BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 18:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 18:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Znowu mam problem...otoz podlaczylem sie pod konputer...i wyszly 2 bledy poduszek :/ pierwszy blad oczywiscie fotel pasazera i slynna mata w siedzeniu (z tym nie ma problemu, wlutuje sobie emulator) i drugi, ktorego znaczenia nie znam blad poduszki kierowcy, ktory brzmi:

resistor ZK0 ----> driver airbag

Error frequency : 1
Remain over limiting value

Co to dokladnie znaczy?Problem z jakims rezystorem?Mozna to jakos naprawic?Blad tasmy?Czy jak?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 19:51 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
:niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Âświetokrzyskie
zamiast wlutowywać emulator usuń oprogramowanie poduszki, wg mnie jest to lepszy. Mogę dokładniej opisać procedure jeśli nie wiesz o co chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 20:56 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
plutap napisał(a):
zamiast wlutowywać emulator usuń oprogramowanie poduszki, wg mnie jest to lepszy. Mogę dokładniej opisać procedure jeśli nie wiesz o co chodzi

Hmmm, ale czy w razie jakiegos odpukac wypadku poduszka wypali skoro nie ma oprogramowania? :niepewny: , jesli mozesz to opisz mi to na pw, zeby nie zasmiecac watku ;) Dziekuje :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 23:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem - nie sluchaj i nie drutuj -napraw auto -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 05:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ok, dziekuje za rady...ale co z bledem poduszki kierowcy...o to praktycznie o ten blad sie rozchodzi...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wyłączenie maty
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: Âświetokrzyskie
Program NCS Expert jest wraz z pakietem INPY. Po uruchomieniu programu:
File- load profil- expertmode
File- edit profil- hasło repxet pokazało się okienko,
wchodzimy do individualsierung i zaznaczamy ptaszek przy individualsierung activ.
(pokazane jest ot tutaj http://patrz.pl/filmy/ncs)

Teraz podłączasz kabelek do auta i kompa, włączasz zapłon, uruchamiasz NCS Expert, file load profil (ładujesz profil w którym zmienialiście individualsierung, u mnie jest to pierwszy profil na liście Expertmode). Teraz warto sprawdzić czy to na pewno ten profil więc File-edit profil-hasło repxet- zakładka individualsierung- i zobacz czy masz zaznaczone individualsierung activ.
Jeśli tak idziemy dalej:
Wciskasz VIN/ZCS/FA, następnie ZCS/FA f. ECU, teraz model samochodu, wyskoczą w ramce skróty ja wciskam EWS (akurat przez ten mi się łączy ale można również przez inne z tej listy, trzeba po prostu wypróbować który), następne back i powinieneś mieć aktywną opcję car&key memory.
Wciskasz car memory, zaznaczasz ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 i klikasz READ, po chwili klikasz na nicht_aktiv (z prawym okienku), następnie TAKEOVER, potem BROADCAST. Wyłączasz NCS Expert i zapłon. Mate należy fizycznie odłączyć tzn z tej czarnej kostki pod siedzeniem wyjąć białą wtyczkę z czterema kablami

W E38 jest pewnie dużo więcej opcji do kodowanie niż w mojej E46 także miłej zabawy. Niektóre funkcje mogę opisać co oznaczają


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 18:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Sorki ze odgrzewa kotleta, ale bylem w piatek u Adama w Osowie porobic pare pierdol i wyslo mi to samo co u Kisiela. Mianowicie mata i "rezystor" tyle ze po stronie pasazera. Ma ktos pojecie jak sie za to zabrac (nie wylaczac/oszukiwac itp) tylko ile taka wymiana kosztuje i gdzie zlokalizowac ten rezystor.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 22:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Kisiel24 napisał(a):
resistor ZK0 ----> driver airbag

Error frequency : 1
Remain over limiting value

Dopiero teraz zauwazylem ten temat.
Kisiel, jezeli jeszcze nic nie ruszyles w temacie airbaga kierowcy to proponuje usunac blad, pojezdzic troche (1-5dni) i sprawdzic ponownie.
Error frequency: 1 oznacza, ze blad pojawil sie tylko raz co moze swiadczyc o odpinaniu kierownicy, ruszeniu jakis kabli, przypadkowe zwarcie lub blad komputera.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 06:53 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
mongooes napisał(a):
Kisiel24 napisał(a):
resistor ZK0 ----> driver airbag

Error frequency : 1
Remain over limiting value

Dopiero teraz zauwazylem ten temat.
Kisiel, jezeli jeszcze nic nie ruszyles w temacie airbaga kierowcy to proponuje usunac blad, pojezdzic troche (1-5dni) i sprawdzic ponownie.
Error frequency: 1 oznacza, ze blad pojawil sie tylko raz co moze swiadczyc o odpinaniu kierownicy, ruszeniu jakis kabli, przypadkowe zwarcie lub blad komputera.

Jak bylem na kompie, kumpel mi go odrazu wykasowal...po 15 minutach podlaczylismy raz jeszcze kompa no i znowu te beldy wyskoczyly :/ tak wiec blad caly czas jest :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 19 czerwca 2010, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Orneta
Witam,

Przepraszam za odegrzanie ale może ktoś z kolegów poradził sobie z tym błędem, u mnie jest to samo,
a w sieci nie mogę znaleźć żadnej informacji.
screen błędu, błąd jest stały powraca po kasowaniu:
Obrazek

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyłączenie maty
PostNapisane: 13 grudnia 2010, 14:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Myszyniec / Olsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
plutap napisał(a):
Program NCS Expert jest wraz z pakietem INPY. Po uruchomieniu programu:
File- load profil- expertmode
File- edit profil- hasło repxet pokazało się okienko,
wchodzimy do individualsierung i zaznaczamy ptaszek przy individualsierung activ.
(pokazane jest ot tutaj http://patrz.pl/filmy/ncs)

Teraz podłączasz kabelek do auta i kompa, włączasz zapłon, uruchamiasz NCS Expert, file load profil (ładujesz profil w którym zmienialiście individualsierung, u mnie jest to pierwszy profil na liście Expertmode). Teraz warto sprawdzić czy to na pewno ten profil więc File-edit profil-hasło repxet- zakładka individualsierung- i zobacz czy masz zaznaczone individualsierung activ.
Jeśli tak idziemy dalej:
Wciskasz VIN/ZCS/FA, następnie ZCS/FA f. ECU, teraz model samochodu, wyskoczą w ramce skróty ja wciskam EWS (akurat przez ten mi się łączy ale można również przez inne z tej listy, trzeba po prostu wypróbować który), następne back i powinieneś mieć aktywną opcję car&key memory.
Wciskasz car memory, zaznaczasz ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 i klikasz READ, po chwili klikasz na nicht_aktiv (z prawym okienku), następnie TAKEOVER, potem BROADCAST. Wyłączasz NCS Expert i zapłon. Mate należy fizycznie odłączyć tzn z tej czarnej kostki pod siedzeniem wyjąć białą wtyczkę z czterema kablami

W E38 jest pewnie dużo więcej opcji do kodowanie niż w mojej E46 także miłej zabawy. Niektóre funkcje mogę opisać co oznaczają



Niestety nie mam opcji ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1... Nie wiem gdzie to zmienić skoro nie mam tej opcji robiąc to wg tej instrukcji. Może mi ktoś pomóc?

_________________
Przedni napęd jest dla dziewczynek... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: wyłączenie maty
PostNapisane: 19 grudnia 2010, 23:51 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 11
Lokalizacja: Suwałki
Moje BMW: e39 540iT/528iT
Kod silnika: M62B44/M52TUB28
kochi1988 napisał(a):
plutap napisał(a):
Program NCS Expert jest wraz z pakietem INPY. Po uruchomieniu programu:
File- load profil- expertmode
File- edit profil- hasło repxet pokazało się okienko,
wchodzimy do individualsierung i zaznaczamy ptaszek przy individualsierung activ.
(pokazane jest ot tutaj http://patrz.pl/filmy/ncs)

Teraz podłączasz kabelek do auta i kompa, włączasz zapłon, uruchamiasz NCS Expert, file load profil (ładujesz profil w którym zmienialiście individualsierung, u mnie jest to pierwszy profil na liście Expertmode). Teraz warto sprawdzić czy to na pewno ten profil więc File-edit profil-hasło repxet- zakładka individualsierung- i zobacz czy masz zaznaczone individualsierung activ.
Jeśli tak idziemy dalej:
Wciskasz VIN/ZCS/FA, następnie ZCS/FA f. ECU, teraz model samochodu, wyskoczą w ramce skróty ja wciskam EWS (akurat przez ten mi się łączy ale można również przez inne z tej listy, trzeba po prostu wypróbować który), następne back i powinieneś mieć aktywną opcję car&key memory.
Wciskasz car memory, zaznaczasz ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1 i klikasz READ, po chwili klikasz na nicht_aktiv (z prawym okienku), następnie TAKEOVER, potem BROADCAST. Wyłączasz NCS Expert i zapłon. Mate należy fizycznie odłączyć tzn z tej czarnej kostki pod siedzeniem wyjąć białą wtyczkę z czterema kablami

W E38 jest pewnie dużo więcej opcji do kodowanie niż w mojej E46 także miłej zabawy. Niektóre funkcje mogę opisać co oznaczają



Niestety nie mam opcji ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1... Nie wiem gdzie to zmienić skoro nie mam tej opcji robiąc to wg tej instrukcji. Może mi ktoś pomóc?


Ja dziś robiłem to u siebie. U mnie jest ta opcja, ale nie udało mi się przestawić na nicht_aktiv. Poradziłem sobie edytując plik FSW_PSW.trc/man.

Zmieniłem:
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv
na:
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht_aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht_aktiv

Powodzonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 10 maja 2011, 21:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 466
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moje BMW: E60 535d
Garaż: E46 320d (2001)
E46 330d (2004)
Witam
Jak będą zachowywać się poduchy po zmianie na "nicht_aktiv" ?
Przy kolizji wystrzelą wszystkie ? Tylko kierowcy i pasażera? Żadna ?

_________________
Sprzedana :( http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68366

Kupiona :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=142663


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 11 maja 2011, 08:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 15
Lokalizacja: Myszyniec / Olsztyn
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47N
Wystrzelą wszystkie. Myślę, że jest to lepsze rozwiązanie niż jak miałbyś pasażera a nie wystrzeliłaby poducha.

_________________
Przedni napęd jest dla dziewczynek... :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 18 czerwca 2011, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: e46 320i '98
Kod silnika: M52TU
Witam

Próbowałem dezaktywować matę u siebie w e46 1998 r. według powyższego opisu. Cały proces przeszedł bez problemów, jednak po zapisaniu zmian oprócz błędu maty pojawił się jeszcze błąd mówiący o tym, że zaprogramowana funkcja nie pasuje do wyposażenia mojego samochodu. Błędy oczywiście można wykasować, ale po chwili znów się pojawiają i oczywiście kontrolka od airbagów nadal świeci :/. Próbowałem również zrobić to poprzez edycję pliku MAN, ale chyba coś źle robię, ponieważ nie widzę żadnych zmian. Czy ktoś mógłby mi podesłać dokładną instrukcję, jak zrobić to za pomocą edycji pliku MAN lub podesłać jakieś inne sugestie? Z góry dzięki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 31 października 2011, 16:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Moje BMW: e46 330xd
Kod silnika: m57
Ponowie czy naprawe nikt nie wie co to jest za błąd
resistor ZK0 ----> driver airbag

Mam ten sam przypadek. Naprawiam spror BMW ale z tym spotykam się po raz pierwszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E38] Problem z poduszka kierowcy
PostNapisane: 11 listopada 2011, 16:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 7
Lokalizacja: Pszczyna
Moje BMW: e39 523i TOURING
Kod silnika: M52B25
Witam.
Podepnę się pod temat, otóż przy próbie przekodowania sterownika od airbagów (tak tak oczywiście nieszczęsna mata pasażera) wywala mi taki oto błąd

Obrazek


ncs skonfigurowany poprawnie, inne sterowniki już programowałem, wartości ze sterownika abg odczytuje poprawnie, ale przy próbie programowania pojawia się problem...

Ktoś może wie jak ten problem rozwiązać?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL