisane wartości przepływki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 22:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Dobra odgrzebuje trupka, bo problem jak się okazuje dalej jest aktualny. Mialem spokój ale to chyba przez to ze mało jeździłem, podłączyłem pod kompa i sie okazalo ze turbina przeładowuje i to masakrycznie 3.0 bara gdzie 2,480 to max.(wspomnę że auto było wirusowane na początku żywota i wszystko było ok) Po tym przeładowaniu nastepuje właczenie trybu awaryjnego i już autko nie jedzie- ekonomizer max do 10l i muł a nie BMW. Gzie szukać przyczyn przeladowania.???
Czytałem o zapieczonych prowadnicach itp. zastanawiam się czy w ogole sie za to brać i czy dam radę przy tej turbinie coś sam zrobić. Mechanik podłaczał się do wężyka od turbo jakimś przyządem ktore wytwarzało ciśnienie i stwierdził że cięgno czy coś tam(już nie pamiętam jak to nazwał) nie chodzi i trzeba turbinę wymieniac albo regenerować.
Oczywiście ceny samego demonatażu i sprawdzenia, a nie wspomne o regeneracji i robociźnie u niego sa masakryczne więc chciałem coś sam popatrzyć.
Nie mam wielkiej wiedzy o turbo ale jak to się mówi jak ktoś poprowadzi do celu to ja na pewno to zrobię i zapamiętam na przyszłość.
Podpowiecie coś ???
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 23:35 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 43
Posty: 1433
Lokalizacja: Krakow, UK
Moje BMW: G30 520d M-pakiet
Kod silnika: B47
Zamien miejscami zawory regulujace podcisnieniem tzn. ten z AGR przelorz tam gdzie jest sterujacy turbem i na odwrot, to sa te same zawory o tych samych numerach i w ten sposob dowiesz sie czy jest sprawny. Czyszczenie za wiele nie pomoze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 08:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Dobry pomysł, wyeliminujemy ewentualne defekty elektrozaworu, bo one są bliźniacze. Ale wątpię ze to wina zaworu bo tubo było sprawdzane z pominięciem zaworu, pisałem o tym wcześniej.
Ale na pewno spróbuję.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: Świebodzice, Wałbrzych, Świdnica
Moje BMW: 328i
Kod silnika: n20
Jak na razie wygląda że jest lepiej, przełożyłem zaworki i wyczyściłem cięgna gruszki sterujacej turbo czy jak to się tam nazywa. I teraz nie wiem co wpłyneło na poprawę. Narazie nie zdążyłem pojechać troszeczkę szybciej bo w mieście nie ma jak.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL