BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] 98 oktanów czy 95???????
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 21:31 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e46 320
Kod silnika: M52B28
Witam chciałbym sie czymś podzielić i zarazem zapytać. Jeżdżę E 46 320i 150 koni do tej pory cały czas tankowałem benzynę 95 oktanów wychodząc z założenia że jest tańsze od 98 i ostatnio zatankowałem 98 która była droższa o jedyne 5 groszy od 95 i co nagle zauważyłem to dużo niższe zużycie paliwa,jeżdżąc do tej pory na 95 w mieście nie było mowy o zejściu poniżej 10 litrów /100km, zużycie wahało się pomiędzy 10,4-11 teraz po zalaniu paliwa 98 średnie zużycie na komputerze wskazuje mi od 8,9 - 9,5 litrów/100km nie mówiąc już o kulturze pracy silnika i o osiągach. Czekam na Wasze spostrzeżenia ..... Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 17 sierpnia 2009, 07:35 przez hehu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
Moim zdaniem tzw. "efekt placebo". Skoro silnik jest przystosowany do paliwa 95, to na 98 lepiej nie pojedzie.

Biorąc jednak pod uwagę w jakim kraju żyjemy, przy kupnie (no)PB98 mamy pewność, że ma te wymagane 95 oktanów jakie zaleca producent :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 21:55 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
MaRio-sKaTe napisał(a):
Skoro silnik jest przystosowany do paliwa 95, to na 98 lepiej nie pojedzie.

Dokładnie.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Brzeg
Moje BMW: e46 320
Kod silnika: M52B28
O efekcie placebo nie można tu mówić bo na komputer w aucie ,efekt placebo nie ma żadnego wpływu a ponadto te silniki są przystosowane do paliw o liczbie oktanowej od 91-98. To jest dokładny cytat z książki serwisowej Bmw - " silnik ma regulację przeciwstukową, można więc tankować benzynę o różnej liczbie oktanowej ,silnik tego samochodu Bmw jest zaprojektowany na benzynę super plus 98 pozwala ona na znamionowe osiągi jazdy i zużycie paliwa można także tankować benzynę super bezołowiowa 95 "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sierpnia 2009, 22:15 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
A sprawdzałeś w identycznych warunkach? ;-)
Ważne, jakie paliwo zaleca producent auta. Zatankujesz paliwem o większej LO i nic nie zyskasz. Może po prostu 98 była lepszej jakości ogólnie niż 95.

Aha, skoro tak Ci w książce napisali to znaczy, że powinieneś tankować 98 :-)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 12:14 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Dla mnie lanie 98 to strata kasy,auto rownie dobrze spisuje sie na 95

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 20:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Wydaje mi się, że temat już był poruszony.

Ale wg mnie 95 styka. Może i 98-ka ma parę oktanów więcej ale czy jest sens? :zdziwko: W kraju, gdzie paliwo może być już chrzczone przy wyjeździe z rafinerii? :P :hyhy:

A to że wcześniej spaliło Ci mniej 98 może świadczyć także i o tym, że miałeś słabą jakościowo 95.
Oby mieć jakieś sensowne dowody na wyższość jednego paliwa nad drugim trzeba by robić testy prawie laboratoryjne, aby wynik był sensowny.

Ja parę jeszcze 2-3 lata temu jeździłem na paliwie z Ukrainy (nie linczujcie mnie, bo paliwo było przywożone z pewnego źródła, ze stacji nie zaraz przy granicy ale głębiej i nie za najniższą cenę) i czasami tankowałem polską 95-kę i samochód dostawał muła. Paliwo ukraińskie 95 oktanów i paliwo z polandu, także 95 okt. Autko na tamtym paliwie miało lepszego kopa i mniej paliło! Ile osób ma podobne zdanie o paliwie niemieckim. Qrde, rozpisałem się nie bardzo na temat. :wstyd:

A dążę do tego, że paliwa jakościowo są nie równe u nas i stąd np. ta różnica w spalaniu.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Panowie, przecież kolega wyraźnie podał, co ma napisane w książce obsługi:
hehu napisał(a):
" silnik ma regulację przeciwstukową, można więc tankować benzynę o różnej liczbie oktanowej ,silnik tego samochodu Bmw jest zaprojektowany na benzynę super plus 98 pozwala ona na znamionowe osiągi jazdy i zużycie paliwa można także tankować benzynę super bezołowiowa 95 "

Skoro producent zaleca 98, lać 98, koniec kropka.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 595
Lokalizacja: Chełm
Moje BMW: e39 530D
Kod silnika: m57d30
Cytuj:
Skoro producent zaleca 98, lać 98, koniec kropka.


Też racja.

_________________
Było e36, było e39 528 "turas", jest e39 530D touring.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sierpnia 2009, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 36
Posty: 782
Lokalizacja: Jaworzno (Śląsk)
maaaad napisał(a):
Panowie, przecież kolega wyraźnie podał, co ma napisane w książce obsługi:
hehu napisał(a):
" silnik ma regulację przeciwstukową, można więc tankować benzynę o różnej liczbie oktanowej ,silnik tego samochodu Bmw jest zaprojektowany na benzynę super plus 98 pozwala ona na znamionowe osiągi jazdy i zużycie paliwa można także tankować benzynę super bezołowiowa 95 "

Skoro producent zaleca 98, lać 98, koniec kropka.


Jakiego silnika się to odnosi? M52?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 22:54 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
swoja droga moje leciwe m10b18 najlepiej jezdzilo na PB91 prosto z niemcowni. Natomiast na 95 z pl a niemcowni roznicy nie bylo. 98 nie testowalem :P
Dlaczego na 91 jezdzilo najlepiej? ano wyzsza wartosc energetyczna ale mniejsza odpornosc na spalanie stukowe. Na szczescie moj silnik jako ze nie ma za duzego stopnia sprezania to fabrycznie jest przystosowany do takiego paliwa :)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 23:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1269
Lokalizacja: Krakow/Zakopane
Lucass_81 napisał(a):
Paliwo ukraińskie 95 oktanów i paliwo z polandu, także 95 okt. Autko na tamtym paliwie miało lepszego kopa i mniej paliło! Ile osób ma podobne zdanie o paliwie niemieckim.


Ukrainie czy w Rosji jednego mozemy zazdroscic - dobre paliwa w nizszej niz u nas cenie :(

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2009, 23:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Ja proponuje najpierw zapoznać się z definicją liczby oktanowej zamiast opowiadać o niższym spalaniu czy też większej mocy ;P

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 00:25 
Na paliwie 98 oktanowym raczej nie zyskasz na ekonomi, czy na osiągach. Może jedynie minimalnie na kulturze pracy (95 spala sie wcześniej i gwałtowniej niż 98). Ale mimo wszystko ja zawsze wlewam benzynę 98 oktanową. Przede wszystkim dlatego, że uważam, iż na polskich stacjach 98, to w rzeczywistości takie paliwo jakim powinno być 95, a zapewne nim nie jest z powodu mniej, lub bardziej złodziejskich popędów. 2 kwestia jest taka, że z reguły paliwo 98 oktanowe, na markowych stacjach takich jak np. BP (paliwa Ultimate) jest uszlachetniane dodatkami smarującymi wtryski, zapobiegającymi pienieniu się benzyny itp. Wiec ja zawsze z tego korzystam, bo opłaca sie czy nie, to i tak kij w te parę groszy na litrze, skoro moje auto na tym skorzysta...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 00:32 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jak ktoś jeździł na paliwie o zbyt małej LO to po zatankowaniu zalecanego jak najbardziej mógł odczuć różnicę :hyhy:

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 15:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: Wielkopolska
Efekt placebo oczywiście też jest, ale to zrozumiałe, że paliwo o wyżeszej ilości oktanów jest wydatyniejsze i lepsze dla tego pojazdu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: okolice Wawy
Oczywiste jest że jeśli zatankuje się paliwo o większej ilości oktanów i wyższej jakości, które będzie się spalać w sposób kontrolowany a co za tym idzie silnik będzie lepiej pracował to i osiągi powinny być lepsze - dlaczego amerykańskie auta które są przystosowane do paliwa o mniejszej ilości oktanów wykazują większa moc na naszej 98??? bo komputer sterujący samochodem analizuje parametry i dobiera je naj optymalnej - stąd lepsze paliwo = mniejsze spalanie, większa elastyczność, ciższa praca silnika.

PS. trzeba mieć z 200hp żeby takie rzeczy pod nogą odczuć.

_________________
http://picasaweb.google.pl/boguszewskip ... irectlink#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: re
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 10:34 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Petrick napisał(a):
dlaczego amerykańskie auta które są przystosowane do paliwa o mniejszej ilości oktanów wykazują większa moc na naszej 98???


W USA jest inna norma oktanowa - AKI, u nas RON - ich paliwo 91 to nasze 95.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: re
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 17:11 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 16
Lokalizacja: okolice Wawy
Vermilion napisał(a):
Petrick napisał(a):
dlaczego amerykańskie auta które są przystosowane do paliwa o mniejszej ilości oktanów wykazują większa moc na naszej 98???


W USA jest inna norma oktanowa - AKI, u nas RON - ich paliwo 91 to nasze 95.


Też nie do końca, amerykańskie Pb ma troche inny skład i po mimo mniejszej ilości oktanów nie spala się stukowo, nie jestem pewnien ale chyba jest w nim znacznie mniej zwiazków siarki.

_________________
http://picasaweb.google.pl/boguszewskip ... irectlink#


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: re
PostNapisane: 21 sierpnia 2009, 21:24 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Petrick napisał(a):
po mimo mniejszej ilości oktanów nie spala się stukowo, nie jestem pewnien ale chyba jest w nim znacznie mniej zwiazków siarki.


Ilosc oktanow jest taka sama, sposob w jaki sa liczone jest inny 91 AKI = 95 RON, 93 AKI = 98 RON. Oczywiscie w USA masz tez inne paliwa takie jak chocby E85 (mieszanina z etanolem), ktory ma 105 RON, w Europie takiego paliwa nie kupisz, czy w druga strone w niektorych stanach jest 85-87 AKI = 90-92 RON (do starszych pojazdow).

Zwiazki siarki nie maja tutaj nic do tego, w ich przypadku chodzi o ekologie, w USA maja te same procesy do produkcji niskosiarkowego paliwa (przy zachowaniu liczby oktanowej) jak w Europie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL