BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Stag 300, potrzebne podłaczenie sondy?
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 09:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Mam instalacje Stag 300 w BMW E36 318is 92r, instalacje gazową mam 1,5 roku ostatnio ściągłem schemat podłączenia Stag 300 i okazało sie że u mnie gazownik nie podłączył sondy lambda (przewody : fioletowy i fioletowo-szary są nie podłączone nigdzie a wg schematu powinien być fioletowy podłączony do sondy) nawet w programie diagnostycznym ACGasSynchro pokazuje mi że jest cały czas stałe napięcie na sondzie ok 0,6 V , czy celowo sie nie podłacza sondy jak są z czymś jakieś problemy czy to poprostu jego niedbalstwo ? Może po podłaczeniu będzie mniej palił na gazie. Mam to podłączyć czy nie? wydaje mi sie że skoro na schemacie tak jest to powinno tak być.

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Ostatnio edytowano 24 sierpnia 2009, 07:26 przez cfaniak, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 10:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 29
Posty: 2890
Lokalizacja: Bangladesz
Moje BMW: Sędziwy Paździerz
cfaniak napisał(a):
czy celowo sie nie podłacza sondy jak są z czymś jakieś problemy czy to poprostu jego niedbalstwo


I sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :) Sonda musi być podłączona.

_________________
e30 87' M-technic 1
Ładne 320iT Mpak


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2009, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
Temat zamknięty koledzy z elektrody mi wszystko wyjaśnili. Stag 300 nie korzysta bezpośrednio w ogóle z sondy. Ale przydatne to jest w celu obserwacji zmian napięcia w oscyloskopie programu diagnostyczengo AcGasSynchro. Podłączyłem i jest OK :D

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 20
Lokalizacja: .: Jaworzno City :.
Moje BMW: E32
Kod silnika: M60B30
sond lepiej nie podlaczac, sygnaly z sond sa puszczone kablem ekranowanym, po to aby kable nie zbieraly zaklocen. kazde wpinanie sie w sonde moze powodowac to ze kabel bedzie pracowal jako antena, a jesli sonda jest 1 voltowa to zaklocenia 0,1 V stanowia 10% roznicy, chcilabys aby auto nagle zaczelo palic 10% wiecej? sondy w stagu podpina sie tylko po to aby szybciej go wykalibrowac po montazu 1 (slownie jeden) raz. jesli warsztat montujacy posiada inny tester kts czy chocby inpe to jest w stanie to samo zrobic bez podpinania sond do staga.
sekwencja nie kozysta z sygnalu sond, jest to tylko i wylacznie uklon dla montazystow aby im ulatwic prace.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 20:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
W sumie nie spojrzałem na to od tej strony. Ewentualnie można też zaekranować kabel co idzie od sondy do kompa LPG

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 22:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 617
Lokalizacja: Orońsko
Moje BMW: Twoje?
Kod silnika: 25 6S1
tzn zasada jest taka że tam gdzie producent nie ekranuje kabli od sondy można się podpiąć z inst gazową, tam gdzie są ekranowane lepiej nie ruszać. W BMW są nieekranowane.
Nie wolno kategorycznie podpinać sond szerokopasmowych (stag niby ma obsługę sond UEGO ale ja tam nie ruszam :P ) Sond EGO i LEGO (napieciowych jak i szerokopasmowych - pełny zakres) wcale się nie podpina - grozi to awarią samej sondy.

_________________
Obrazek
Banda Złego :)
---===Zobacz Moje E36===---


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2009, 23:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 297
Lokalizacja: Częstochowa/Borowe
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30
upbeat napisał(a):
W BMW są nieekranowane.

Są ekranowane. szerokopasmowe=prądowe

_________________
http://www.bmw-drift.xlx.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL