BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 sierpnia 2009, 19:48 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Witam! Dzisiaj rozpędziłem auto do 200 celem sprawdzenia koła po naprawie i jak puściłem gaz to coś dość mocno szarpnęło i stuknęło. Od tej pory coś terkocze w tylnej części auta. Nie wiem co to bo nie mam jak sprawdzić. Jutro wjadę na kanał i zobaczę. Obstawiam dyfer lub łączniki na wale.
Teraz moje pytanie czy ktoś zmieniał już dyfer na szperę w podobnym aucie albo choć w automacie? U siebie nie mam szpery bo mam ASC+T a to się gryzie ze szperą ale tak sobie pomyślałem że jak to padł dyfer to może nowy wziąć ze szperą i odłączyć ASC+T...
Ktoś przerabiał już coś takiego???
Mój obecny dyfer 2.93 co w zamian ze szperą jakie przełożenie żeby nie zaszkodzić skrzyni??
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Orientujcie się czy od m5 szpera będzie pasować do mojego wozu? auto na kanale grucha wyjeta i musze kupic druga wolalbym ze szpera...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Pasować wg wszelkich znaków na niebie i ziemi będzie, tylko co z przełożeniem większość M5 ma 3.91 strasznie krótkie jak na 540 zdaje się. Wg realoem po '94 mosty w M5 były 3.23 ale skąd taki wsiąść? Może być ciężko.

Poszukałbym kontaktu do speców od szper może przełożyli by sam wkład szpery do zwykłego mostu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Pinczer napisał(a):
M5 były 3.23 ale skąd taki wsiąść? Może być ciężko

być może coś takiego na jutro bym miał... na pewno od m5 ale jeszcze nie znam przełożenia. jeśli by było3.23 to brać???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 18:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
3,23 będzie krótszy czyli lepsze przyspieszenia mniejsza prędkość maksymalna, no i większe zużycie paliwa.
ASC+T możesz zostawić, będzie się rzadziej wlączać.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
zapytaj może tutaj http://www.puz.com.pl/

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
zgadza się to wiem ale czy różnica w przełożeniu 0,30 tak aż wpłynie na obniżenie V-max i na zużycie paliwa???
ASC+T nie koliduje ze szperą? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:20 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Tutaj możesz sobie obliczyć ile spadnie V-max

http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html

Co do spalania to aż tak dużo jeździsz po trasach i tych paru kilometrów autostrad w naszym pięknym kraju w dodatku z dużymi prędkościami?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:38 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Pinczer napisał(a):
Tutaj możesz sobie obliczyć ile spadnie V-max

nie wiem gdzie co podstawic :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
eagle wpisujesz rozmiar opony klikasz żeby przeliczył - "calculate', wpisujesz przełożenia skrzyni i mostu, wybierasz bieg na jakim chcesz zmierzyć - w tym przypadku najwyższy, wpisujesz przy jakich obrotach ma mierzyć- wpisujesz odcinke, klikasz - "compute speed" i gotowe.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 309
Lokalizacja: WÂłocÂławek
Moje BMW: 330xi
Kod silnika: M54B30
Licząc prosto to jakieś 10%. Czyli jeśli np przy 6500 obr będziesz mial 250 km/h przy nowym dyfrze będzie to powiedzmy 225. Silnik móglby się wyżej wkręcić ale ograniczy go odcięcie. Zuycie paliwa nie wzrośnie o 10% bo przy dużych prędkościach jest milion rzeczy które mają wplyw na zużycie takie jak opór toczenia, opór powietrza itp.

ASC +T uaktywnia się jeśli wyczuwa różnicę w prędkości tylnych kół i odlącza napęd (wyczuwa poślizg) Jeśli będziesz mial szperęten poślizg będzie bardzo rzadki więc ASC będzie milo bardzo malo pracy. ASC wspolpracuje z czujnikami ABS.

_________________
Stop tandecie! Stop ró¿owym wdziankom:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2009, 20:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żary
Moje BMW: E34 i E36
Kod silnika: M60 i M50
Dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem i pomoc. Dla każdego po plusiku!!! ;)
jutro w wóz i za mostem...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 07:58 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
Panowie pytanie do znawców, bo ile tematów tyle różnych odpowiedzi :/ jaki konkretnie dyfer podejdzie do mojej 540? czy jest możliwość przełożenia flansz, półosiek z mojej do dyfra np z 525i? i czy wszystko będzie pasować P&P czy będę później cudować z zakupami?
mam możliwość zakupu szpery za śmieszne pieniądze z e34 525i touring o przełożeniu S3.23, ale nie wiem czy będzie wszystko pasować.
Obrazek

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 08:21 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
daj spokój taka szpera z 2,5 przemieli Ci sie w tydzień i będzisz stał jak pipa w trasie lub na skrzyżowaniu ze zmielonym dyfrem znajomek tak załatwił dyfer z M60B30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 17:08 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
z tego co udało mi się wyczytać na różnych forach Bmw to s3,23 była stosowana w 540i. Bez szpery szło przełożenie 2,93, a z właśnie taka jak na górze :/

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 17:38 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie chodzi o przełożenie tylko o wielkość i masywność szpery z 540i a 525i zrobisz jak zechcesz ale potem jak staniesz na środku krzyżówki bo chciałeś szybciej ruszyć to przypomnisz sobie że Ci to odradzałem ;) :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 17:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a czym się różni szpera od 525i od tej do 540i? słyszałem, że szpery różniły się tylko głową, duża i mała głowa.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 18:48 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no właśnie i ta duża przeżyje z M60B40 a mała nie :hyhy: ;) ale zawsze możesz sprawdzić sam tylko troche forsy szkoda


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 10 października 2013, 20:00 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
no to Krzychu pokaż mi jak szpera do 540i ma wyglądać, bo ja różnic nie widzę :P jakiej szpery mam szukać :?: :!: bo ja już zgłupiałem. Jak wygląda mała głowa, a jak wygląda duża głowa? :mur:

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Ostatnio edytowano 11 października 2013, 17:28 przez Wojt4S90, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] 540i V8 auto. 1993r. Zamiana dyfra na szpere!
PostNapisane: 11 października 2013, 07:57 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
nie mam zdjęć niestety ale kolega w 540i miał mała głowe i ja przemieliło w niecały miesiąc a na duzej ponad rok przelatał ... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL