BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 11:17 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Panowie a tekst typu "Drgania są dlatego że koło dwumasowe jest źle wyważone" - to może być prawda?

Powiedzcie ogólnie co mam mu powiedzieć? Czytałem na forum że aby sprzęgło dobrze chodziło należy odpowietrzyć siłownik i pompę sprzęgła? To prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 11:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 159
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E90 2007r
Kod silnika: 320D 163PS
xtrextreme99 napisał(a):
Panowie a tekst typu "Drgania są dlatego że koło dwumasowe jest źle wyważone" - to może być prawda?


jak najbardziej możliwe, przy regenerowanym kole może tak być (zazwyczaj ja gdy kupuje regenrowane czesci, zlecam montaż zakladowi wykonujacemu regeneracje, wtedy nie moga sie wykrecic ze czesc jest uszkodona przsy montazu)

a co do odpowietrzenia silownika sprzęgła to mechanik powinien to zrobic po złożeniu sprzegła, a pompa żeby sie zapowietrzyła to nie bardzo bo plyn do sprzegla pobierany jest ze zbiorniczka płynu hamulcowego to żeby zapowietrzyc pompe sprzegla to zapowietrzyłyby sie także hamulce.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 12:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Ok to najpierw zadam mu pytanie czy siłownik odpowietrzył przed czy po założeniu sprzęgła. Bo z tego co piszecie wynika że mam źle odpowietrzony płyn sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 sierpnia 2009, 12:29 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
xtrextreme99 napisał(a):
Ok to najpierw zadam mu pytanie czy siłownik odpowietrzył przed czy po założeniu sprzęgła. Bo z tego co piszecie wynika że mam źle odpowietrzony płyn sprzęgła.

Kolego
według mnie nie powinieneś mu podpowiadać co on ma robić i zadawać pytań co i jak zostało zrobione
bo mechanik zawsze Cię skołuje
sprzęgło się ślizga autem trzęsie i tyle
mają to poprawić
według mnie założyli dwumas ze złomu i tyle


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 16:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Jutro przyjeżdża facet z komputerem i może coś wykaże dlaczego samochód nie ma mocy. Zastanawia mnie to czy przy wymianie sprzęgła jest możliwość aby jakoś odłączyć wanosa?

Panowie nie wiem już sam... Zaciągam ręczny wrzucam 3, puszczam raptownie sprzęgło - samochód lekko jak by chciał pojechać do przodu i zaraz gaśnie. Czy to się robi na zaciągniętym ręcznym?

Tak jak by przestało śmierdzieć sprzęgłem... Ale dalej mam wibracje na pedale...

No i ten dźwięk przy odpalaniu samochodu - czyli takie zgrzytanie - możliwe że to się wyrobi? To coś na rozruszniku?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 17:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
xtrextreme99 napisał(a):
No i ten dźwięk przy odpalaniu samochodu - czyli takie zgrzytanie - możliwe że to się wyrobi? To coś na rozruszniku?

owszem wyrobi się ale wtedy może już nie odpalić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 17:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
No to niezła klapa... mam już zamieszanie w głowie...

A może powie mi ktoś gdzie znajdują się wtyczki/czujniki vanosa? I czy dostanę się do nich bez podnośnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 17:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Vanos jest z przodu głowicy nr1
a nr2 to elektrozawór który steruje Vanosem
tam jest wtyczka która go zasila


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Ok dzięki ryszard ! Sam się tego nie podejmę , jutro przyjedzie facet z komputerem i może komp wykażę że coś nie jest podłączone.

Powiedzcie mi czy jest możliwość źle zamontować koło dwumasowe? Ktoś coś pisał że trzeba kleić itd?

Oraz odnośnie sprzęgła - czy siłownik od innego modelu za długi/za krótki może powodować te drgania na pedale sprzęgła i skrzyni gdy sprzęgło nie jest wciśnięte? Wystarczy że wcisnę je około 2cm i drgania ustępują...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego
wydaje mi się że metodą tych pytań nic nie ustalimy
oczywiście że zamontowanie innej części spowoduje złe działanie całego sprzęgła
ale to wszystko można stwierdzić po wyjęciu skrzyni i zweryfikowaniu części zamontowanych u Ciebie
jeżeli z różnych przyczyn nie możesz pojechać na reklamację
to niestety trzeba oddać auto do mechanika który zna BMW i naprawić je jeszcze raz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1801
Lokalizacja: polska
siem -popieram kolegow -jednak -powiem tak nie odbiera sie auta po naprawie jesli zle funkcjonuje . po drugie moze byc ze owe slawne kolo jest przyczyna drgan -rozne sa bowiem regeneracje -zebatka z rozrusznika i z wienca nie musza sie docierac -jesli tak jest to jest albo krzywo rozrusznik zamontowany lub owy wieniec do luftu-co do silownika to czasami tak jest ze podczas demontazu zle pociagniecie i zaczyna plyn leciec -tego bym sie nie czepial cala reszta -rozebrac -sprawdzic co i jak - wez z soba kogos kumatego a jak gosciu bedzie krecil jedz na inny warsztat - a wlasciwie montaz sprzegla jest tak prosty ze jak ktoas uwaznie rozbieral to i potrafi zlozyc -zadna filozofia -nawet ten kowal od kapsli da sobie swietnie rade -pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 10:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Ok koledzy dzięki za wszelkie odpowiedzi... Teraz jeszcze pytanie z całkiem innej beczki.

Samochód ma moc na zimnym silniku, na ciepłym znacznie słabnie... :/ Czy komputer wykaże co to może być?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 14:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 137
Lokalizacja: z nienacka
Moje BMW: E46 330Ci
Ok Panowie. Grzebałem 2h po forum i chyba znalazłem odpowiedź. Wklejam też cytat dla innych gdyby mieli podobny problem.

Wypowiedź użytkownika naszego forum robertbmw

Cytuj:
Nie jest to wina ani koła dwumasowego, ani skrzyni, czy też wysprzęglika itp.
Problem leży w samym docisku, a dokładniej w jego montażu.
Starsze dociski były zwykłe, tzn możnabyło je zakładać i montować bez żadnych dodatkowych operacji. Nowe dociski są już inne.
Nie wiem, czy zmieniałeś całe sprzęgło czy samą tarczę i trudno mi powiedzieć czy będziesz kojarzył o co chodzi.
Dociski nowego rozwiązania są z automatyczną regulacją siły dociskania co tym samym jest regulacją w przypadku zużywania się tarczy sprzęgłowej. Wyjmując docisk z opakowania jest on zblokowany na słoneczku specjalną blachą. Powoduje ona że słoneczko jest w pozycji wciśniętego sprzęgła. Docisk przykręca się do koła dwumasowego i tarcza wciąż jest luźna. Po jej wycentrowaniu zwalniasz blokadę słoneczka i docisk zaczyna wywierać nacisk na tarczę. Tak wygląda prawidłowy montaż docisku nowego typu.
Jeżeli zaś wymieniałeś samą tarczę i nie wiesz o jaką blokadę chodzi to całkiem możliwe że docisk został z powrotem założony bez cofnięcia specjalnych regulatorów na nim przed założeniem.
Nie mając tej blachy blokującej musisz na prasie wcisnąć słoneczko i cofnąć taką plastikową koronkę której widoczne są na przedniej części docisku trzy fragmenty. Pamiętaj aby podczas wywierania siły na słoneczku na prasie, cały docisk leżał na niej tak aby masywna otoczka która wywiera nacisk już na samą tarczę była swobodna, czyli zeprzyj docisk na prasie tylko na metalowej obudowie która przykręcana jest do koła dwumasowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL