BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] DYFER w 318i - Przełożenie
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 08:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Podkarpackie
Witam wszystkich.
Potrzebna wiedza na temat nominalnego przełożenia dyferencjału w 318i.
Oczytalem sie, że aż oczy łzawią :) i tak naprawde nikt nie podał wiarygodnych konkretów.
Czy KTOŚ wie jak faktycznie być powinno?? - tak jak fabryka przykazała...
Będę wdzięczny za potwierdone faktami wypowiedzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 09:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
3.45 :) :)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 09:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Podkarpackie
No i pięknie! :) - o to mi chodziło! - Konkrety.
Punkcik już wędruje, powiedz tylko jeszcze jeśli wiesz i możesz,
większe przełożenie np .. 4,00 = większa moc a zarazem mniejszy v-max? - czy odwrotnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 09:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
Moc się nie zmieni jedynie odczucie kierowcy że auto jest mocniejsze , i jest tak jak napisałeś przy zmianie z 3,45 na 4,10 zyskasz na przyśpieszeniu ale stracisz na prędkości maksymalnej .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 09:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Podkarpackie
o to właśnie mi chodziło.
Nie chce dodawać sobie odczucia mocy a jedynie zwiększyć prędkość.
Jadąc np 120/h można mieć o np 200 obr/min mniej przez co i ciszej, i komfort elastyczności może wzrośnie a i spalanie choć nie narzekam może będzie jeszcze mniejsze (wkońcu obroty polecą w dół).
Patrzyłem własnie że 1,8 tds M41 chyba, ma 2,98.... To by chyba było dobre..... o ile totalnie go nie zamule, bo z 1,6m43 - 3,38 (chyba) różnicy żadnej nie zrobi....
Co sądzisz....??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
24424 napisał(a):
o to właśnie mi chodziło.
Nie chce dodawać sobie odczucia mocy a jedynie zwiększyć prędkość.
Jadąc np 120/h można mieć o np 200 obr/min mniej przez co i ciszej, i komfort elastyczności może wzrośnie a i spalanie choć nie narzekam może będzie jeszcze mniejsze (wkońcu obroty polecą w dół).

oj wydaje mi sie ze komfort elastycznosci zostanie zaburzony, tak samo spalanie raczej wzrosnie bo troszke dluzej bedziesz musial auto rozpedzac(deptac go gazie) do danej predkosci niz na orginalnym przelozeniu. No ale moze i faktycznie przy 120 bedzie ciszej :P :]

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 09:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Podkarpackie
Może i masz racje darosnk1985. Ale.... zależy jak dany ktoś wykorzystuje to auto, chodzi o styl tej jazdy. Ja tam nie szaleję bo i nie ma czym, tylko spokojna i przeciętna jazda. I tak, jak na ten silnik to nie jest on najgorszy (do normalnej jazdy) dlatego myślę że jakaś tam posiadana moc wystarczy w zupełności do rozpędzenia auta na takim przełożeniu. Ale istotnie, chcąc jeździć "żwawiej" napewno dało by się odczuć tą utratę momentu obrotowego silnika. Cały czas myślę tylko o zredukowaniu tego momentu bo jak uważam skrzynia ma raczej krótkie przełożenia i obniżenie momentu napewno uprzyjemniło by jazdę w trasie np. bo jednak E36 do najcichszych nie należy. Wiem wiem.... R6 napewno jest przyjemniejsza w słuchu ale... jaki mam taki pcham :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: Podkarpackie
Może i masz racje darosnk1985. Ale.... zależy jak dany ktoś wykorzystuje to auto, chodzi o styl tej jazdy. Ja tam nie szaleję bo i nie ma czym, tylko spokojna i przeciętna jazda. I tak, jak na ten silnik to nie jest on najgorszy (do normalnej jazdy) dlatego myślę że jakaś tam posiadana moc wystarczy w zupełności do rozpędzenia auta na takim przełożeniu. Ale istotnie, chcąc jeździć "żwawiej" napewno dało by się odczuć tą utratę momentu obrotowego silnika. Cały czas myślę tylko o zredukowaniu tego momentu bo jak uważam skrzynia ma raczej krótkie przełożenia i obniżenie momentu napewno uprzyjemniło by jazdę w trasie np. bo jednak E36 do najcichszych nie należy. Wiem wiem.... R6 napewno jest przyjemniejsza w słuchu ale... jaki mam taki pcham :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 12:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
NO skoro tak wolisz to ok jezeli nie bedziesz jej deptal zeby sie szybciej rozpedzala to spoko :) :) :) Życze dobrania odpowiedniego do potrzeb i Szerokiej Drogi :) :) :)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 14:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Z tym przełożeniem oryginalnym 3,45 to nie do końca się zgodzę ;)
To zależy od roku produkcji :)

Ja mam 3,38
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05

Ale to tak na marginesie :P

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL